دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 بررسی پورشه کاین و نگاهی با قابلیت ها و ویژگی های آن

  • ساناز براتی
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

کمپانی پورشه که در ساخت خودرو های سواری تبحر داشت برای اولین بار از خودرو اس یو وی پورشه کاین در سال ۲۰۰۳ رونمایی کرد. این خودرو شاسی بلند بسیار جذاب و لوکس بوده که تا کنون سه نسل از آن وارد بازار شده است. در ادامه با بررسی خودرو پورشه کاین همراه ما باشید.

پورشه کاین در سال ۲۰۰۳ به بازار روانه شد. این پورشه اولین نوع پورشه در کلاس اس یو وی ها بود. این خودرو بسیار جذاب و پر قدرت بود و تا سال ۲۰۱۰ تولید شد. پورشه کاین تا مدت ها عنوان سریعترین شاسی بلند را به خود اختصاص داده بود. نسل دوم این پورشه در سال ۲۰۱۰ معرفی شد، و تولید آن تا کنون ادامه دارد.

بررسی پورشه کاین

کمپانی پورشه برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ پورشه کاین را روانه بازار کرد و از آن زمان تا کنون توانست حدود ۷۷۰ دستگاه از این پورشه شاسی بلند را به فروش برساند که رقم بالایی است همچنین با توجه به استقبال بینظیر از این خودرو امکان رسیدن فروش آن به بیش از میلیون نیز وجود دارد. از سال ۲۰۰۳ تا کنون سه نسل از پورشه کاین به بازار معرفی شده است. هر بار این خودرو با استقبال بیشتر رو به رو شده است. کمپانی پورشه تا قبل از پرشه کاین هیچ نوع خودروی اس یو وی تولید نکرده بود  اما با تولید خودرو شاسی بلند کاین به یکی از تولید کنندگان قدرتمند شاسی بلند تبدیل شد. نسل سوم این خودرو مانند نسل های قبلی با استقبال خریداران روبه رو شد. در ادامه با بررسی بیشتر پورشه کاین همراه ما باشید.

ملاحظه خودروی جذاب و زیبای پورشه کاین

طراحی داخلی پورشه کاین

در ابتدا به بررسی نمای داخلی پورشه کاین می پردازیم. طراحی داخلی این خودرو بسیار زیبا و جذاب است و نگاه هر بیننده ای را جلب می نماید. کلید استارت پورشه کاین در قسمت سمت چپ فرمان قرار گرفته است و عادت کردن به این موضوع کمی زمان بر است. از دیگر موارد جالب توجه در کابین صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی آن بوده که کلیدهای حاشیه آن لمسی است. در مدل های قبلی پورشه کاین شاهد کلید های زیادی در اطراف دنده خواهیم بود اما در نسل جدید این خودرو کلیدهای لمسی جایگزین کلیدهای فیزیکی شده اند که استفاده از ان بسیار اسان است. سیستم خروجی تهویه هوا در این خودرو به صورت هوشمند طراحی شده است و به وسیله مانیتور نیز می توان آنها را کنترل کرد. همچنین تغییر در وضعیت خروجی های هوا نیز از طریق مانیتور امکان پذیر خواهد بود.

نقد و تحقیق درباره پورشه کاین

این خودرو در قسمت عقب دارای درهای بزرگی است که رفت و آمد از درب عقب را ساده کرده است و همچنین جابجایی صندلی ها به سادگی امکان پذیر است. صندلی ها کاملا اسپرت طراحی شده اند بجز صندلی وسط در قسمت عقب بقیه صندلی ها بسیار راحت هستند. صندوق بار در نسل جدید کمی از نسل های قبلی جادار تر شده است تا فضای بیشتری در اختیار قرار گیرد. مدل اروپایی این خودرو لاستیک زاپاس نداشته ولی مدل های ایالت متحده کماکان لاستیک زاپاس را دارند.

نقد و ملاحظه خودرو پورشه کاین

  •  آرون گروپس

طراحی بدنه پورشه کاین

پورشه قبل از تولید پورشه کاین در ساختن خودرو های اسپرت فعالیت داشت. حال در قرن ۲۱ به تولید کردن خودروهای شاسی بلند نیز پرداخته است. خودرو پورشه کاین در سه نسل تا کنون تولید شده که از نظر طراحی تقریبا مشابه هستند. البته در برخی موارد مثل ورودی های هوا و گلگیرهای جلو تغییراتی را به وجود آورده است. ارتفاع خودرو در نسل سوم نسبت به قبلی ها کمتر شده و در عوض عرض آن بیشتر شده است. نسل سوم این خودرو کاملا جدید و نوین طراحی شده است. شاسی در نسل سوم کاملا جدید است طوری که در سواری با آن احساس پورشه ۹۱۱ منتقل می شود. خودروی پورشه کاین روی پلتفرم MLB ساخته شده که با برخی از خودرو های آئودی یکی است. فاصله محور های این خودرو ۲۸۷ سانتی متر است. در مدل جدید ساختار آلومینیومی جدیدی استفاده شده که وزن خودرو را کمتر کرده است.

نقد و بررسی پورشه کاین

پیشرانه و قوای فنی پورشه کاین

پورشه کاین با چهار پیشرانه متفاوت به ایران وارد شد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

  • پورشه کاین با پیشرانه ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر که توان تولید ۳۰۰ اسب بخار با گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را داشت. همچنین تمامی پیشرانه های این خودرو با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و ۴ چرخ متحرک به بازار ارائه شد. صفر تا صد این مدل ۷.۶ ثانیه بوده است و بالاترین سرعت در پورشه کاین ۶ سیلندر ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است.
  • پورشه کاین GTS با موتوری ۴.۸ لیتری که ۸ سیلندر بوده و توانایی تولید ۴۲۰ اسب بخار را با گشتاور ۵۱۵ نیوتن متر دارد. صفر تا صد این مدل در مدت زمان ۵.۷ ثانیه به طول می انجامد. بیشترین میزان سرعت در این خودرو ۲۶۱ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

بررسی خودروی لوکس پورشه کاین

  • پورشه کاین S با پیشرانه ۴.۸ لیتری و ۸ سیلندر مشابه مدل قبلی بوده که مقدار ۴۰۰ اسب بخار را با گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر تولید می نماید. اندازه صفر تا صد این مدل از پورشه کاین ۶ ثانیه است و بیشترین سرعت در آن را ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت عنوان کرده اند.
  • پیشرانه بعدی مربوط به پورشه کاین توربو و توربو S می شود که مشابه مدل قبلی بوده و تفاوت آن در گشتاور و اسب بخار است. این خودرو ۵۰۰ اسب بخار نیرو با ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته و مدل توربو S آن ۵۵۱ اسب بخار با ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. صفر تا صد این دو چیزی حدود ۴.۵ تانیه عنوان شده و بیشترین میزان سرعت آنها ۲۷۰ تا ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

تحقیق درباره پورشه کاین

آپشن ها و امکانات پورشه کاین

قابلیت های پورشه کاین را در رابطه با ثبات و امنیت، سرگرمی و سیستم ناوبری مورد بررسی قرار می دهیم:

  • ایمنی خودرو:

سیستم ترمز پورشه کاین بر اساس مدیریت پایداری طراحی شده است که این ترمز در قسمت جلو عقب دارای سیستم دیسکی خنک شونده با هوا طراحی گردیده است. از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می توان به قابلیت های VSC, TRC, EBD, ABS, PSM و HAC اشاره کرد. کمپانی پورشه برای امنیت بیشتر سرنشینان این خودرو را به شش عدد کیسه هوا تجهیز نموده است که شامل کیسه هوا برای سرنشینان جلو و کیسه های هوای جانبی و زانویی می شوند.

ملاحظه و نقد اس یو وی پورشه کاین

  • امکانات تفریحی:

از امکانات تفریحی پورشه کاین می توان به نمایشگر ۷ اینچی آن در داشبورد اشاره کرد که در نسل جدید بزرگتر و مجهز تر شده و اندازه آن به ۱۲.۳ اینچ تغییر یافته است. این نمایشگر را سیستم صوتی مجهز خودرو کامل می کند. سیستم صوتی که قابلیت های پخش دی وی دی، پخش سی دی، سیستم چنجر، درگاه AUX، USB، امکان اتصال آی پاد، بلند گو و هدفون های بی سیم را دارد.

بررسی خودروی پورشه کاین

  • سیستم ناوبری:

با آشنایی با نمایشگر لمسی پیشرفته در پورشه کاین باید نکته ای را نیز در این مورد بیان کرد که کاین به نمایشگری چند منظوره برای نمایش اطلاعات سفر و دیگر اطلاعات مورد نیاز برای راننده تجهیز شده است. همچین این خودرو به صورت سفارشی نمایشگرهایی را نیز براب سرنشینان عقب در نظر گرفته است.

علاوه بر موارد گفته شده در بررسی این خودرو ، از دیگر امکانات مهم پورشه کاین می توان به قابلیت بلوتوث، سیستم مکان یاب جهانی GPS، سیستم آمپر دیجیتال اشاره کرد.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *