دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

غذاهای مجلسی برای برپایی مهمانی در شام آخر هفته ۱۰ بهمن ماه

  • ندا خوشرو
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

اغلب مهمانی های خانوادگی و مجالس در آخر هفته ها برگزار می شوند و اگر شما مهمانی بزرگی دارید و تمایل دارید با پخت غذا و دسری خوشمزه مهمان هایتان را سوپرایز کنید پیشنهاد می دهیم تا پایان این مطلب همراه باشید تا با دستور تهیه منوی غذایی مجلسی پرطرفدار و محبوبی آشنا شوید.

قارچ شکم پر و کباب برگ و ژله رولی منوی غذایی مجلسی را تشکیل می دهند و شما می توانید به راحتی این ست غذایی را در منزل تهیه نمایید و آخر هفته پرانرژی و بی نظیری را برای مهمان ها و اعضای خانواده خود رقم بزنید.

پیشنهاد آشپزی با منوی مجلسی

انتخاب پیش غذا و غذا و دسری مناسب برای آخر هفته کار نسبتا دشواری است و بهتر است کدبانوهای عزیز با توجه به ذائقه مهمان ها و اعضای خانواده خود منوی غذایی خوشمزه و لذیذی را انتخاب نمایند تا بتوانند پذیرایی باشکوهی را از مهمان های خود داشته باشند.

پیشنهاد آشپزی برای آخر هفته

دستور تهیه قارچ شکم پر

قارچ شکم پر مانند قارچ سوخاری و دلمه قارچ از انواع پیش غذاهای مجلسی و ساده می باشد که به راحتی آماده و سرو می گردد و اگر شما به دنبال تهیه پیش غذایی پرطرفدار و خاص برای پذیرایی از مهمان هایتان هستید بهتر است از پخت قارچ شکم پر در منزل غافل نشوید.

طرز تهیه قارچ شکم پر

مواد لازم

  • قارچ بزرگ : ۶ عدد
  • گوشت چرخ کرده : ۱۵۰ گرم
  • پنیر پیتزا : به مقدار لازم
  • فلفل : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • پیاز : یک عدد
  • رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه قارچ شکم پر در منزل

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

برای تهیه قارچ شکم پر ابتدا پیاز را خرد نمایید و آن را تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز بیفزایید و تفت دهید. نمک و فلفل را به مخلوط گوشتی بیفزایید سپس رب گوجه فرنگی را به مخلوط مواد بیفزایید.

مخلوط گوشت چرخ کرده

در این مرحله از طرز تهیه قارچ شکم پر ، کلاهک قارچ ها را جدا کنید و آن ها را خرد نمایید.

جدا کردن کلاهک قارچ ها

سپس کلاهک های خرد شده را به مخلوط گوشتی بیفزایید و بعد از اینکه مخلوط مواد را به خوبی تفت دهید به کمک مواد گوشتی درون کلاهک را پر کنید و روی آن ها پنیر پیتزا بریزید.

پر کردن قارچ شکم پر ست آشپزی برای آخر هفته

قارچ های شکم پر را درون سینی فر بچینید و سینی را به مدت ۵ دقیقه درون فر با دمای ۱۳۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده سینی را از درون فر بیرون آورید و قارچ های شکم پر را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید.

دستور تهیه قارچ شکم پر مجلسی

دستور تهیه کباب برگ

کباب برگ از انواع غذاهای مجلسی و لذیذ می باشد و اغلب افراد تصور می کنند که پخت این غذا در منزل دشوار است در صورتی که اگر ترفندهایی در هنگام پخت کباب برگ ایجاد شود این غذای مجلسی به صورت رستورانی پخته خواهد شد.

طرز تهیه کباب برگ

مواد لازم

  • گوشت راسته گوساله یا گوسفند : یک کیلوگرم
  • پیاز بزرگ : سه عدد
  • آب پیاز : دو پیمانه
  • زعفران : یک قاشق چایخوری
  • کره : سه قاشق غذاخوری
  • آب زعفران رقیق شده : نصف فنجان
  • آبلیموی تازه : سه قاشق غذاخوری
  • آب ولرم : یک کاسه
  • نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه کباب برگ مجلسی در منزل

برای تهیه کباب برگ ابتدا پوست پیازها را بگیرید و بعد از شستن آن ها را به صورت درشت خرد نمایید نیمی از پیازها را درون ظرف درب دار بریزید سپس گوشت را روی پیازها قرار دهید و باقی مانده پیازها را هم روی گوشت بریزید به صورتی که همه سطح گوشت به کمک پیاز پوشانده شود سپس درب ظرف را روی آن قرار دهید و ظرف را درون فریزر قرار دهید تا گوشت منجمد شود.

بعد از اینکه گوشت منجمد شد ظرف را از درون فریزر بیرون آورید و درون یخچال قرار دهید تا یخ گوشت ذوب شود سپس پیازهای چسبیده شده به گوشت را از آن جدا نمایید.

دست هایتان را خیس کنید و با کف دست ها روی سطح کار را مرطوب نمایید و گوشت راسته را روی سطح کار قرار دهید سپس دست چپ را روی گوشت قرار دهید و با کمک دست راست و چاقویی تیز گوشت را از وسط برش بزنید به صورتی که شکافی در آن ایجاد شود توجه داشته باشید که شکاف ایجاد شده را نباید تا قسمت انتها ببرید.

مجددا روی سطح کار را به کمک آب خیس نمایید و گوشت را به شکل عمودی روی آن قرار دهید سپس به کمک پشت چاقو شروع به ضربه زدن روی گوشت نمایید به صورتی که روی همه قسمت های گوشت شیارهایی ایجاد گردد. گوشت را برگردانید و قسمت پشت آن را نیز ضربه بزنید.

ست غذایی مجلس برای آخر هفته

چهار انگشت خود را روی انتهای گوشت قرار دهید و گوشت را به اندازه پهنای چهار انگشت برش بزنید

دستور تهیه کباب برگ

سپس سه انگشت خود را روی یک انتهای گوشت قرار دهید و گوشت را به اندازه سه انگشت برش بزنید و یک برش نیز به همین صورت به کمک دو انگشت روی سطح گوشت ایجاد نمایید.

مراحل پخت کباب برگ

برای درست کردن یک سیخ کباب برگ ۱۵۰ گرمی نیاز به آرایش ۲,۳,۳,۴,۴ دارید. توجه داشته باشید که برش ها را باید به ترتیب از پهن ترین برش یعنی چهار انگشتی تا باریک ترین برش یعنی دو انگشتی در امتداد یکدیگر قرار دهید و شروع به سیخ گرفتن کباب برگ ها نمایید.

برای سیخ گرفتن کباب ها نیز باید ابتدا سیخ را خیس نمایید سپس از قسمت پهن سیخ را رو به قسمت جلو در گوشت فرو نمایید به صورتی که سیخ را در زیر انگشت های خود حس نمایید و به صورت ممتد رو به جلو آن را در گوشت فرو نمایید.

مقداری آب زعفران را با کمک دست روی سطح کار بمالید و سیخ های کباب را روی آن قرار دهید سپس مقداری از آب زعفران را به کمک دست هایتان روی کباب ها بمالید و به کمک کف دست روی سطح گوشت را فشار دهید تا گوشت به صورت یکنواخت در سیخ پهن گردد.

طرز تهیه کباب برگ در منزل

برای مزه دار کردن کباب برگ نیز آب پیاز و نمک و زعفران را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید و قسمت پشت و روی سیخ ها را در آن قرار دهید و اجازه دهید تا هر طرف گوشت ها به مدت دو دقیقه درون این مخلوط بمانند تا برش های گوشت مزه دار گردد.

بعد از مزه دار کردن گوشت برای پختن کباب باید منقل را آماده نمایید سپس سیخ ها را روی آتش ذغال قرار دهید و بعد از اینکه یک طرف کباب برگ ها پخته شد طرف دیگر آن ها را برگردانید تا به خوبی پخته شوند. توجه داشته باشید برای جلوگیری از سوختن کباب ها می توانید کره و زعفران و آبلیمو را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید و در زمان پختن چندین بار مخلوط مواد را به کمک برس روی کباب ها بمالید.

دستور تهیه کباب برگ خوشمزه

بعد از پخته شدن کباب ها مقداری برنج زعفرانی بپزید و برنج را درون ظرف سرو بکشید سپس کباب برگ ها روی برنج قرار دهید و در کنار گوجه کباب شده و فلفل کبابی این غذای مجلسی را میل نمایید.

پیشنهاد آشپزی برای آخر هفته

دستور تهیه ژله رولی

ژله رولی قلبی از انواع دسرهای خوشمزه و خوش طعم می باشد و شما می توانید این دسر بی نظیر را برای پذیرایی از مهمان ها در منزل به راحتی تهیه نمایید.

دستور تهیه ژله رولی

مواد لازم

  • ژله با طعم دلخواه : ۱ بسته
  • بستنی وانیلی : ۲/۳ پیمانه
  • آب جوش : یک پیمانه

طرز تهیه ژله رولی

برای تهیه ژله رولی ابتدا آب جوش را با پودر ژله ترکیب نمایید و آن را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ژله درون آب به صورت کامل حل شود

روش تهیه ژله رولی

سپس بستنی را به مخلوط ژله و آب جوش اضافه نمایید و اجازه دهید تا بستنی به آرامی درون مایه ژله حل شود.

ژله بستنی ژله مجلسی

ظرف مستطیلی با ابعاد ۳۰*۲۰ سانت را آماده نمایید سپس کف ظرف را به کمک سلفون بپوشانید و با کمک فرچه روی سطح سلفون مقداری روغن بمالید سپس مایه ژله را به آرامی درون ظرف بریزید و ظرف را درون یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا ژله به مدت ۴۵ دقیقه در یخچال بماند سپس آن را از درون یخچال بیرون آورید.

ریختن مایه دسر درون قالب

سطح ژله را به کمک چاقویی تیز و خیس به صورت دالبری برش بزنید توجه داشته باشید که برش ها باید دو سانتی باشند.

دستور تهیه ژله برش زدن ژله

بعد از برش زدن ژله ، برش ها را به آرامی رول کنید

رول کردن برش های ژله

رول ها درون ظرفی مناسب برای سرو به شکل قلب بچینید و ظرف ژله را به مدت ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا ژله به خوبی خودش را بگیرد. سپس ظرف ژله را از درون یخچال بیرون آورید و ژله رولی را به کمک شکلات رنگی یا پودر نارگیل تزیین نمایید.پیشنهاد آشپزی برای آخر هفته

در این مطلب پیشنهاد آشپزی با منوی مجلسی را پیش رو داشتید که امیدواریم از تهیه این غذاها و دسر مجلسی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده تان سپری نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *