دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تلگرام و نحوه استفاده از آن (آموزش تصویری)

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۶ اسفند ۱۳۹۴
  • ۰

تلگرام یکی از نرم افزار های شناخته شده و محبوب امروزی است که طرفداران بسیاری دارد. آموزش تلگرام و نحوه استفاده از آن بسیار ساده است. این نرم افزار امکان تغییرات کاربری بسیاری دارد.

یکی از جدیدترین نرم افزار های پیام رسان برای انواع دستگاه های اندروید و آی‌اواس, نرم افزار تلگرام می باشد. امروزه از این نرم افرار به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود. علت اصلی این مسئله سرعت بالای این نرم افزار می باشد. در این مطلب به آموزش تلگرام و نحوه استفاده از آن می پردازیم.

ساده ترین مراحل آموزش تلگرام و استفاده از آن

امروزه تلگرام یکی از محبوب ترین نرم افزارهای پیام رسان است که در سراسر جهان از آن استفاده می شود. دلیل اصلی این مسئله سرعت بالای این نرم افزار می باشد. اگرچه برخی از افراد با وجود نصب این برنامه به دنبال آموزش پاک کردن اکانت تلگرام خود هستند, با این وجود بسیاری از افراد تمایل دارند از این نرم افزار برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده نمایند. در ادامه با بیانی ساده به آموزش تلگرام به صورت تصویری و نحوه استفاده از آن به طور کامل می پردازیم.

آموزش تصویری نحوه استفاده از تلگرام

اولین گام برای استفاده از نرم افزار تلگرام, نصب این برنامه می باشد. پس از نصب, برای استفاده از تلگرام باید به اینترنت وصل شوید. سپس برنامه را اجرا کنید. صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد.

آموزش تلگرام

برای عضویت در تلگرام بر روی گزینه Start Messaging کلیک کنید. در این مرحله صفحه زیر برای شما باز خواهد شد. همان طور که مشاهده می کنید در این صفحه باید نام کشور و شماره تلفن وارد شود. سپس بر روی تیک بالا سمت راست صفحه, کلیک نمایید تا به مرحله بعد بروید.

نحوه فعال سازی تلگرام

  •  آرون گروپس

در این مرحله نرم افزار باید کد فعال سازی به شماره شما ارسال کند. در اغلب موارد کد به صورت خودکار به برنامه تلگرام ارسال می شود. سپس بر روی تیک بالا سمت راست صفحه کلیک کنید تا وارد نرم افزار تلگرام شوید.

مراحل نصب تلگرام

صفحه زیر صفحه اصلی برنامه تلگرام می باشد. همان طور که مشاهده می کنید این صفحه از سه قسمت تشکیل شده است که در آموزش تلگرام به توضیح کامل هریک از آن ها می پردازیم.

آموزش تلگرام

  • آیکون بالا سمت چپ تلگرام: این آیکون منو اصلی نرم افزار را نشان می دهد که شامل New Group, New Secret Chat, New Channel, Contacts, Invite Friends, ُSettings, Telegram FAQ بوده و در ادامه هر یک از آن ها شرح داده می شود.
  • آیکون جستجوگر: این آیکون برای جستجوی افرادی در تلگرام استفاده می شود که کاربر شماره تلفن آن ها را ندارد و به وسیله نام کاربری با آن ها ارتباط برقرار می کند.
  • آیکون ارسال پیام جدید: این آیکون برای ارسال سریع پیام به افراد عضو در تلگرام استفاده می شود.

New Group : این گزینه برای تشکیل گروه های مختلف استفاده می شود. با کلیک بر روی آن ابتدا باید اعضای گروه را از لیست مخاطبین انتخاب و سپس نام گروه را تعیین و سپس تنظیمات را تایید نمایید. گروه ها حداکثر می توانند 200 نفر عضو داشته باشند.

New Secret Chat : همانطور که از نام این گزینه معلوم است برای چت خصوصی استفاده می شود. این نوع چت امنیت بالاتری دارد و حریم خصوصی افراد در آن رعایت می شود.

New Channel : یکی از جدیدترین امکانات آخرین ورژن تلگرام, کانال است. کانال مانند گروه است. اما مزیت های بیشتری نسبت به آن دارد. تعداد اعضای موجود در کانال ها بیشتر از گروه ها است. تفاوت عمده کانال با گروه در این است که تنها مدیران کانال اجازه ارسال پیام به کانال را دارند و اعضای کانال تنها می توانند پیام های کانال را بخوانند. چند مدیره بودن, قابلیت حذف پیام ها, تعداد مشاهده پیام ها, غیر قابل مشاهده بودن اعضا برای یکدیگر از جمله مزیت های دیگر کانال نسبت به گروه است. برای ایجاد کانال روی گزینه New Channel کلیک کرده و مطابق تصاویر زیر عمل کنید.

آموزش تلگرام

نرم افزار تلگرام

آموزش تلگرام

ساده ترین روش استفاده از شبکه های اجتماعی

Contacts : در این بخش می توانید تمامی مخاطبین خود را براساس حروف الفبا مشاهده کنید. چه آن هایی که تلگرام دارند و چه ان هایی که تلگرام ندارند.

Invite Friends : از طریق این گزینه می توانید دوستان خود را به تلگرام دعوت کنید.

Settings : این گزینه به منظور تغییر تنظیمات کاربری و شخصی در نظر گرفته شده است. Info, Settings, Automatic media download, Messages, Support از جمله گزینه های موجود در setting تلگرام می باشد که هر یک از آن ها نیز به بخش هایی تقسیم می شود که قابل تغییر است. در ادامه به شرح هریک از ان ها می پردازیم.

همه چیز درباره تلگرام

Info : در این قسمت می توان شماره تلفن تلگرام و نام کاربری خود را تغییر دهید.

Settings : این قسمت شامل موارد Notifications and Sounds, Privacy and Security,  Chat Background, Language, Enable Animations است که در زیر شرح داده می شوند.

  • Notifications and Sounds : این قسمت برای تغییر صدای زنگ پیام تلگرام استفاده می شود.
  • Privacy and Security : این قسمت برای بلاک کردن شماره ها و یا نام های کاربری مزاحم استفاده می شود.
  • Chat Background : این گزینه نیز برای تغییر تصویر پیش زمینه چت های تلگرامی استفاده می شود.
  • Language: این گزینه برای تغییر زبان نرم افزار استفاده می شود که البته زبان فارسی در آن وجود ندارد.
  • Enable Animations: این گزینه جهت توانایی تغییر در ارسال و یا دریافت انیمیشن ها استفاده می شود. با فعال نمودن این گزینه تمام انیمیشن های ارسالی برای شما قابل مشاهده خواهند بود.

Automatic media download : این قسمت به منظور دانلود ویدئوها, عکس و صداها از طریق وای فای و Mobile Data در نظر گرفته شده است. با تغییر در این گزینه می توانید سرعت دریافت اطلاعات خود را به طور چشم گیری افزایش دهید. برای این منظور باید به تلگرام فرمان دهید که زمان اتصال به وای فای اطلاعات را دانلود کند, در غیر این صورت اطلاعات را دریافت نکند. همچنین از گزینه save to galllery در این قسمت می توانید به منظور ذخیره کردن فایل های دریافتی در گالری گوشی خود استفاده کنید.

Messages: این قسمت هم شامل گزینه های مختلفی می شود که قادر به تغییر اندازه متن در تلگرام, استیکرها و … هستند.

مطالب بیان شده, مراحل آموزش تلگرام و نحوه استفاده از آن را به صورت بسیار ساده بیان می کند. با استفاده از این آموزش به راحتی می توانید از این برنامه استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *