دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

برای تقویت باتری ماشین چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

  • رسول پنق
  • ۸ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

خوابیدن باتری و یا ضعیف شدن باتری یک مشکل همیشیگی برای خودرو ها است که منجر به روشن نشدن ماشین می شود. در این موارد باید باتری خود را تقویت و شارژ کنید که به روش باتری به باتری امکان پذیر است. ما در این بخش به بیان چگونگی انجام این روش و تقویت باتری ماشین می پردازیم.

گاهی اوقات در هنگام روشن کردن خودرو متوجه آن می شوید که موتور خودرو استارت نمی خورد و چراغ های پشت آمپر نیز روشن نمی شود. در این صورت باتری خودرو مشکل دارد که با تقویت کردن آن این مشکل حل می شود. از روش های رایج تقویت باتری ماشین کمک گرفتن از باتری ماشین دیگر است که ما در این بخش به آموزش مرحله به مرحله این روش می پردازیم.

تقویت باتری ماشین و مراحل آن

همانطور که گفته شد گاهی اوقاتا خودرو در هنگام استارت زدن با مشکل رو به رو می شود که این مشکل از ضعیف شدن و یا خالی شدن باتری است. روش هایی برای تقویت کردن باتری وجود دارد که رایج ترین آن باتری به باتری کردن ماشین است. از روش های دیگری نیز که وجود دارد تماس با امداد خودرو است ولی این روش در مواقع ضروری مفید نخواهد بود و بهترین روش برای تقویت باتری در این مواقع روش باتری به باتری کردن است که به صورت مرحله به مرحله به آموزش این روش می پردازیم.

باتری به باتری کردن خودرو ها

مرحله اول

خودرو ها را تا جای ممکن در کنار یکدیگر قرار دهید و کاپوت های خودرو را بالا بدهید و همچنین کابل های اتصال را برای اتصال باتری ها به یکدیگر آماده کنید.

مرحله دوم

بعداز قرار گیری ماشین ها در کنار یکدیگر موتور ماشین ها را خاموش کنید و کاپوت ها را باز کنید.

مرحله سوم

باتری های خودرو دارای دو پایانه مثبت و منفی است. همچنین کابل های اتصال نیز دارای ویژگی مثبت و منفی ایت که در اتصال آنها به باتری ها باید دقت کنید. در این کابل ها معمولا کابل قرمز مثبت و کابل سیاه منفی است. توجه داشته باشید که هرگز کابل ها را با یکدیگر جا به جا نکنید.

مرحله چهارم

کابل اتصال قرمز را به پایانه مثبت هر دو خودرو متصل کنید و یک سر کابل اتصال سیاه را به باتری سالم و سر دیگر آن را به یک قسمت فلزی از خودرو ی دارای باتری خالی وصل کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش هی موجود برای تقویت باتری

مرحله پنجم

در این مرحله که آخرین مرحله از تقویت باتری ماشین محسوب می شود، چند دقیقه صبر کنید تا باتری شارژ شود. استارت ماشین خود را بزنید اگر ماشین روشن شد کابل ها را از باتری ماشین ها جدا کنید. و اگر ماشین روشن نشد بیشتر صبر کنید تا باتری ماشین شما بیشتر شارژ و تقویت شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *