دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشور استرالیا و آشنایی با فرهنگ، تاریخچه و جاذبه های گردشگری آن

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

کشور استرالیا که امروزه توانسته تا در صنایع مختلف برتری خود را ثابت نماید و از لحاظ گردشگری نیز جایگاه های متفاوتی را به خود اختصاص دهد و در این مقاله سعی داریم تا شما را با این کشور زیبا آشنا نماییم با ما همراه باشید.

استرالیا از دسته کشور هایی محسوب می شود که مردم سراسر جهان می توانند در آن به شیوه ای مدرن به زندگی خود بپردازند. اگرچه این کشور مانند سایر کشور ها دارای تاریخ و پیشینه ای کهن نیست اما در حقیقت آینده ای روشن داشته است.

آشنایی با کشور استرالیا

بهتر است بدانید که شرایط مناسب زندگی در استرالیا سبب شده تا تنوع فرهنگی و چند ملیتی در این کشور افزایش پیدا کند و به طور کلی مردمانی که در این سرزمین ساکن هستند از سایر کشور های دنیا به این سرزمین مهاجرت کرده اند و به همین منظور دارای پیشینه تاریخی متفاوت می باشند. اگر کل جمعیت ۲۲ میلیونی این کشور را در نظر بگیرید به طور متوسط حدود ۲۲ درصد آن ها در خارج های مرز های این کشور به دنیا آمده اند. به طور کلی می توان گفت که مهاجرت اغلب افراد به این کشور نقش فراوانی در شیوه زندگی و مدرن بودن این کشور داشته اند. همانطور که آگاه هستید امروزه استرالیا یکی از اقتصاد های در حال رشد جهان را در دست گرفته و همین موضوع کیفیت زندگی در این کشور را به عرش رسانده است. بهتر است بدانید که مردم این کشور علاقه زیادی به هنر،ورزش و تفریحاتی که در خارج از خانه انجام می شود دارند.

آشنایی با کشور استرالیا

تاریخچه:

جالب است بدانید که جزیره استرالیا در حدود ۵۰ سال گذشته به عنوان یک زیستگاه بسیار دیدنی شناخته می شده به طوری که با ورود پی در پی مهاجران از سمت جنوب شرقی مواجه بوده است. پس از آخرین یخبندان که سطح آب دریا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد این کشور از سایر کشور های دنیا متمایز شد. بهتر است بدانید که قرن ها پیش ماهیگیران اندونزی به این کشور آمدند و بر اساس آمارهای موجود نشان داده شده که این قاره تا دهه ۱۶۰۰ برای اروپاییان ناشناخته بوده و در حقیقت وجود خارجی نداشته است. لشکرکشی که در سال ۱۷۷۰ به فرماندهی کاپیتان جیمز کوک به این کشور شد باعث شد تا ساحل شرقی استرالیا تسخیر شود و به دنبال آن برتانیایی ها نیز لشکرکشی های خود را به این مرز و بوم آغاز کردند و بدین ترتیب جمعیت موجود در این کشور کاهش پیدا کرد.

جغرافیا:

جالب است بدانید که استرالیا دارای مرز خاکی با هیچ کشوری نمی باشد و دور تا دور آن را از شرق اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد شمالی، از غرب اقیانوس هند و از شمال نیز چندین دریا و خلیج در بر گرفته اند. در حقیقت استرالیا سرزمین اصلی و مهم اقیانوسیه محسوب می شود که البته کوچک ترین قاره دنیا نیز شناخته می شود و با تراکم نسبی ۶.۲ نفر در هر کیلومتر مربع یکی از پایین ترین ارقام تراکم جمعیت را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که استرالیا همچون جزیره ای بزرگ در اقیانوس آرام واقع شده است از نظر زمین شناسی کهن ترین خشکی جهان شناخته شده و این کشور دو اقیانوس آرام جنوبی و اقیانوس هند را از یکدیگر جدا خواهد کرد.

شناسایی موقعیت جغرافیایی کشور استرالیا

آب و هوا:

از آنجایی که قاره استرالیا دارای وسعت فراوانی می باشد آب و هوا در هر نقطه آن متفاوت خواهد بود و البته تحت تاثیر جریان های اقیانوسی نیز قرار خواهد گرفت. به طور کلی می توان گفت که قسمت های شمالی این سرزمین اغلب شاهده بارش باران و خشکی هوا می باشد و به عبارتی دارای آب و هوایی گرمسیر می باشد. در بخش جنوبی این کشور آب و هوایی مدیترانه ای حاکم است و می توان آن را نیمه گرمسیری دانست. جالب است بدانید که حدود ۹۰ درصد از مساحت این کشور دارای آب و هوایی خشک،بیابانی و مسطح می باشد و اغلب بارش ها در مناطق ساحلی اتفاق می افتد و هر چه از این منطقه به سوی مرکز نزدیک شویی با آب و هوای خشک و نیمه خشک مواجه خواهید شد.

  •  آرون گروپس

پرچم:

پرچم این سرزمین شامل زمینه ای آبی با سه سمبل ستاره همسود،پنج ستاره فلکی چلیپا و نشان واحد می باشد که در واقع می توان آن را همان پرچم پادشاهی بریتانیا و ایرلند شمالی دانست.

 

پرچم سرزمین استرالیا و آشنا با نماد آن

سرود ملی:

جالب است بدانید که استرالیا دارای دو سرود ملی می باشد که یکی از آن ها نوید بخش و قدیمی به نام (باشد تا استرالیا را زیبا ترقی کند) و دیگری سرود ملی برتانیا به نام (خدا نگهدار ملکه باد) می باشند که در واقع سرود های سلطنتی شناخته شده که در هنگام حضور تمامی خانواده های سلطنتی،فرمانده کل استرالیا یا جانشینان وی هستند نواخته خواهند شد.

مهم ترین شهر ها:

همانطور که می دانید استرالیا از دسته کشور های موفق جهان محسوب می شود و در ادامه سعی داریم تا به بیان آن ها بپردازیم:

شهر سیدنی:

جالب است بدانید که این شهر اولین مقصد برای اغلب توریست ها محسوب می شود زیرا شما شرایط زندگی در این کشور را به خوبی در این شهر و آن هم از نزدیک خواهید دید. وجود سواحل زیبا،شهرهای بندری و خانه های زیبا برای گردشگران جذاب و به یاد ماندنی خواهد بود.

شهر سیدنی در استرالیا

شهر ملبورن:

بهتر است بدانید که شهر ملبورن از نظر وسعت و اندازه دومین شهر استرالیا محسوب می شود و همچنین این شهر از دسته اقتصادی ترین و پر جمعیت ترین شهر استرالیا نیز شناخته شده است.

شهر بریسبان:

اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که آب و هوا برایتان مهم است توصیه می شود که شهر پریسبان را برای مقصد گردشگری خود انتخاب نمایید زیرا این شهر هیچ وقت زمستان را تجربه نخواهد کرد و فاصله آن تا بهترین سواحل استرالیا تنها یک ساعت است. همچنین لازم است بدانید که هزینه زندگی در این شهر نسبت به سایر شهر های ملبورن و سیدنی کمتر خواهد بود.

شهر پرت:

بهتر است بدانید که اغلب افراد این شهر را به عنوان شهر همواره آفتابی می شناسند و شهری کوچک و بسیار صمیمی است که شرایط مطلوبی را برای زندگی شما به ارمغان خواهد آورد.

آشنایی با جاذبه های شهر پرت

شهر وودونگا:

بهتر است بدانید که این شهر با جمعیت غالب بر ۴۰ هزار نفر در کنار رودخانه مورای قرار گرفته و مناظر زیبایی از تپه های سرسبز را در اطراف خود گنجانده است. اگر از دسته افرادی هستید که شهرهای بزرگ مورد پسندتان نیست توصیه می کنیم که این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایید.

مذهب و زبان مردم:

جالب است بدانید که زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی می باشد و در کنار زبان اصلی سایر زبان های ایتالیایی،ماندارین،عربی و یونانی نیز تلفظ می شود. در مورد ادیان مردم این کشور می توان گفت که اغلب مردم پیرو دین مسیحیت می باشند و در سده بیستم با مهاجرت برخی از مردم آسیایی مثل چین،آسیای جنوب شرقی،هند و خاورمیانه آیین های مختلف بودایی،اسلام و یهودیت در این سرزمین راه پیدا کردند. جالب است بدانید که آیین اسلام سومین دین بزرگ در استرالیا و پس از مسیحیت و بودا محسوب می شود. از آنجایی که کشور استرالیا کشوری سکولار می باشد تمامی افراد می توانند به صورت آزادانه دین و مذهب خود را حفظ نمایند.

ادیان مختلف مردم استرالیا

فرهنگ مردم:

بهتر است بدانید که می توان کشور استرالیا را از دسته کشور های چند فرهنگی در نظر گرفت و جالب است بدانید که حدود یک چهارم کودکان متولد شده در این کشور از پدر و مادر های خارجی بوده اند. از دسته شهرهایی که دارای فرهنگ چندگانه هستند می توان به سه شهر بریزبن،ملبورن و سیدنی اشاره کرد و همچنین این شهرهای در تنوع و کیفیت غذاهای خوشمزه در این کشور حرف اول را می زنند. شهر سیدنی مرکز اصلی هنر و فرهنگ است و ملبورن به عنوان یک مرکز هنری مشهور شناخته شده و در نهایت بریزبن به داشتن روستا ها و شهرهای چند فرهنگی مشهور می باشد.

بهداشت و درمان در استرالیا:

بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین شرایط زندگی در استرالیا وجود امکانات بهداشتی و سلامتی مناسب برای ساکنین می باشد. همچنین این کشور یکی از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های درمانی دنیا را به خود اختصاص داده است و این سیستم در اختیار تمامی کسانی که در این کشور ساکن هستند قرار می گیرد. البته توجه داشته باشید که مردم برای دریافت خدمات این سیستم مبلغی را به عنوان بیمه درمانی پرداخت می کنند. این پرداخت ها برای مردم امکان درمان ها و خدمات دهی رایگان را فراهم می سازد و همچنین امتیاز های متفاوتی برای افرادی که بیمه تکمیلی را خریداری کرده اند به دنبال دارد. بیمه تکمیلی در این کشور شامل درمان های دندان پزشکی،فیزیوتراپی،بینایی و دیگر درمان های ویژه خواهد شد.

وضعیت بهداشت و درمان در استرالیا

تمامی این امکانات این کشور باعث شده تا مردم به نحوی آسوده زندگی کنند و اغلب اوقات را با خانواده خود وقت بگذرانند. در این کشور با هم بودن خانواده ها بسیار مهم می باشد و به همین دلیل ساعات کاری به نحوی تنظیم شده است که با ساعت مدارس کودکان یکی باشد تا خانواده ها بتوانند در طول روز مدت زمان بیشتری را با یکدیگر بگذرانند.

جاذبه های گردشگری استرالیا:

بهتر است بدانید که کشور استرالیا دارای جاذبه های طبیعی می باشد که در سراسر کشور پراکنده شده اند و دارای جذابیت های خاص و به یاد ماندنی می باشند و به همین منظور در ادامه به بیان چندی از دیدنی های استرالیا پرداخته ایم:

پل نوردی در سیدنی:

جالب است بدانید که پل سیدنی یکی از بزرگ ترین پل های خمیده و فلزی در دنیا می باشد که در ارتفاع ۱۳۴ متری از سطح خلیج فارس قرار دارد و در سال ۲۰۱۲ نیز جشن ۸۰ سالگی این پل برگزار شد. شما می توانید در هنگام غروب به بالا ترین بخش این پل بروید و نمای زیبایی از محیط اطراف را مشاهده نمایید.

پل نوردی در سیدنی

صخره معلق:

صخره معلق ساختاری فوق العاده با ۷۱۸ متر ارتفاع از سطح دریا می باشد که به دلیل فعالیت های آتش فشانی صورت گرفته و حدود ۶.۲۵ میلیون سال قدمت دارد. اگر قصد دارید یک سفر ماجراجویانه داشته باشید توصیه می شود که به این شهر بروید و با ۴۰ دقیقه کوهنوردی خود را به قله برسانید و از زیبایی های چشم نواز آن لذت ببرید.

رفتن به صخره معلق و مشاهده جذابیت های آن

موزه ملی استرالیا:

بهتر است بدانید که موزه ملی این کشور تمامی حوادث ها و تاریخچه اجتماعی این کشور را بیان کرده است. این موزه در سال ۱۹۸۰ ساخته شد و اگر علاقه فراوانی به سنت و فرهنگ های قدیمی مرسوم در این کشور دارید پیشنهاد می کنیم که بازدید از این موزه را از دست ندهید. همچنین جالب است بدانید که این موزه دارای بخش های متفاوت مطالعاتی و تحقیقاتی و حتی بخش های مخصوص کودکان می باشد و باعث جلب توجه اغلب گردشگران به خود شده است.

بازدید از موزه ملی استرالیا

جاده اقیانوس بزرگ:

توجه داشته باشید که جاده بزرگ اقیانوسی که در این کشور واقع شده از دسته محوطه های باستانی طبیعی و زیبا محسوب می شود که تقریبا تا ۱۵۰ مایل در امتداد ساحل ویکتوریای جنوب شرقی کشیده شده است و دوازده ستون از آن سر بیرون آورده اند که موجب جلب توجه اغلب توریست ها شده است. همچنین در امتداد این اقیانوس یک جاده ساحلی وجود دارد که شما با رانندگی در این مسیر خوش منظره و زیبا می توانید اوقات خوبی را سپری نمایید.

عبور کردن از جاده اقیانوس بزرگ

جنگل داین تری:

بهتر است بدانید که این جنگل خانه ۹۰ درصد از گونه های خفاش و پروانه در این قاره محسوب می شود و در حقیقت می توان آن را بهشتی در استرالیا دانست. این جنگل که در شمال کوئینزلند واقع شده دارای گونه های متفاوت گیاهان نظیر سرخس منگوله دار،کازو واری،اژدهای جنگلی،آبشار های چشمگیر و مسیر های زیبا می باشد. اگر قصد دارید تعطیلات خود را در این محوطه بگذرانید توصیه می کنیم که در کلبه های جنگلی اقامت داشته باشید تا از مسیر های و محوطه های جنگلی زیبای آن بهره ببرید.

بازدید از جنگل زیبای داین تری

آبشار های میچل:

بهتر است بدانید که آبشار میچل در پارک ملی رودخانه میچل و در منطقه کیمبرلی واقع شده که منظره شگفت آوری را برای تماشا ایجاد کرده است. این آبشار به استخر های زیبایی که مادام در حال جنب و جوش می باشند ریخته می شوند. اگرچه در این پارک عجایب و زیبایی های دیگری نیز وجود دارند اما در حقیقت آبشار میچل ستاره دیدنی و شگرف این پارک محسوب می شود.

بازدید از آبشار های میچل در پارک ملی کشور استرالیا

دیواره بزرگ مرجانی:

جالب است بدانید که دیواره های مرجانی که از دسته جذاب ترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شود در سازمان یونسکو به ثبت رسیده و یکی از بزرگ ترین ساختار های زیستی کرده زمین شناخته شده است. بهتر است بدانید که پارک آبی دیواره مرجانی در سال ۱۹۷۵ ایجاد شد تا به حفاظت ۳۰۰ ساحل مرجانی،۶۰۰ جزیره قاره ای از جمله جزایر زیبای ویتساندی،۳۰۰۰ آب سنگ مرجانی و جزایر مانگرو داخل ساحل بپردازد.

دیواره های بزرگ مرجانی

خلیج هوم بوش در سیدنی:

بهتر است بدانید که هوم بوش خلیجی است که در ساحل جنوبی رودخانه پاراماتا و شهر سیدنی واقع شده است. از آنجایی که این خلیج در قدیم محوطه ای برای خالی کردن زباله های صنعتی و رها کردن کشتی های فرسوده مورد محسوب می شد امروزه این کشتی ها بر روی سطح آب معلق مانده اند و جنگلی شناور بر روی خلیج ایجاد کرده اند. همچنین رشد درختان و گیاهان روی این کشتی جذابیت جنگل را چندین برابر کرده است.

بازدید از خیلیج هوم بوش در کشور استرالیا

تالار اپرای سیدنی:

بهتر است بدانید که این بنا به دلیل ساختمان جذابی که دارد از بناهای ثبت شده در یونسکو شناخته می شود و دارای شکل و معماری حیرت آوری می باشد و از دسته جاذبه های توریستی این کشور محسوب می گردد.

همچنین در پایان پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی لینک های مقابل با مکان های دیدنی استرالیا و نیز دیدنی های ملبورن آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *