دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

عکس های متفاوت و بیوگرافی مهدی فخیم زاده بازیگر و کارگردان توانای کشورمان

  • عاطفه میرزایی
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

مهدی فخیم زاده یکی از بازیگران و کارگردان شناخته شده تلویزیون و سینما ایرانی است. این هنرمند علاوه بر کار بازیگری و کارگردانی، تهیه کننده، فیلنامه نویس و طراح لباس و صحنه مشغول می باشد. برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی مهدی فخیم زاده و مشاهده عکس های متفاوت وی می توانید، در ادامه با مجله آرگا همراه شوید.

مهدی فخیم زاده هنرپیشه، کارگردان، تهیه کننده، طرح لباس و صحنه سرشناس ۷۷ ساله کشورمان می باشد. وی فعالیت هنری خود را در این عرصه از سال ۱۳۴۸ با تئاتر نمایشی آغاز نمود. و در سال ۱۳۵۱ با اولین فیلم سینمایی تپلی به کارگردانی رضا میرلوحی جلوی دوربین قرار گرفت و توانست قابلیت خود را به مخاطبان تلویزیونی ثابت کند و همچنین ایشان با بازی در سریال خواب و بیدار در نقش اصغر کپک در بین مردم به این نام بیشتر شناخته شد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با مهدی فخیم زاده و کارنامه هنری وی آشنا شوید.

آشنایی با بیوگرافی مهدی فخیم زاده

مهدی فخیم زاده بازیگر معروف و مشهور تلویزیون و سینمای ایرانی متولد ۲۰ تیر ماه سال ۱۳۲۱ که هم اکنون ۷۷ سال سن دارد در شهر تهران چشم به جهان گشود. وی همچنین مدرک لیسانس زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل از دانشکده هنر های دراماتیک دانشگاه تهران دارد.

جالب است بدانید که این هنرمند بخاطر علاقه مادرش به رشته پزشکی، دو سال درس پزشکی را در دانشگاه خواند ولی متاسفانه آن را نیمه رها کرد.

عکس و بیوگرافی مهدی فخیم زاده

مهدی فخیم زاده در یک خانواده هفت نفره به دنیا آمده که سه خواهر و دو برادر هستند. پدرش تحصیلات چندانی نداشت ولی مادرش به قران و زبان فرانسه مسلط بود.

مهدی فخیم زاده یک رزمی کار است. وی در رشته کاراته دارای دان ۵ می باشد. فخیم زاده در کارنامه هنری خود آثار مختلفی و در ژانر های متفاوتی را به نمایش گذاشته است که به دلیل ورزشکار بودن و بدنی آماده و ورزیده تمامی سکانس های اکشن فیلم هایش را خودش بازی می کند.

زندگینامه مهدی فخیم زاده

  •  آرون گروپس

عکس مهدی فخیم زاده

زندگینامه خواندنی مهدی فخیم زاده

مهدی فخیم زاده در حال آشپزی

بیوگرافی مهدی فخیم زاده و همسرش

مهدی فخیم زاده بازیگر و کارگردان معروف ایرانی

زندگینامه مهدی فخیم زاده و همسرش

وی فیلمنامه های مختلفی نوشته است و همچنین در سال ۱۳۵۳ اولین فیلم سینمایی اش را ساخت. سپس بعد از انقلاب در سال ۱۳۶۰ با فیلم میراث من جنون فعالیت خود را ادامه داد و بلاخره در سال ۱۳۶۴ با مستند تاریخ قشم وارد تلویزیون شد. فخیم زاده در سن ۵۸ سالگی سال ۱۳۷۹ سریال فاخر ولایت عشق را کارگردانی کرد و در سال ۸۱ با بازیگری و کارگردانی سریال خواب و بیدار در نقش اصغر کپک به شهرت باورنکردنی دست یافت. او در این سریال درکنار بازیگرانی همچون رویا نونهالی، محمود بنفشه خواه، لادن طباطبایی، کامران تفتی، لیلا برخورداری، دانیال حکیمی و محمد صادقی بازی کرده است.

شرح زندگی مهدی فخیم زاده و همسرش

 مهدی فخیم زاده بازیگر و کارگردان توانای ایرانی

گالری + بیوگرافی مهدی فخیم زاده

مهدی فخیم زاده کارگردان سریال خواب و بیدار

زندگینامه جالب مهدی فخیم زاده و همسرش

ازدواج

سال ها پیش شایعه بود که وی با خانم گوهر خیر اندیش ازدواج کرده است. اما در سال ۹۵ فخیم زاده برای اولین بار با همسرش حاضر شد و بیان کرد که تنها یک دختر دارم.

تاریخچه زندگی مهدی فخیم زاده

عکس متفاوت مهدی فخیم زاده

کامل ترین بیوگرافی مهدی فخیم زاده

گیتار زنی مهدی فخیم زاده

او یک گیتار دار است ولی در هیچ کلاس های آموزشی شرکت نداشته ولی می تواند سه آهنگ را با گیتار بنوازد و همچنین به موسیقی سنتی علاقه مند است.

شرح زندگی مهدی فخیم زاده و همسرش

مهدی فخیم زاده در حال تمرین کاراته

زندگینامه مهدی فخیم زاده و ماجرای تصادف وی

رشته ورزشی

وی به بوکس، کاراته و بدنسازی علاقه مند است و می گوید همیشه مسابقات بوکس را دنبال می کنم.

شناخت بیشتر بیوگرافی مهدی فخیم زاده

گالری جدید و شیک مهدی فخیم زاده

تاریخچه زندگی مهدی فخیم زاده و همسرش

تصادف مهدی فخیم زاده در سال ۹۷

در ادامه بیوگرافی مهدی فخیم زاده آمده که وی در ۶ تیر ماه سال ۹۷ در اثر تصادف رانندگی مدتی در بیمارستان بستری شد. طبق خبر هایی که رسیده او از ناحیه سر، نخاع، لگن و فک به شدت آسیب دیده بود. این حادثه در مسیر صحنه فیلم جدیدش به نام مشت آخر در وقت اضافه رخ داد.

جوایز مهدی فخیم زاده

تقدیر به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم تاواریش- دیپلم بهترین فیلمنامه برای فیلم شتاب زده- تقدیر برای نوشتن فیلمنامه برای فیلم همسر- انتخاب فیلم همسر به عنوان چهارمین فیلم سال در نهمین دوره منتخب نویسندگان و منتقدان

عکس جدید و زندگینامه مهدی فخیم زاده

مهدی فخیم زاده در سریال مختارنامه

فعالیت های مهدی فخیم زاده

بازیگری

خانواده سرکار غضنفر- زن باکره- مکافات- تپلی- هم خون- اسرار گنج دره جنی- کمین- پلنگ در شب- یاور- پشمالو- زخمه- خاک و خون- غربتی ها- هزار بار مردن- پیش کشوت- مجازات- تفنگدار- فرار- بهار در پاییز- شتاب زده- هم نفس- تاواریش- تشریفات- سوء تفاهم- به وقت خماری- رنو تهران ۲۹- مشت آخر در وقت اضافه- مسافران مهتاب- جدال، تنها ترین سردار، مختارنامه، فوق سری و علی البدل

کارگردانی

زن باکره- مجازات- پشمالو-  در شهرخبری نیست- فردی دست قشنگ- به دادم برس رفیق- میراث من جنون- تشریفات- مسافران مهتاب- بهار در پاییز- تپش- خواستگاری- شتاب زده- ساده لوح- تاواریش- همسفر- همسر- هم نفس- مشت آخر در وقت اضافه

نویسنده

مجازات- کمین- حسرت- پیشکسوت- پشمالو- فری دست قشنگ- به دادم برس رفیق- میراث من جنون- تشریفات- مسافران مهتاب- بهار در پاییزی- تپش- خواستگاری- شتاب زده- ساده لوح- تاواریش- همسفر- همسر- هم نفس- مشت آخر در وقت اضافه

تهیه کننده

در شهر خبری نیست- به دادم برس رفیق- میراث من جنون- مسافران مهتاب- تاواریش- شتاب زده

طراح لباس و صحنه

خاستگاری- شتاب زده- ساده لوح- تاواریش

بیوگرافی مهدی فخیم زاده و گالری زیبا وی

عکس مهدی فخیم زاده

عکس و تاریخچه زندگی مهدی فخیم زاده

مهدی فخیم زاده در حال مصاحبه تلویزیونی

شرح زندگی مهدی فخیم زاده و گالر

چهره متفاوت مهدی فخیم زاده

مهدی فخیم زاده در سریال جدیدش به نام مشت آخر به وقت اضافه

عکس مهدی فخیم زاده  در کنار رامین راستاد و همسرش

امیدواریم در این مطلب با خواندن بیوگرافی مهدی فخیم زاده و از تماشای تصاویر دیدنی و جذای وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *