دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقویت مو با پیاز با انواع ترکیبات متفاوت و تاثیر گذار

  • مریم صبوری
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از بهترین روش ها برای رشد و تقویت مو با پیاز است که راهی مطمئن برای جلوگیری از ریزش مو می باشد. این کاربرد ساده و بی نظیر نظر بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده که چگونه می شود به این خوبی نتیجه گرفت و تاثیر فوق العاده در رشد مو داشته باشد.

برای رشد و تقویت مو مسائل زیادی می باشد که با انجام دادن انواع راه حل ها می توان کمک کرد. امروزه با روش های متنوعی که در کوتاهی مو می بینیم اغلب افراد به کوتاه کردن مو علاقه زیادی نشان می دهند که برای رشد آن احتیاج به مقداری صبر می باشد. یکی از راه های تقویت موها با استفاده از پیاز است که به دلیل افزایش حجم می تواند خیلی سریع موها را رشد بدهد که در این مطلب برای شما عزیزان آورده ایم تا به نحوه ای درست بتوانید مو های خود را تقویت نموده و تاثیر آن را به درستی ببینید. در ادامه همراه مجله آرگا باشید.

درمان ریزش مو با تقویت مو با پیاز

مزایا و خواص پیاز

یکی از بهترین روش ها برای رشد مو استفاده از پیاز است که راهی مطمئن برای جلوگیری از ریزش مو نیز می باشد. این کاربرد ساده و بی نظیر نظر بسیاری از افراد را به خودش جلب کرده که چگونه می شود به این خوبی نتیجه گرفت و تاثیر فوق العاده در رشد مو داشته باشد. مزایای آب پیاز متعدد است که شامل؛

  • آب پیاز دارای افزایش سطح آنزیم آنتی اکسیدان یعنی (کاتالاز) که برای رشد مو سریع می شود مناسب می باشد.
  • این آنزیم فوق العاده به تفکیک پراکسید هیدروژن کمک می کند و باعث رشد بهتر و تغییرات در چرخه ی رشد موها می شود.
  • آب پیاز می تواند کف پوست سر را تحریک نماید و گردش خون را به فولیکول های خوب تغذیه و کمکی برای افزایش موها شود.
  • یکی دیگر از مزایای تقویت مو با پیاز آنتی اکسیدان است برای پیشگیری سفیدی مو خوب بوده و این حرکت را به عقب می اندازد.
  • آب پیاز به فولیکول های مو که از گوگرد تغذیه می کنند کمک می کند تا روشی برای احیا فولیکول های ضروری باشد.
  • همچنین آب پیاز به دلیل داشتن گوگرد زیاد و بی همتایش باعث می شود مو کمتر شکسته و دچار ریزش شود.
  • از دیگر خواص پیاز می توان در جهت ضد باکتری بودن آن گفت که کمک زیادی می کند تا پوست سر سالم بماند و رشد خوبی بدون هیچ عفونتی داشته باشد. که با انجام دادن این روش ها می تواند شوره سر را کم و رویش مو را تسریع ببخشد.

خواص آب پیاز

روش های تقویت مو با پیاز

در این راه و روش هایی که آورده ایم شما خیلی زود با استفاده از چند بار مصرف آن متوجه می شوید که با پیاز رشد مو هایتان خیلی سریع اتفاق می افتد و همچنین تقویت و نمو می یابد.

  • آب پیاز برای رشد موها

زمانی که شما این روش را برای تقویت مو استفاده می کنید چون آب پیاز پوست سر را تحریک می کند می تواند به خوبی آن را پرورش و تغذیه نماید. همچنین باعث هرگونه مشکل پوستی می شود که برای رشد سریع مو و پرپشت شدن بسیار مناسب است. ابتدا یک پد پنبه ای را به آب پیاز آغشته نمایید سپس آن پد را به کف سر بمالید تا پوست کاملا آغشته شود و به خورد کف سر برود. همینطور که کل پوست آغشته است آن را ۳ دقیقه ماساژ دهید و بگذارید تا مدت ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت بر روی سر بماند. در آخر موها را با شامپو شسته و آرام خشک نمایید. برای استفاده از این روش بهتر است که هفته ای سه روز یعنی یک روز درمیان این کار انجام شود تا نتیجه بهتری بگیرید.

  •  آرون گروپس

تقویت مو با پیاز روشی خانگی

  • مخلوط آب پیاز با روغن نارگیل

این ترکیب فوق العاده برای موی سر که یکی از روش های تقویت مو با پیاز و روغن نارگیل بوده و خواص ضد باکتری دارد و موجب نفوذ و تغذیه ی بهتر موی سر است می تواند کمک زیادی برای افزایش توانایی آب پیاز بکند. برای این ترکیب مو حدود نیم ساعت زمان لازم می باشد که اگر شوره سر دارید بهتر است از پنج قطره روغن درخت چای استفاده کنید. شما باید ابتدا دو قاشق آب پیاز را با دو قاشق روغن نارگیل و پنج قطره روغن درخت چای را با هم مخلوط نمایید. سپس همه مواد را به شکل یک دست و مرتب هم بزنید و بر روی پوست سر خود تا ۵ دقیقه ماساژ دهید. بعد آن پوست را کاملا از ترکیب بپوشانید و بگذارید تا نیم ساعت بماند و بعد آن را به نرمی بشویید و خشک نمایید. این کار را  هفته ای ۳ مرتبه تکرار کنید.

تقویت مو با پیاز روشی خانگی

  • ترکیب پیاز و روغن زیتون

برای انجام این مخلوط که روشی برای شوره سر فوق العاده است و باعث نرم شدن مو می شود که درخشش و زیبایی را به شما هدیه خواهد داد حاصل این ترکیب بی نظیر است. ابتدا دو قاشق روغن زیتون را با ۴ قاشق آب پیاز مخلوط نمایید و ترکیب به وجود آمده را به صورت دورانی در کف سر ۳ دقیقه ماساژ دهید. بعد بگذارید در مدت زمان ۲ ساعت روی سر بماند و با شامپویی ملایم سر را شستشو دهید. برای نتیجه بهتر باید یک عمل را هر روز درمیان انجام دهید.

مزایای ماسک مو پیاز

  • آمیختن آب پیاز با روغن کرچک

این ترکیب هم می تواند به شما در جهت تقویت رشد مو و پرپشت شدن کمک کند تا به نحو احسن موهایتان سالم با رشد خوبی شود. افزایش مو و کم شدن ریزش مو تاثیر فوق العاده این ترکیب است. شما با مقدار دو قاشق روغن کرچک و دو قاشق آب پیاز که مخلوط کنید بر روس کف سر بمالید. سپس به شکل دایره ای وار ماساژ دهید تا چند دقیقه و بگذارید تا حدود ۱ ساعت بر روی سر بماند و بعد به آرامی بشویید. برای نتیجه گیری بهتر لازم است که یک روز درمیان این کار را انجام دهید.

مزایای ماسک مو پیاز

  • مخلوط آب پیاز و تخم مرغ

شما باید یک قاشق آب پیاز را با یک عدد تخم مرغ هم بزنید تا صاف شود و بعد کامل روی سر بزنید و تار های مو را آغشته نمایید. سپس بعد از این که آغشته کردید کلاهی روی سر گذاشته و به مدت نیم ساعت صبر کرده تا جذب شود. در آخر هم مو ها را با آب سرد شسته تا بوی تخم مرغ برود و شامپو بزنید و بشویید. بهتر است در هفته ۱ بار یا ۲ بار این کار انجام شود تا تاثیر آن را در رشد مو ببینید که تخم مرغ می تواند باعث تحریک مو شود و تغذیه مقید و سالمی داشته باشد. همچنین آب پیاز چون برای افزایش مو روشی خوب است.

طریقه تقویت مو با پیاز

  • ترکیب آب پیاز با زنجبیل

زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی که دارد در هومیوپاتی که طب چینی است مورد گسترش قرار گرفته و می تواند به ریزش مو که دچار گردش خون می شود کمک کند تا بهبود یابد. در ابتدا شما باید یک قاشق از آب پیاز را با یک قاشق از آب زنجبیل هم بزنید و به کف سر کاملا آغشته نمایید تا پوست کف سر خیس شود و به شکل دایره ای ماساژ دهید. سپس در همین حالت تقریبا نیم ساعت بماند و به آرامی با شامپو بشویید و خشک نمایید. برای درمان و نتیجه بهتر هر روز درمیان این کار را انجام دهید.

راه های تقویت مو با پیاز

  • روش آب پیاز و سیر

شما دوستان با تهیه یک قاشق آب سیر و یک قاشق آب پیاز و روغن زیتون می توانید بهبود سرعت رشد مو و پرپشت شدن موها کمک کنید. چون سیر دارای مواد مغذی و معدنی مثل: گوگرد و کلسیم است برای رشد و تقویت مو با پیاز روشی ایده آل خواهد بود. پس از هم زده ترکیب آن را به پوست تا چند دقیقه بمالید و به شکل دایره ای ماساژدهید و بگذارید تا ۱ ساعت بماند سپس با شامپو بشویید.

تقویت مو با پیاز چگونه است؟

  • مخلوط آب پیاز با عسل

یکی دیگر از روش های تقویت مو با پیاز ترکیب آن با عسل است که می تواند موها را نرم و مرطوب کند. برای این ترکیب مناسب روشی برای هیدراته کردن مو هم می باشد که در برابر آسیب دیدن محافظت می شود. دو قاشق از آب پیاز و یک قاشق از عسل خام را مخلوط کنید تا یکدست و صاف شود بعد در پوست کف سر بزنید و ماساژ دهید تا چند دقیقه و تا نیم ساعت همینطور صبر کنید. در آخر هم شامپو بزنید و به آهستگی بشویید و خشک نمایید بهتر است این روش را تا سه بار یا دو بار در هفته انجام دهید.

راه های تقویت مو با پیاز

  • ترکیب آب پیاز با سیب زمینی

با استفاده از ۲ قاشق آب سیب زمینی و ۱ قاشق آب پیاز موادی را مخلوط کنید تا صاف شود و ترکیب را به کف سر بزنید. سپس ۵ دقیقه ماساژ داده و بگذارید تا ده دقیقه بر روی پوست بماند و در آخر بشویید و این کار را هر روز در میا انجام دهید تا انشاالله نتیجه خوبی بگیرید. از مزایای این ترکیب می توان به تقویت مو با پیاز و سیب زمینی که رشد را بهتر و دارای مواد مفیدی از جمله؛ ویتامین B ، ویتامین C، روی، آهن و نیاسین می شود که فولیکول ها را تغذیه و رشد را سالمی را برقرار می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *