دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ورزش برای لاغری پهلو با چند حرکت تمرینی عالی و موثر

  • سحر بهرامی
  • ۱ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

ورزش برای لاغری پهلو یکی از بهترین راه های آب کردن چربی ها است البته اگر در کنارش تغذیه ای مناسب و سالم داشته باشید، تمریناتی که در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم به گونه ای هستند که شما می توانید آنها را به راحتی در منزل انجام دهید و نتایج شگفت انگیز آن را در خود مشاهده نمایید.

داشتن کمری باریک و بدون چربی های اضافه یکی از مهم دغدغه های خانم ها و حتی آقایون شده است، همانطور که می دانید بیرون زدن پهلو ها از لباس ظاهر بسیار ناپسندی را به وجود می آورد، و از آنجایی که بیشتر افراد لاغری و خوش اندامی را در نداشتن شکم و پهلو های بیرون زده می دانند حاضرند برای بدست آوردن این زیبایی هزینه های زیادی بپردازند، اما ما در این مطلب شما را با یکسری ورزش برای لاغری پهلو آشنا می کنیم تا بتوانید به راحتی پهلو هایی بدون چربی داشته باشید.

تمرینات چربی سوزی فراوانی مانند تمرینات کاردیو، تمرینات اینتروال و تمرینات تی آر ایکس وجود دارد که شما می توانید برای چربی سوزی شکم و پهلو از این تمرینات استفاده کنید.

اب کردن پهلو ها با چند حرکت

معرفی چند ورزش برای لاغری پهلو

لاغری مسئله ای می باشد که به سادگی برای فرد اتفاق نمی افتد به خصوص اگر چاقی زیادی در قسمت شکم و پهلو ها وجود داشته باشد، در این زمان است که باید برای لاغری پشتکار زیادی داشته باشید، از این رو هم تمرینات بسیار زیادی برای لاغری پهلو ها وجود دارد که با انجام اصولی آن ها و رعایت رژیم غذایی می توانید در کوتاه مدت به هدف خود برسید.

۱. حرکت طناب زدن

یکی از بهترین ورزش ها برای لاغری پهلو ها، کم کردن سایز دور کمر و همچنین افزایش حجم ریه ها  طناب زدن می باشد، زمانی که شما شروع به طناب زدن می کنید سوخت و ساز بدنتان بالا می رود و همچنین با هر بار پریدن بدن شما دچار کشیدگی می شود، برای اینکه تاثیر بیشتری از این ورزش برای لاغری پهلو هایتان بگیرید باید همزمان کمر خود را هم درگیر کنید و به چپ و راست بچرخانید. برای انجام این ورزش سعی کنید برای شروع ۴۰ ثانیه را در نظر بگیرید و در طول این مدت به سرعت طناب بزنید، بعد از آن ۱۵ ثانیه استراحت کنید و دوباره ست را تکرار کنید. طناب زدن می تواند کالری بسیار زیادی را از شما بگیرد.

چگونه با ورش پهلو هایی لاغر داشته باشیم

۲. چرخش روسی

از دیگر ورزش ها برای لاغری پهلو حرکت چرخش روسی می باشد که تاثیر بسیار زیادی بر روی عضلات پهلو و شکم دارد، شما باید برای انجام این حرکت ابتدا باید بشنید و زانو های خود را خم کنید جوری که پاشنه هایتان بر روی زمین قرار بگیرد، سپس بدون اینکه کمر خود را خم کنید به سمت عقب خم شوید، قوس برنداشتن کمر در این ورزش بسیار مهم است، برای سخت شدن و تاثیر گذاری بیشتر این تمرین یک دمبل دستتان بگیرید و سپس پاهایتان را از زمین جدا کنید و سپس به آرامی به سمت چپ و سپس به راست بچرخانید، جوری چرخش داشته باشید که بر روی پهلوهایتان کشیدگی را احساس کنید. بعد از ۱۰ بار تکرار حرکت استراحت کنید و دوباره شروع کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

چربی سوزی شکم و پهلو

۳. حرکت پلانک چرخشی

یکی دیگر از قدرتمند ترین حرکات ورزشی برای لاغری پهلو پلانک از نوع چرخشی می باشد، برای انجام این حرکت باید رو به پهلو راست دراز بکشید و سپس با قرار دادن یک پا بر روی پا دیگر و با کمک گرفتن از ساعد دست راستتان بدنتان را از زمین جدا کنید و در همان حالت باقی بمانید در طی مدت زمانی که در این حالت قرار داید باید عمل دم و باز دم عمیقی داشته باشید. بعد از اینکه ۳۰ ثانیه در آن حالت باقی ماندید به آرامی ساعد چپتان را بر رو زمین بگذارید طوری که در حال انجام پلانک معمولی می باشید و بعد دوباره ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و سپس برگردید و این حرکت را برای طرف دیگرتان هم انجام دهید.

آب کردن پهلو با ورزش

۴. حرکت کوهنوردی

برای انجام این حرکت در ابتدا باید حالت انجام حرکت شنا را به خود بگیرید، دست هایتان باید به گونه ای باشد که در راستای شانه هایتان قرار بگیرد، و تمام وزنتان باید روی قسمت پنجه و انگشتان پاهایتان قرار بگیرد، سپس زانو راست خور را بلند کنید و زانو چپ خود را کمی به سمت زمین بکشید تا وزن از روی پنجه های پایتان برداشته شود. زانو راستی که از روی زمین بلند کردید را جم کنید و به سمت سینه مخالف کش دهید و سپس به سرعت جای پاهایتان را با یکدیگر تغییر دهید در یک ست ۳۰ مرتبه حرکت را انجام دهید.

آموزش تمرینات سودمند برای از بین بردن چربی ها

۵. حرکت سوپر من

حرکت سوپر من یک حرکت کاملا کششی می باشد که فشار زیادی را بر دو طرف پهلو ایجاد می کند، شما برای انجام این حرکت ابتدا باشد بر روی شکم دراز بکشید سپس دست ها و پاهایتان را از زمین جدا کرده و به شدت از یکدیگر بکشید توجه داشته باشید سر خود را بالا نیاورید، به مدت ۱۰ ثانیه خود را آنقدر بکشانید تا احساس درد کنید و بعد از آن خود را رها کنید و دوباره حرکت را تکرار کنید.

آموزش تمرینات مفید برای آب کردن چربی ها

۶. حرکت کرانچ ایستاده

حرکات کرانچ انواع متعددی دارند که هر کدام تاثیرات سودمندی بر روی عضلات شکم و پهلو می گذارد، که ما در این مطلب به یک نوع از این حرکت اشاره کرده ایم که به صورت ایستاده انجام می شود. به این ترتیب ابتدا باید یک توپ طبی را بردارید و آن را روی سر خود قرار دهید، سپس به هم عرض بودن پاهایتان با شانه هایتان توجه داشته باشید و سپس یک پای خود را از سمت خارج از بدن بلند کنید و همزمان آرنج همان طرف بدن خود را هم پایین بیاورید طوری که زانو و آرنج سمت راست بدنتان از سمت خارج از بدن به یکدیگر نزدیک شود. این حرکت را برای هر پهلو ۳۰ مرتبه تکرار کنید.

تمرینات آسان برای لاغری پهلو ها

۷. حرکت پهلو دمبل جانبی

از دیگر تاثیر گذار تربن ورزش ها برای لاغری پهلو حرکت پهلو دمبل می باشد، برای اینکه نتیجه رضایت مندی از انجام این حرکت بگیرد باید دفعات زیادی به تکرار این حرکت بپردازید، ابتدا باید در مقابل یک آینه قرار بگیرید تا خود را ببینید، زمانی که خود را در آینه می بینید می تواند بهتر حرکت را انجام دهید. به این ترتیب کاملا صاف بایستید بدون خم کردن سر و قسمت پشت و پاهایتان را به عرض شانه هایتان باز کنید، برای انجام این حرکت باید از یک دمبل کمک بگیرید، و آن را در راستای بدنتان پایین بیاورید تا جایی که کشیدگی را در پهلویتان حس کنید برای هر پهلو این حرکت را ۳۰ مرتبه به آرامی و با دقت انجام دهید.

تمرینات فوق العاده آسان برای لاغری پهلو

۸. حرکت کرانچ معکوس

کرانچ معکوس حرکتی مفید برای لاغری پهلو ها و شکم می باشد، انجام متداوم این حرکت بافت چربی را از بین می برد، برای انجام این حرکت ابتدا باید بر روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را جمع و در کنار یکدیگر قرار دهید سپس باید به آرامی پاهایتان را از زمین جدا کنید و تا جای ممکن بالا بیاورید به مدت ۲ ثانیه یا بیشتر پاهایتان را در بالا نگه دارید، شاید این تمرین از نظر شما حرکتی کاملا ساده می باشد اما با انجام آن خواهید دید که چه فشاری را به شما وارد می کند.

ورزش های مناسب برای لاغری پهلو

۹. چرخش بالا تنه

برای انجام این حرکت ابتدا باید بایستید و پاهایتان را به عرض شانه هایتان باز نمایید، سپس باید یک دمبل را با دو دست خود بگیرید و بعد به آرامی دمبل و بالاتنه خود را به سمت چپ و سپس به راست بچرخانید شما باید این حرکت را طوری انجام دهید که در پهلو های خود کشش را احساس کنید.
ورزش در خانه برای لاغری پهلو ها

۱۰. حرکت هالتر خم

برای انجام این حرکت باید پاها را هم عرض شانه هایتان باز کنید و یک هالتر بدون وزنه را بر روی شانه های خود قرار دهید، از خم کردن خود به جلو خودداری کنید زیرا ممکن است به گردنتان فشار وارد شود، سپس به آرامی به سمت راست خم شوید بهتر است تا میزانی که در حد توانتان است به پهلو خم شوید، سپس راست شوید و دوباره این حرکت را بر روی قسمت چپتان تکرار کنید.
امیدواریم با استفاده از این مطلب  و انجام آن توانسته باشید به تناسب اندام دست یابید، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ورزش و سلامتی بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *