دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نقد و بررسی تبلت لنوو tab 4 و نگاهی به نقاط ضعف و قوت آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۹ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

تبلت tab 4 10 از جدیدترین محصولات لنوو سری tab 4 می باشد که از لحاظ نرم افزاری بر پایه اندروید ۷.۱ نوقا بوده و به پردازنده اسنپدراگون ۴۲۵ کوالکام مجهز می باشد. کیفیت ساخت این تبلت مطلوب بوده و قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد که این رنج قیمتی آن را با استقبال خوبی روبرو کرد. در این مقاله به بررسی بیشتر تبلت مذکور خواهیم پرداخت.

تبلت  tab 4 10 یکی از چهار مدل تبلت اندرویدی لنوو می باشد که با اندروید نوقا در فوریه سال ۲۰۱۷ معرفی و روانه بازار شده است. این تبلت با نمایشگری ۱۰.۱ اینچی ابعادی بزرگتر از نسخه ۱۰ پلاس داشته و از لحاظ قیمت ارزانتر می باشد. از مشخصات دیگر این تبلت می توان به پردازنده اسنپدراگون ۴۲۵ و باتری با عمر مفید طولانی مدت ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت اشاره نمود.

آشنایی و بررسی تبلت لنوو tab 4 10

بازنگری تبلت لنوو tab 4

شرکت لنوو در ابتدای سال ۲۰۱۷ چهار مدل تبلت سری جدید  tab 4 را معرفی و روانه بازار نمود. یکی از این مدل ها که قیمت ارزانتری نسبت به مدلهای دیگر داشت مدل لنوو  tab 4 10 یا tab 4 10 X304X است. این تبلت اندرویدی بوده و دارای قابلیت نصب سیمکارت و اتصال LTE 4G می باشدو همچنین با ویژگی اقتصادی بودن با استقبال خوبی در بدو ورود به بازار روبرو شد. قصد داریم در ادامه بیشتر به بررسی این تبلت جدید و مقرون به صرفه لنوو بپردازیم.

ظاهر تبلت لنوو  tab 4 10

آشنایی با تبلت لنوو tab 4

از لحاظ ظاهری تبلت Tab 4 10 X304Xطراحی ساده و قابل قبولی دارد. ساختار تشکیل دهنده این تبلت از جنس پلاستیک می باشد که با توجه به مقرون به صرفه بودن آن می توان چنین انتظاری را نیز داشت. ولی کیفیت پلاستیک به کار رفته در بدنه مطلوب بوده و قابی آلومنیومی اطراف تبلت را فراگرفته است. وزن تبلت حدود ۵۰۳ گرم است و ابعاد بدنه ۸.۵* ۱۷۰* ۲۷۴ میلیمتر می باشد. هنگامی که تبلت را در دست می گیرید متوجه ابعاد بزرگ و وزن تقریبا زیاد آن خواهید شد. پنل جلویی را صفحه نمایشی ۱۰.۱ اینچی با حاشیه های نسبتا ضخیم فرا گرفته است و در  مرکز حاشیه طولی آن دوربین سلفی تعبیه شده است.

بررسی تبلت لنوو tab 4

پنل پشتی Tab 4 10 X304X ویژگی خاصی نداشته و کاملا پلاستیکی و مسطح است. تلاش لنوو بر این بوده است که گوشه های تبلت را زاویه دار طراحی کند و برای لبه های قاب تبلت، حالتی نوک تیز ایجاد نماید که این امر تبلت را شبیه تبلتهای اکسپریای سونی نموده است. از ویژگی های مثبت در طراحی تبلت می توان به اسپیکرهای دوگانه اشاره نمود که صدای خروجی را قویتر ساخته اند. البته این اسپیکرها هنگام تماشای فیلم یا ویدئو مطلوب عمل نموده ولی هنگام پخش موسیقی به هدفون نیاز پیدا می کنید. در پایان این بخش پیشنهاد می شود برای جلوگیری از احتمال خط و خش روی بدنه دستگاه آن را به کیف تبلت اختصاصی مجهز کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بازبینی دقیق تبلت لنوو tab 4

بررسی نمایشگر

تیبلت لنوو tab 4 10 به صفحه نمایشی ۱۰.۱ اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده است که با وضوح تصویر ۸۰۰* ۱۲۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶: ۱۰ تراکم پیکسلی حدود ۱۴۹ پیکسل در هر اینچ را ارئه می دهد. به طور کلی این نمایشگر ۷۰ درصد پنل جلوی تبلت را به خود اختصاص داده است. این مشخصات برای تبلتی در این رده قیمتی بسیار قابل قبول می باشند.

افرادی که در جستجوی تبلتی بزرگ برای انجام کارهایی مانند تماشای فیلم، ویدئو یا وبگردی هستند این تبلت گزینه مناسبی خواهد بود. مشاهده محتوا با این نمایشگر نیز از لحاظ شادابی و شارپنس تجربه کاربری قابل قبولی را ارئه می نماید. به بیان دیگر نمایشگر تبلت مذکور از نظر روشنایی عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته و برای اینکه در محیط های باز یا تحت نور خورشید به مشاهده محتوا بپردازید نیاز است تا شدت روشنایی را روی ۱۰۰ تنظیم نمایید.

بررسی تبلت محبوب لنوو tab 4

بررسی دوربین و باتری

دوربین اصلی این تبلت که در  گوشه  بالای سمت چپ پنل پشتی قرار دارد از لنزی ۵ مگا پیکسلی برخوردار است که به قابلیت فوکوس خودرکار و قابلیت ضبط ویدئوهای فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه مجهز است. اما فاقد چراغ فلش ال ای دی می باشد. کیفیت تصویر برداری با این دوربین در حد قابل قبلولی می باشد. در محیط های با نور مطلوب عکس های خوبی با این دوربین به ثبت خواهد رسید اما در محیط های با نور کم یا تاریک عملکرد دوربین اصلی کاهش می یابد. دوربین سلفی این تبلت نیز ۲ مگا پیکسلی بوده و کیفیت عکاسی با آن چندان مطلوب نخواهد بود.

وارسی تبلت لنوو tab 4

در ادامه به باتری تبلت لنوو Tab 4 10 X304Xمی رسیم.لنوو این تبلت را به باتری ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز نموده است. تصور بر این است که این باتری با یک بار شارژ تا چند روز ذخیره انرژی اش تمام نخواهد شد اما با توجه به نمایشگر ۱۰. ۱ اینچی نباید چنین تصوری داشت. چرا که این مایشگر بخش زیادی از شارژ باتری را استفاده می کند. بررسی ها نشان می دهد که باتری با یک بار شارژ کامل می تواند تقریبا تا یک روز و نیم انرزی دستگاه را فراهم سازد که به نظر شارژدهی مطلوبی برای یک تبلت ۱۰.۱ اینچی می باشد. در ضمن برای شارژ کامل باتری نیز به زمانی حدود ۲۱۰ دقیقه نیاز است.

بررسی نرم افزار و سخت افزار

سیستم عامل بکار رفته در تبلت لنوو  Tab 4 10 X304X بر پایه اندروید ۷.۱ نوقا می باشد. لنوو بر روی تبلت اپلیکیشن های پیش فرض زیادی را نصب نکرده است و برخی از این اپلیکیشن ها نیز ممکن است اصلا مورد استفاده کاربر قرار نگیرند و تنها حافظه دستگاه را اشغال نموده اند.  نرم افزار به کار رفته در این تبلت  از لحاظ سرعت عملکرد مطلوبی داشته به ویژه در شرایط خالی بودن خافظه یا هنگامی که اپلیکیشن ها یا بازیهای زیادی روی دستگاه نصب نشده باشد. این طبیعی است که با فزایش حجم برنامه ها عملکرد دستگاه نیز اندکی افت کند.

دوربین تبلت لنوو tab 4

قابل ذکر است که رم ۲ گیگابایتی تبلت می تواند در بسیاری مواقع عملکرد بستر نرم افزاری تبلت را روان تر سازد. به نحوی که حرکت بین سه الی چهار برنامه با سرعت قابل قبولی صورت گیرد. البته در هنگام اجرای بازی های سنگین ممکن است تبلت با لگ یا تاخیری مواجه گردد اما در مجموع می توان گفت با توجه به قیمت اقتصادی تبلت عملکرد نزم افزاری مطلوب و روانی را شاهد خواهید بود.

بازبینی کلی تبلت لنوو tab 4

از منظر سخت افزاری، چیپست بکار رفته در این تبلت؛ اسنپدراگون ۴۲۵ کوالکام می باشد که تراشه ای ۲۸ نانومتری بوده و به پردازنده مرکزی چهار هسته ای تجهیز شده است. این چهار هسته از نوع Cortex A53 می باشند که وظیفه پردازش های ۱.۴ گیگاهرتزی را بر عهده دارند. در ضمن پردازنده گرافیکی تبلت Tab 4 10 X304X  از نوع آدرنو ۳۰۶ بوده که به پردازش داده های گرافیکی می پردازد. رم به کار رفته در تبلت ۲ گیگابایتی بوده و حافظه داخلی دستگاه شامل دو نوع ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی است که هر دو قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه  Micro SD را تا سقف ۱۲۸ گیگابایت خواهند داشت.

شناخت ویزگی های مثبت تبلت لنوو tab 4

در پایان به چند ویژگی مثبت و منفی تبلت لنوو tab 4 10 اشاره می شود.

ویژگی مثبت

  • شارژدهی مطلوب
  • عملکرد خوب دوربین عقب
  • عملکرد مناسب و روان با توجه به قیمت

ویژگی منفی

  • کیفیت نمایشگر متوسط
  • دوربین سلفی ضعیف

در پایان توصیه می کنیم نقد و بررسی تبلت s4 سامسونگ و بررسی تبلت لنوو a5500 را نیز مشاهده نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *