دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مدل لباس قاجاری زیبای زنانه و دخترانه در انواع طرح های شیک و چشم نواز

  • ندا خوشرو
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

در این بخش از دنیای مد مجله آرگا انواع مدل لباس قاجاری زنانه و دخترانه با طرح و رنگ های متنوع و زیبا را پیش رو خواهید شد که امیدواریم از مشاهده این طرح لباس ها نهایت لذت را ببرید.

لباس زنان در دوره قاجاریه برگرفته از عقاید و فرهنگ ایرانی بود و مدلهای زیادی از پیراهن های قاجاریه در انواع طرح و رنگ های متنوع دوخته شده است که امروزه برخی از خانم ها و دختران جوان از این لباس های سنتی برای گرفتن عکس استفاده می کنند همچنین در شب های یلدا برخی از خانم ها تمایل دارند این طرح لباس ها را برای پوشیدن انتخاب نمایند.

مدل لباس قاجاری با طرح های زیبا

لباس های سنتی و محلی دارای طرح های متفاوتی هستند و امروزه برخی از افراد تمایل دارند از این پوشش ها در برخی از مکان های خاص استفاده نمایند. در مطالب قبلی مدل لباس لری و مدل لباس کردی را مشاهده کردید در ادامه این مطلب تصاویری از نمونه لباس های مخصوص دوران قاجاریه را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.

لباس زنانه قاجاری

طرح لباس دوران قاجاریه

پیراهن های قاجاریه زنانه و دخترانه در انواع طرح های کوتاه و بلند موجود هستند همچنین این طرح لباس ها به صورت پوشیده دوخته می شوند و دارای جذابیت خاصی می باشند.

زنان قاجاریه در منزل و بیرون از منزل لباس های متفاوتی را می پوشیدند که لباس های منزل آن ها شامل دامن های پرچین و بلند بود همچنین آن ها پیراهن های کوتاهی را به همراه این طرح دامن ها می پوشیدند.

در دوره ای از زمان قاجار در سبک لباس خانم ها تحولاتی ایجاد شد و اغلب خانم ها دامن های کوتاه را برای پوشیدن انتخاب می کردند که به آن ها تنکه تنبان گفته می شد که این دامن ها اغلب با جوراب های سفید مورد استفاده قرار می گرفت همچنین پیراهن های یقه باز نیز به همراه این دامن ها پوشیده می شدند. برای پوشاندن موها زنان دوره قاجار از روسری ساده استفاده می کردند.

مدل لباس زنانه در دوران قاجار

  •  آرون گروپس

لباس زنانه سنتی

لباس زنانه سنتی

پیراهن زنانه قاجاری

مدل پیراهن زنانه قاجاری

پیراهن بلند قاجاری

لباس زنانه قاجاری

لباس دوران قاجاریه

لباس زنانه سنتی

لباس مجلسی قاجاریه

لباس زنانه قاجاری

لباس مخصوص دوران قاجار

لباس زنانه بلند و پوشیده

پیراهن زنانه قاجاری

مدل لباس قاجاری

پیراهن زنانه سنتی

جنس لباس زنانه در دوره قاجار برای مردم عادی از پارچه معمولی بود ولی برای دوخت لباس زنان دربار از پارچه های گران قیمت نظیر ابریشم و حریر و ساتن استفاده می شد که این لباس ها اغلب به همراه جواهرات زیبا پوشیده می شدند. نوع پاپوش زنان و دختران در دوره قاجار جوراب و گیوه و گالش بود.

لباس زنانه در دوران قاجار

مدل لباس دوران قاجار

مدل لباس قاجاری

لباس زنانه مخصوص دوران قاجار

طرح لباس سنتی

طرح لباس زنانه در دوران قاجار

لباس زنانه سنتی

لباس سنتی زنانه

مدل لباس زنانه در دوران قاجار

ست لباس قاجاریه شیک

مدل لباس زنانه قاجاری

لباس زنانه و دخترانه قاجار

لباس رنگ روشن قاجاری

لباس رنگ روشن زنانه قاجاریه

در این مطلب با انواع مدل لباس قاجاری آشنا شدید که امیدواریم این طرح ها با سلیقه شما همراهان عزیز و گرامی مطابقت و همخوانی داشته باشند و از مشاهده آن ها نهایت بهره را برده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *