دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه لواشک پرتقال خانگی فوق العاده خوشمزه و محبوب

  • محدثه خاکشور
  • ۵ دی ۱۳۹۸
  • ۰

طرز تهیه لواشک پرتقال در این مطلب موضوع انتخابی ما می باشد، لواشک کلمه ای که به محض شنیدن، آب در دهان هر کسی جمع می شود، آن هم لواشک های فوق العاده و خوشمزه خانگی که نظیرش را کم می شود، در بازار یافت. امیدواریم آن را تهیه نموده و از طعمش لذت ببرید.

لواشک ها از انواع مختلفی برخوردار است که بسیار محبوب است، این خوراکی تفننی و دوست داشتنی قدرت جاذبه بالایی در میان تمام افراد با رده های سنی متفاوت را دارا می باشد، لواشک های خوشمزه با ظاهری زیبا در بازار و سوپر مارکت ها یافت می شود، اما چه بهتر که خودمان لواشک سالم و خوش طعم خانگی را تهیه نموده و آن را تجربه کنیم، اگر از این قبیل افراد علاقه مند به لواشک های خانگی هستید با  دستور ساخت لواشک پرتقال در ادامه با ما همراه باشید.

لواشک ها با طعم های مختلفی وجود دارد، لواشک آلو، لواشک هفت میوه، لواشک انار، لواشک پرتقال، لواشک سیب و .. همگی لواشک های بی نظیری هستند که به محض دیده شدن با چشم، اولین گزینه انتخابی برای خرید قرار می گیرند، لواشک ها بر عکس خوراکی هایی مانند چیپس و پفک، مفید هستند، اما اگر در منزل تهیه شود، قطعا بهتر است، شاید بتوان گفت لواشک پرتقال یکی از بهترین لواشک های موجود است.

طرز تهیه لواشک پرتقال خوشمزه و بینظیر در طعم

طرز تهیه لواشک پرتقال خوش طعم

باید نخستین کار پوست پرتقال ها را به وسیله ی چاقویی تیز بگیرید، پرتقال ها را دو قسمت نمایید و آب آن را گرفته، لیمو را نیز به همین روش پوست گرفته و دو نیم نموده و آب بگیرید، حالا کمی نمک و آب لیمو و آب پرتقال را با یکدیگر ترکیب کنید.

طرز تهیه لواشک پرتقال خوشمزه برای تمامی سنین چه کودک و چه بزرگ

در مرحله بعدی طرز تهیه لواشک پرتقال درون قابلمه ای بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد، پس از رویت غلظت مواد لواشک سینی تمیزی را انتخاب نموده و کف آن را چرب نمایید.

مواد لواشک را درون سینی ریخته و با قاشق یکدست کنید.

  •  آرون گروپس

سینی را در هوای آزاد و در مقابل بخاری یا شوفاژ قرار دهید تا خشک گردد.

این لواشک را با پوست پرتقال نیز انجام تهیه می کنند، فقط در آن صورت باید آبی که پوست پرتقال در آن جوشیده را تعویض نمایید، و با شکر و گلاب و در صورت تمایل هل معطر کنید.

طرز آماده سازی لواشک پرتقال با خاصیت و فواید زیاد

چند نکته برای تهیه این لواشک خوشمزه

۱)از همین روش برای تهیه پوست نارنج هم می توان استفاده کرد.

۲)توجه داشته باشید اگر زمان بیشتری مواد را داخل آب قرار دهید عطر آنها از بین میرود.

۳)از این پوست برای تهیه انواع خورش میتوان استفاده کرد .همچنین پوست پرتقال و نارنج بوگیر بسیار قوی برای مرغ و گوشت و ماهی هستند و عطر بسیار خوبی به این مواد می دهند.

همچنین می توان پوست جدا شده را به شکل گل درست نموده، و برای تزئین انواع کیک ها و دسرها و خوراکی ها به کار برد، همچنین این پوست کاربرد خوبی در پخت خورش ها دارد.

پرتقال میوه ای از خانواده مرکبات می باشد، که منبع عظیمی از ویتامین c می باشد، و خواص بسیاری برای بدن را دارا است:

  • پیشگیری از سرطان لوزالمعده
  • تقویت کننده معده و کاهش دهنده گاز معده
  • از بین برنده میکروب های عفونی
  • آرامش بخش و مفید برای گرفتگی عضلات
  • پاکسازی کننده خون
  • کاهنده کلسترول خون

روش تهیه لواشک پرتقال با شیوه ای آسان و ساده

در این مطلب به طریقه درست کردن لواشک پرتقال پرداخته ایم، لواشک خوراکی ایده آل تمامی کودکان و البته بزرگسالان می باشد، لواشک خانگی بر عکس باور عده ای که برای سلامتی کودکان مضر می دانند، خاصیت بسیاری داشته و مفید است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *