دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پخت مربای آناناس در خانه، لذتی که فراموش نمی کنید!

  • محدثه خاکشور
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه مربای آناناس خوش طعم و خوشمزه را به شما عزیزان هنرمند و باسلیقه آموزش می دهیم؛ مربای اناناس با حالت ژله ای طبیعی و با طعم منحصر به فردی که دارد، همیشه خاص است، امیدواریم این مربای شیرین, شیرینی بخش روزهای شما باشد.

با انواع میوه ها می توانید مرباهای متفاوت خوش طعم بسیاری تهیه نموده و در وعده ی صبحانه به همراه خانواده عزیز خود میل نمایید، همچنین در تزیین کیک و شیرینی ها نیز می توان بهره برد، یکی از مرباهای دوست داشتنی مربای آناناس است که از محبوبیت بالایی برخوردار است.

صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی می باشد که از چند ماده خوراکی تشکیل می شود؛ مربا یکی از مواد خوشمزه ی سفره س صبحانه است که استفاده زیادی دارد، مربای هویج، مربای بالنگ، مربای آلبالو، مربای به و مربای آناناس و … از جمله مرباهای بینظیری است که هر کدام طعم منحصر به فرد خود را دارد، در این میان به آموزش پخت مربای آناناس را پرداخته ایم.

طرز تهیه مربای آناناس خوش طعم و خوشمزه

اغلب کودکان به خوردن صبحانه رغبتی نشان نمی دهند، شما می توانید با تهیه ی مربای انواع میوه ها و تنوع طعم، کودکان عزیز و در حال رشد خود را به صبحانه خوردن مشتاق نمایید.

مربای آناناس علاوه بر طعم و مزه ی بینظیری که دارد، می توان به مزیت خاص دیگر آن حالت ژله و غلظت مربای آن اشاره نمود، از این مربا می توانید در انواع بستنی، دسر و شیرینی و کیک بهره ببرید.

طرز پخت مربای آناناس خوش طعم و خوشمزه

آناناس میوه ی گرمسیری مفید و خوش طعم

آناناس میوه ی گرمسیری فوق العاده ای است که اغلب افراد آن را دوست دارند، روش های متفاوتی برای استفاده ی این میوه وجود دارد، تهیه کمپوت آناناس، مربای آناناس و همچنین انواع کیک و شیرینی با طعم آناناس از جمله این روش ها می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آناناس دارای کالری پایین و در بردارنده آنزیم بروملین می باشد که خاصیت ضد التهاب داشته و در تجزیه پروتئین ها کمک می نماید.

میوه ی آناناس میوه ای با طعم خاص، و دارای ویتامین« C و B و A » همچنین فسفر، کلسیم، مس، منگنز، کربوهیدرات و پتاسیم است.

به بیماران مبتلا به برونشیت و آرتریت، فشار خون بالا پیشنهاد می شود که از این میوه بهره ببرند، سودمند برای چشم هم می باشد.

شیوه ی تهیه مربای آناناس شیرین و ژله ای با شکر کم

مواد مورد نیاز

  • یک و نیم پیمانه آب
  • یک پیمانه شکر
  • یک عدد آناناس
  • دو قاشق غذاخوری آبلیمو

طرز تهیه مربای آناناس خوشمزه

ابتدا آناناس ها را پوست گرفته و سپس بریده و خرد نمایید، اندازه خرد کردن باید زیاد کوچک نباشد چون پس از جوشیدن اندازه آن کم می شود و کوچکتر می گردد.

قطعه های آناناس را درون قابلمه قرار داده و به همراه آب بر روی حرارت آرام بگذارید تا بجوشد، پس از ۴۵ دقیقه شکر را نیز به آن بیافزایید و حرارت را بیشتر نمایید تا مجددا به جوش بیاید، به خوبی شاهد آب انداختن مربا خواهید بود.

در این مرحله از طرز تهیه مربای آناناس حرارت را کم کنید تا مربا به زمان یک ساعت مربا بجوشد و به غلظت برسد، در آخر آبلیمو را نیز اضافه نمایید.

در صورت تمایل و در ۵ دقیقه پایانی می توانید مقداری زعفران را به محتویات قابلمه بیافزایید، و بعد از چند دقیقه کوتاه جوشیدن حرارت زیر مربا را قطع کنید.

طرز تهیه مربای آناناس خوش طعم و خوشمزه

چند نکته طلایی در تهیه این مربا

  • افزودن زعفران اختیاری است؛ و مربای آناناس بدون زعفران هم خوش رنگ و زیبا می شود.
  • در صورت تمایل و بسته به ذائقه ای که دارید می توانید از دارچین نیز در این مربا بهره ببرید.
  • آناناس از آن دسته میوه هایی می باشد که مربای آن پس از طبخ ژله ای و دارای غلظت می گردد؛ به این خاطر نیز مصرف کمی شکر کافی است، و دیگر نیازی به استفاده از پکتین (پکتین ژله ی طبیعی که از میوه و اغلب سیب تهیه می شود) ندارد، در صورتی که برای تهیه بسیاری از مرباها به کار می رود.
  • مربای آناناس به دلیل حالت ژله ای که دارد و همچنین طعم و رنگ زیبایش ایده ای عالی برای تهیه انواع شیرینی و کیک؛ و یا میل نمودن همراه بستنی و دسر می باشد.

طرز پخت مربای آناناس با رنگ و ظاهری زیبا و ژله ای

در این مطلب با آموزش درست کردن مربای آناناس یک مربای خانگی و سالم خانگی؛ دارای طعمی استثنایی شما را همراه خود کردیم؛ شما عزیزان می توانید برای زیباسازی سفره ی صبحانه خانواده خود از این مربا بهره ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *