دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بررسی هیوندای i20 و شناخت بیشتر قابلیت های فنی این خودرو

  • رسول پنق
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

هیوندای I20 یک خودروی کره ای است که توسط نمایندگی این شرکت در ایران تولید و عرضه می شود. این خودرو با امکانات و ویژگی های خاصی که دارد مورد توحه مردم قرار گرفته است و رضایت خریداران را نیز در دست دارد. این خودرو در کلاس بدنه هاچ بک است که در عین کوچکی بسیار جذاب و زیبا است. در ادامه با بررسی هیوندای i20 با ما آرگا همراه باشید.

هیوندای یک شرکت ماشین سازی کره ای است که خود را به ما با ماشین های زیبا و جذابش معرفی کرده است. هیوندای i20 نیز سک خودروی زیبا و جذاب در سبک خودرو های کراس اوور شهری است که توسط نمایندگی رسمی هیوندای در ایران یعنی کرمان موتور وارد و حتی تولید می شود. در ادامه با بررسی هیوندای i20 و ویژگی های مثبت و منفی این خودروی کره ای با ما همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری هیوندای i20

در بررسی هیوندای i20 مشخص شد که این خودروی کره ای از نمای ظاهری بسیار زیبا، جذاب و مدرن بهره میبرد. در طراحی نمای جلویی این خودرو از چراغ های کشیده بسیار زیبا و همینطور از جلو پنجره ای شش ضلعی با حاشیه هایی کرومی استفاده شده است که این ویژگی ها نمایی خشن ولی در عین حال دلنشین را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

بخش ظاهری خودروی هیوندای i20

مه شکن های مستطیلی و کشیده همراه  با نوار مشکی در زیر سپر ظاهر جذابی به طراحی بخش جلویی این خودرو داده است. نمای جانبی این خودرو نیز مانند سایر خودرو ها بسیار ساده است. ولی در عین سادگی موجود با خط های برآمده و رینگ های ۱۵ و ۱۶ اینچی آلومینیومی ظاهر این قسمت را نیز بسیار جذاب و زیبا کرده اند. طراحی بخش عقب خودروی هیوندای i20 سازگاری کاملی با بخش های دیگر خودرو و به خصوص بدنه دارد و همخوانی بسسیار جالبی بین آن ها دیده می شود.

نمای پشتی هیوندای i20

چراغ های بخش عقبی خودرو مانند چراغ های بخش جلویی به صورت کشیده طراحی شده است. در زیر سپر عقب نیز چراغ های مه شکن عقب با جذابیت خاصی گذاشته شده است. وزن متوسط این خودرو ۱۱۰۰ کیلوگرم می باشد همچنین طول این خودرو ۴۰۳۵ میلیمتر، عرض ۱۷۳۴ میلیمتر و ارتفاع ۱۴۷۴ میلیمتر می باشد.

بررسی طراحی داخلی

در بررسی طراحی داخلی خودرو هیوندای i20 می توان گفت که طراحی این قسمت از خودرو نیز بسیار زیبا و مدرن طراحی شده است به صورتی که تمام خریدارانی که این خودرو رو را خریده اند از طراحی کابین آن راضی بوده اند. بخش داخلی این خودرو دور از شلوغ کاری و چیدمان و وسایل اضافی طراحی شده است. از بخش های منفی و نقات ضعف در بخش داخلی این خودرو نیز می توان به قدیمی بودن طراحی فرمان این خودرو اشاره کرد. همانطور که در بررسی هیوندای i20 گفته شد بدنه این خودرو از مدل هاچ بک است که بر خلاف هاچ بک بودن بدنه از فضای نشستن خوبی برای سرنشینان عقب برخوردار است. داشبورد این خودرو به خوبی طراحی شده است.

  •  آرون گروپس

بررسی هیوندای i20 و طراحی داخلی این خودرو

در وسط این داشبورد دستگاه پخش کننده موزیک وجود دارد که از نوار دی وی دی، کابل AUX و USB پشتیبانی میکند. مانیتور کوچک سفری نیز در وسط صفحه کیلومتر شمار قرار دارد که اطلاعاتی همچون سرعت خودرو، اطلاعات دستگاه پخش و مقدار باقی مانده بنزین و همچنین مقدار مسیری که خودرو می تواند با بنزین موجود طی کند را نشان به راننده می دهد. صندلی های جلویی این خودرو دارای گرم کن هستند که در هوای سرد به راننده در گرم شدن کمک خواهند کرد. همچنین فضای صندوق هیوندای i20 با ظرفیت ۳۲۶ لیتر برای یک خودروی هاچ بک عالی به نظر می رسد.

بررسی بخش فنی

در بررسی هیوندای i20 بخش فنی به این مطلب می رسیم که موتور این خودرو از نوع ۴ سلندر ۱۶ سوپاپه با گنجایش ۱۳۶۸ سی سی است. حداکثر نیرویی که این موتور به هیوندای i20 می بخشد ۱۰۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است و همچنین حداکثر گشتاور این موتور ۱۳۷ نیوتون بر متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه است. جعبه دنده این خودرو از نوع ۴ سرعنه اتومات است که حداکثر سرعنی که این خودرو می تواند به خود بگیرد ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. همچنین شتاب این خودرو نیز ۱۲ ثانیه در باره سرعتی صفر تا صد کیلومتر است.

عملکرد فنی هیوندای i20

بررسی i20 از لحاظ ایمنی

در بررسی هیوندای i20 این خودروی کرده ای امتیاز ۴ ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی EuroNCAP دریافت کرده است که نمره قابل قبولی محسوب می شود ولی این نمره نسبت به ایمنی خودرو های هم رده خود کمی پایین است. از آپشن های رفاهی این خودرو می توان به ۶ کیسه هوای ایمنی که چهر عدد از آن ها مخصوص حفاظت از سر و پای سرنشینان جلو و دو عدد کیسه هئوای ایمنی جانبی اشاره کرد که سرتاسر نمای جانبی را در هنگام سانحه خواهد پوشاند.

ایمنی خودروی هیوندای i20

امکانات رفاهی

از امکانات رفاهی نصب شده در این خودرو می توان به فرمان برقی حساس به سرعت، ردیاب ماهواره ای و بلوتوث، کروز کنترل هوشمند، سانروف برقی، تهویه مطبوع هوا، دوربین و سنسور دنده عقب، سیستم سنسور باران، سنسور نور، صندلی های چرمی شیشه های برقی حساس به مانع، قفل خودکار در سرعت بالای ۲۰ کیلومتر، کامپیوتر سفری و سیستم کنترل ایستایی اشاره کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *