دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

محبوب شدن در محیط کار چگونه ممکن است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

محبوب شدن در محیط کاری می تواند تأثیرات مهمی در روابط کاری شما و روند موفقیتتان داشته باشد این محبوبیت می تواند برای شما احترام و ارزش کاری به همراه داشته باشد و تنها با انجام دادن وظابف محوله این احترام و محبوبیت ایجاد نمی شود بلکه به نوع روابط شما در این محیط نیز بستگی دارد.

محبوبیت در محیط کار به دلیل ویژگی های شخصیتی مثبت و سازنده شما ایجاد می شود افرادی که در محیط کاری خود شخصیتی پویا و فعال دارند و می توانند به خوبی با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنند دارای محبوبیت بیشتری در این فضاها هستند. از محبوبیت کاری با عنوان اعتبار و اطمینان نیز یاد می شود یعنی در واقع این محبوبیت موجب می شود تا شما اعتبار بیشتری در میان همکاران خود داشته باشید و راحت تر با آنان ارتباط برقرار کنید.

روابط اجتماعی بالا در محیط کار

محبوب شدن در محیط کار:

اول از همه باید دید هدف و مقصود شما از داشتن محبوبیت چیست؟ بسیاری از افراد سعی دارند تا با به دست آوردن محبوبیت بیشتر منافع بیشتری را از آن خود کنند و رضایت شغلی و مالی بیشتری خواهند داشت اما در مقابل دسته ای دیگر از قصد دارند با به دست آوردن محبوبیت احترام و ارزش بیشتری برای خود کسب نمایند. برای اینکه محبوبیت بیشتری در فضای کار خود داشته باشید راهکارهای کاربردی زیر را مطالعه کنید و با تقویت ویژگی های رفتاری خود و یادگیری چگونگی برقراری ارتباط با دیگران بر محبوبیت خود بیافزایید.

افزایش اعتماد به نفس:

داشتن اعتماد به نفس بالا علاوه بر اینکه انگیزه و انرژی بیشتری را به شما می دهد موجب می شود تا دیگران همانگونه که خودتان را باور دارید شما را باور داشته باشند و این می تواند برای شما محبوبیت ایجاد کند. افزایش خودباوری و اعتماد به نفس موجب می شود تا فرد احترام و ارزش بیشتری را از سمت اطرافیان و همکاران دریافت کند.

افراد محبوب در محیط کاری

دوری از قضاوت دیگران:

برای محبوب شدن در محیط کار باید از قضاوت دیگران دوری کنید و به سخنان آنها بی توجه باشید برخی از افراد در مقابل قضاوت های نادرست دیگران دچار خود باختگی می شوند و به توانایی های خود شک خواهند کرد. بهترین کار در مقابل این قضاوت ها بی اعتنایی نسبت به آنها است.

توجه به رفتار خود:

شما با نحوه برخورد خود با همکاران نشان می دهید که چگونه با شما برخورد کنند اگر محبوبیت در محیط کار را از آنها می خواهید باید با احترام بیشتری با آنها برخورد داشته باشید تا این احترام به شما باز گردد.

  •  آرون گروپس

محبوب شدن در محیط کار با راهکارهای طلایی

مسئولیت پذیر بودن:

مسئولیت پذیر بودن شما در محیط کاری یکی از عواملی است که موجب ایجاد محبوبیت می شود، وظایف خود را به درستی انجام دهید و در صورت بروز اشتباهات مسئولیت شخصی این اشتباه را بر عهده بگیرید و آن را حل کنید.

رفتار درست با زنان و مردان:

همانطور که می دانید مردان و زنان دارای ویژگی های شخصیتی متفاوتی هستند، بنابراین با توجه به این ویژگی های شخصیتی باید بسته به نوع شخصیت و جنسیت با آنها ارتباط داشته باشید. نحوه رفتار درست شما با زنان و مردان در محیط کار و توجه به نوع شخصیت آن ها موجب محبوب شدن در محیط کار می شود. مطمئنا این امر موجب خوشحالی در محیط کار برای شما و دیگر کارمندان خواهد شد و بر محبوبیت شما می افزاید.

استفاده از زبان بدن:

ارتباطات شما تنها به کلام مختص نمی شود، بیشتر افراد برای جذب اعتبار و محبوبیت بیشتر از زبان بدن خود استفاده می کنند به عنوان مثال داشتن ارتباطات چشمی و گوش دادن درست به صحبت همکاران از عواملی است که در زبان بدن به آن اشاره می شود و دارای اهمیت و تأثیر بالایی است. همچنین زبان بدن می تواند تأثیرات مهمی در افزایش اعتماد به نفس شما داشته باشد.

چگونه در محیط کار فردی محبوب باشم

فردی فعال باشید:

برای کسب محبوبیت در محیط کار، فردی فعال باشید برای انجام دادن کارها انرژی و انگیزه بیشتری از خود نشان دهید این کار دیگران را به سمت شما ترغیب می کند تا انگیزه و انرژی بیشتری از شما دریافت کنند. این فعال بودن را می تواند در نوع برخورد خود با دیگران نیز نشان دهید، افرادی که در ارتباط برقرار کردن با دیگران پیش قدم می شوند روابط صمیمی ایجاد می کنند دارای محبوبیت بیشتری در محیط کار هستند.

راهکار مثبت اندیش بودن در فضای کار و لذت بخش شدن کار می تواند انگیزه کاری بیشتری را برای شما در این محیط ها ایجاد کند و با شادابی بیشتر در محل کار مشغول باشید و از کار خود لذت ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *