دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن چربی های شکم با خوردن ۱۰ ماده غذایی معجزه گر

  • سحر بهرامی
  • ۸ دی ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از سخت ترین چربی های موجود در بدن چربی های ناحیه شکم می باشد که تجمع این چربی ها در این نواحی باعث می شود تا اندام ایده آلی را نداشته باشیم، علاوه بر این چربی های که در ناحیه شکم تجمع پیدا می کنند نه تنها ظاهر ناخوشایندی دارد بلکه باعث بیماری ما هم می شود از این رو باید هر چه زودتر برای از بین بردن چربی های شکمی اقدام کنید.

امروزه بسیاری از افراد به دنبال روش های برای از بین بردن چربی های شکم خود هستند، از این رو ورزش کردن یکی از راه هایی می باشد که شما می توانید به کمک آن از دست چربی های خود خلاص شوید البته باید این موضوع را بدانید که یکی از مهم ترین مسائلی که به شما کمک می کند شکمی صاف و بدون چربی داشته باشید رعایتی رژیم غذایی تان می باشد زیرا تا زمانی که تغذیه ای درست و سالم نداشته باشید نمی توانید چربی های شکم خود را از بین ببرید.

  روش های ساده از بین بردن چربی شکم

داشتن شکم و پهلو های بیرون زده یکی از بدترین مشکلاتی می باشد که برای هر فردی چه مرد و چه زن یک معضل به حساب می آید، از این رو شما برای اینکه بدانید شکمتان دارای چربی می باشد یا نه باید با استفاده از متر دور کمر خود را اندازه گیری کنید، در زمان اندازه گیری سعی کنید خود را کاملا شل بگیرید، سپس عدد را بر روی کاغذ یادداشت کنید، سپس دومرتبه با استفاده از متر دور باسن خود را اندازه گیری نمایید و سپس عدد به دست آمده را با دور کمرتان مقایسه نمایید، اگر دیدید که اندازه دور کمرتان بیشتر و یا هم اندازه دور باسنتان بود نشان دهنده این است که شما دارای چرب شکمی فراوانی هستید.

در مطالب گذشته شما را با ورزش هایی برای لاغری پهلو، بهترین رژیم لاغری شکم و رویای لاغری سریع شکم بدون ورزش آشنا کردیم حال در ادامه شما را با بهترین روش های رفع چربی های شکمی آشنا می کنیم.

نحوه از بین بردن چربی های شکم

برای سوزاندن چربی های شکم خود باید تمامی روش هایی که در اختیارتان قرار می دهیم را به طور دقیق انجام دهید، البته در کنار تمام این روش ها باید همزمان به انجام ورزش های شکمی هم بپردازید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

۱. استفاده از چای سبز

 یکی از نوشیدنی های مفیدی که به شما در جهت از بین بردن چربی های شکم کمک می کند چای سبز می باشد، تقریبا تمام افراد می دانند که چای سبز از چه خواص شگفت انگیزی برخوردار می باشد، اما چای سبز به دلیل اینکه سرشار از آنتی اکسیدان های مفید می باشد می تواند بدن ما را برای چندین ساعت سیر نگه دارد، پس اگر به دنبال راهی طبیعی و سودمند برای رفع چربی های شکمتان هستید حتما از چای سبز استفاده نمایید.

راه های اثر بخش رفع چربی شکم

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۲. استفاده از لیمو و عسل

یکی از بهتربن مواد خوراکی که به شما در جهت رفع چربی شکم کمک می کند آب لیمو و عسل می باشد که شما برای تهیه آن کافیست آب چند عدد لیمو تازه را بگیرید و با ۱ قاشق غذا خوری خوب ترکیب کنید و سپس در آخر مقداری آب به آن اضافه می کنید، سپس این نوشیدنی را هر روز صبح قبل از خوردن صبحانه نوش جان کنید.

۳. مصرف کدو سبز

کدو سبز یکی از سالم ترین و غنی ترین مواد غذایی می باشد که به دلیل دارا بودن فیبر فراوان به لاغری هر چه بیشتر شما کمک می کن، فیبر موجود در کدو سبز می تواند شما را برای مدت بسیار سیر نگه دارد، برای بهره مندی از خواص کدو سبز باید آن را در برنامه غذایی خود جای دهید تا تمام چربی های ناحیه شکمتان از بین برود. شما برای استفاده از آن باید هم می توانید آب آن را بگیرید و هم آن را به صورت خام استفاده نمایید.

روش های ساده رفه چربی شکم

۴. مصرف آب جعفری

جعفری یکی از بهترین سبزیجاتی می باشد که می تواند در روند چربی سوزی شکم دخالت داشته باشد، سبزی جعفری یکی از مفید ترین سبزیجاتی است که ممکن است بسیاری از افراد آن را نادیده بگیرند در صورتی که آب جعفری یکی از چربی سوز ترین نوشیدنی ها محسوب می شود که به رفع چربی شکم کمک می کند.

۵. مصرف آب زغال اخته

مصرف زغال اخته شاید در بین بسیار افراد شایع نباشد اما باید گفت که یکی دیگر از نوشیدنی های پرخاصیت چربی سوز می باشد چرا که خواص بسیار زیادی را در خود گنجانده است، شما می تواند برای بهره مند از خواص چربی سوز زغال اخته آب آن را بگیرید و روزانه ۱ لیوان از آن را میل نمایید.

روش های سالم زدودن چربی شکم

۶. خوردن سیب پخته

سیب یکی از پر فیبرترین میوه جاتی می باشد که برای از بین بردن چربی شکم گزینه بسیار مناسبی می باشد، سیب با دارا بودن فیبر فراوان می تواند خاصیت سیر کنندگی فراوانی داشته باشد، علاوه بر این دارای خواص دیگری هم مانند آهن دارد، از این رو شما می تواند برای هضم هر چه بیشتر و بهتر غذای خود در وعده های غذایی تان از سیب پخته استفاده نمایید.

۷. دمنوش چای قاصدک

دمنوش قاصدک هم مانند چای سبز دارای قدرت چربی سوزی بالایی می باشد، با این تفاوت که دمنوش گیاهی و دارویی قاصدک دارای حجم زیادی پتاسیم و ویتامین می باشد، علاوه بر این مصرف روزانه دمنوش قاصدک می تواند به طور کلی بدن شما را از سموم پاکسازی کند.

روش های از بین بردن چربی های شکم

۸. استفاده از فلفل و زنجبیل

فلفل و زنجبیل هر دو از قوی ترین طعم دهنده های غذایی محسوب می شود که در جهت از بین بردن چربی های شکم بسیار مفید و موثر واقع می شوند، به طور کل می توان گفت هر دوی این مواد خوراکی می توانند به شیوه شگفت انگیزی به شما  در جهت درمان چاقی شکمی کمک کنند.

۹. مصرف کرفس و آب آن

کرفس جز سبزیجات کم کالری، پر فیبر، سرشار از ویتامین C، و همچنین کلسیم محسوب می شود که در سوزاندن چربی های شکم بسیار مفید عمل می کند، به طور کلی وقتی این ماده غذایی در بدن ما وارد می شود می تواند تمام چربی های شکم را ذوب کند، پس بهتر است این ماده ارزشمند غذایی را در برنامه خود جای دهید.

راه هاس ساده برای از بین بردن چربی شکم

۱۰. استفاده از سرکه سیب

از محبوب ترین نوشیدنی هایی که می تواند به شما در جهت کاهش چربی شکم کمک استفاده از سرکه سیب می باشد این نوشیدنی قدر فوق العاده ای در بالا بردن سوخت و ساز بدن دارد همچنین باعث می شود تا سیستم گوارشی به بهترین نحوه به کار خود بپردازد، برای مصرف ان کافیست روزانه ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب را با ۱ لیوان آب مخلوط کنید و و میل نمایید.

نکات مهم در رفع چربی های شکمی

  • برای هر وعده غذایی خود برنامه ریزی داشته باشید تا به صحیح ترین روش غذا بخورید.
  • سعی کنید در طول روز آب بیشتری بنوشید.
  • دویدن و پیاده روی را فراموش نکنید.
  • از وزنه های سنگین برای تمرین استفاده نمایید.
  • مصرف پروتئین خود را بالا ببرید.
  • به اندازه لازم به استراحت بپردازید زیرا نداشتن خواب کافی خود از دلایل چاقی می باشد.
  • در غذا هایتان بیشتر از ادویه جات استفاده کنید.
  • مصرف شکر، قند، شیرینی جات را از برنامه غذایی خود خارج کنید.
  • استفاده از، کربوهیدارت مانند نان، برنج، سیب زمینی و … را به حداقل برسانید.
  • سبزیجات بیشتری را به برنامه غذایی خود اضافه نمایید.
  • انجام ورزش های شکمی را فراموش نکنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ورزش های کوچک کردن شکم و نیز روش های کاهش سایز شکم کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *