دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع ماسک بادمجان برای زیبایی و سلامت پوست و مو

  • فاطمه فلاح
  • ۱ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

بادمجان که از دسته سبزیجات مفید و سرشار از ویتامین محسوب می شود که به دلیل فواید بسیار آن اغلب افراد به تهیه و مصرف ماسک بادمجان نیز اقدام کرده و به همین علت ما در این مقاله به بیان انواع مختلف ماسک های بادمجان خواهیم پرداخت.

بادمجان یا بادنجان از دسته سبزیجات و یا میوه های گوشتی است که البته دارای طعم تلخی نیز می باشد و خواص بادمجان دارای ویژگی های عجیب و باور نکردنی است و از آن به عنوان ماسک بادمجان یاد می کنند که برای پوست بسیار مفید است.

ماسک بادمجان برای زیبایی

بادمجان که به نام کهیرک نیز شناخته شده است یکی از میوه های پرکاربرد از خانواده بادنجانیان محسوب می شود که البته در گروه سبزیجات قرار می گیرد. بهتر است بدانید که بادمجان به دلیل داشتن فیبر فراوان،کالری ناچیز و مواد مغذی از دست سبزیجات عالی برای حفظ سلامتی محسوب می شود و دارای طبعی گرم و خشک نیز می باشد. بادمجان ها از دسته گیاهان بومی هندوستان هستند و انواع مختلفی از بادمجان های معمولی،سفید،آمریکایی،قلمی،پاکوتاه و یا دلمه ای را می توان در رنگ های مختلف بنفش،سفید و سیاه مشاهده کنید.

فواید بادمجان برای از بین بردن لکه های صورت

مدتی است که بادمجان هایی به رنگ سفید در برخی از میوه فروشی ها به فروش می رسد که از لحاظ سایز و اندازه کوچک تر از نوع معمولی بادمجان ها هستند و حالت نرمی و لطیف بودن کمتری نسبت به سایر بادمجان ها دارند اما در عوض دارای پوستی کدر و ضخیم هستند که کندن پوست آن از واجبات است.

اکنون در ادامه به بیان انواع مختلف ماسک بادمجان که برای سلامتی پوست بسیار مفید هستند می پردازیم:

ماسک بادمجان و عسل برای پاکسازی و مرطوب کردن صورت:

از آنجایی که بادمجان غنی از مواد معدنی و فیبر غذایی است با پاکسازی و سم زدایی خون و روده ها به پاکسازی پوست صورت نیز کمک شایانی می کند. همچنین بادمجان دارای مقدار زیادی آب می باشد که با آبرسانی به پوست بدن به عنوان یک ماده مرطوب کننده عمل کرده و خشکی های پوست را از بین خواهد برد.

  •  آرون گروپس

نحوه تهیه :

در ابتدا بایستی یک بادمجان بخار شده را له کنید و با ۲ قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و بر روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

زیبایی با ماسک پوست بادمجان

ماسک پوست بادمجان و سرکه سیب برای جوان سازی و درمان کراتوز اکتینیک:

از آنجایی که پوست بادمجنا دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان است که به رفع چین و چروک های پوست کمک کرده و باعث جوانسازی پوست نیز می شود. کراتوز اکتینیک نوعی ضایعه پوستی خشن محسوب می شود که به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر روی صورت،لب ها،گردن،گوش و دست ها ایجاد می شود و از آنجایی که بادمجان غنی از فیبر های غذایی است با پاکسازی صورت می تواند به رفع این ضایعات صورت بپردازد.

نحوه تهیه:

در ابتدا بایستی یک بادمجان کوچک را پوست گرفته و خرد کنید و درون یک شیشه بریزید و دو فنجان سرکه سیب نیز بدان اضافه نمایید و بعد ظرف را در جایی تاریک به مدت ۳ روز قرار دهید. پس از گذشت این مدت ماسک شما آماده است و شما می توانید برای رفع این ضایعات پوست خود در طول روز چندین بار از آن استفاده نمایید.

روشن کردن پوست با ماسک های گیاهی

بادمجان برای تقویت رشد موی سر:

همه ما می دانیم که بادمجان دارای مقدار زیادی آنزیم و محتوای آب است و با این حجم از آب می تواند به پوست آبرسانی کند و با افزایش گردش خون در پوست سر در روند رشد موها سرعت ایجاد کند.

نحوه تهیه ماسک:

برای این روش بایستی یک بادمجان را پخته و به طور کامل له نمایید و بعد آن را به سرد خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند و بعد آن را با آب گروم و شامپو بشویید.

خواص باورنکردنی پوست بادمجان

ماسک بادمجان برای رفع شوره سر:

همانطور که می دانید بادمجان دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است که می تواند برای درمان خارش،پوسته پوسته شدن و حتی درمان شوره سر مفید باشد.

نحوه تهیه ماسک:

برای این روش بایستی یک بادمجان کوچک و خام را به همراه نصف خیار و نصف آووکادو داخل مخلوط کن بریزید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند و در پایان نصف فنجان خامه ترش بدان اضافه نمایید. این ترکیب را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه بر روی سرتان بماند و بعد با آب گرم و شامپو آن را بشویید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *