دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی هیوندای ولستر و شناخت مزایا و معایت این خودروی جوان پسند و زیبا

  • رسول پنق
  • ۱۱ دی ۱۳۹۸
  • ۰

هیوندای ولستر یک خودروی کره ای با ظاهری خشن، جذاب و لوکس است که در سال ۲۰۱۱ به بازار معرفی شد. در بررسی هیوندای ولستر مشخص شد که این خودرو از نظر امکانات و طراحی داخلی و خارجی و همچنین از لحاظ ایمنی امتیاز خوبی دارد. در ادامه با بررسی این خودرو با آرگا همراه باشید.

هیوندای ولستر که از اسم آن نیز پیداست ساخت و طراحی شرکت هیوندای کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شده است. هیوندای ولستر در سبک خودروهای کلاس کامپکت قرار دارد. این خودرو ابتدا در دو مدل عادی و توربو تولید می شد ولی الان شرکت هیوندای با ترکیب این دو مدل و گذاشتن نام هیوندای ریمیکس لیمیتد ادیشن سبکی جدید از خودروی خود را به جهانیان عرضه کرده است. هیوندای ولستر در سال ۲۰۱۱ یعنی سال رونمایی آن موفق به دریافت جایزه طراحی سال شده است. در ادامه با بررسی هیوندای ولستر با ما همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری هیوندای ولستر

خودروی هیوندای ولوستر با بدنه ای به طول ۴۲۱۰ میلیمتر و عرض ۱۷۹۰ میلیمتر دارای طراحی اسپرت با خطوط منحنی و گلگیرهای عضلانی می باشد. این خودرو دارای درب موتور با دریچه هوا می باشد و چراغ های منحنی جلوی خودرو با پس زمینه تیره و هشت لامپ LED طراحی شده اند که تنها در خودروهای گران قیمت و لوکس دیده می شود.

طراحی ظاهری هیوندای ولستر

این خودرو دارای ظاهری مدرن است و با طراحی جالب و نا متقارن خود ظاهری عجیب به خود گرفته است. این خودرو دارای یک در در سمت چپ یعنی سمت راننده و دارای دو در در سمت دیگر خود است.  در نمای جلویی این خودرو شاهد چراغ هایی کشیده هستیم که ظاهری خشن به این خودرو داده است. در این قسمت جلو پنجره این خودرو نیز بسیار زیبا و جذاب طراحی شده است که می تواند به سلیقه جوانان خوش آید. در نمای جانبی نیز همانند خودرو های دیگر از طراحی نسبتا ساده ای استفاده شده است. با وجود خط های برجسته و رینگ های زیبای ۱۷ اینچی سادگی نمای جانبی تا حد چشمگیری کاهش یافته است.

ویژگی های نمای پشتی هیوندای ولستر

در بررسی هیوندای ولستر مشخص شد که در قسمت پشتی این خودرو چراغ های اصلی و حتی چراغ های مه شکن نیز به صورت ذوزنقه ای طراحی شده است. پنجره عقبی این خودرو کمی کوچک طراحی شده است که این یکی از معایب این خودرو است. البته این طراحی اسپرت بودن هیوندای ولستر را بیشتر بیان می کند.

بررسی طراحی داخلی هیوندای ولستر

به محض وارد شدن به داخل این خودرو متوجه آن خواهید شد که طراحی داخلی هیوندای ولستر نیز بسیار جالب است. هر چند مواد استفاده شده در داخل این خودرو از جنس پلاستیک است ولی با طراحی جالبی که دارد پلاستیک بودن اجزای داخلی هیوندای ولستر به چشم نمی آید. در بررسی هیوندای ولستر مشخص شد که داشبورد این خودرو به طور خلاقانه ای زیبا و جذاب طراحی شده است و در طراحی آن از امکانات و آپشن های بسیار از جمله بر روی فرمان و بر روی در استفاده شده است. این طراحی به راننده این امکان را می دهد که به تمامی بخش های داشبورد دسترسی داشته باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نمای داخلی هیوندای ولستر

در وسط این داشبور یک صفحه نمایش با اندازه متوسط قرار دارد که در اطراف آن دکمه های زیادی مشاهده خواهید کرد. دکمه استارت در این خودرو در مکانی متفاوت نسبت به دیگر خودرو ها قرار گرفته است . مکان قرار گیری دکمه استارت در هیوندای ولستر در وسط داشبورد قرار گرفته است که جای عجیبی برای قرار گیری آن است و افرادی که با خودرو آشنایی ندارند در هنگام روشن بودن خودرو آن را فشار دهند که این یک نقطه ضعف در بررسی هیوندای ولستر است. اسپورت بودن این خودرو از روی طراحی پدال ها نیز مشخص است به طوری که پدال از جنس آلومینیوم ساخته شده است.

مشخصات فنی هیوندای ولستر

در بررسی هیوندای ولستر مشخص شد که این خودرو از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با رفیت ۱۶۰۰ سی سی بهره می برد. همچنین جعبه دنده به کار رفته در این خودرو از نوع ۶ سزعته اتوماتیک است که توانی برابر با ۱۳۸ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری برابر ۱۶۶ نیوتون بر متر در ۴۸۵۰ دور در دقیقه به این خودرو می دهند. هیوندای ولستر در زمانی معادل ۱۱.۵ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر شتاب می گیرد. این خودرو با وزن ۱۲۱۰ کیلوگرمی که دارد نهایت سرعتش به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

هیوندای ولستر و مشخصات فنی این خودروی سه در

بررسی هیوندای ولستر از لحاظ ایمنی

در بررسی که توسط موسسه ایمنی EuroNCAP بر روی ایمنی این خودرو انجام شده است، هیوندای ولستر امتیاز ۵ ستاره ایمنی را از این موسسه دریافت کرده است که امتیازی بسیار عالی محسوب می شود. این خودرو دارای شش کیسه هوای ایمنی است که شامل کیسه های ایمنی جلو، جانبی و پرده ای هستند.

خودرویی سه در با ایمنی عالی

از سایر تجهیزات ایمنی نصب شده در این خودرو می توان به سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمکی ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیرو EBD، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل لغزش، سنسور های دنده عقب برای پارک، دوربین دید در عقب و سیستم نگهدارنده خودرو در سراشیبی اشاره کرد.

برای آشنایی با سایر خودروهای جوان پسند بازار ایران بر روی بررسی خودرو نیسان جوک و نیز بررسی آلفا رومئو جولیتا کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *