دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک سابله

  • مینا سعادتی
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

کیک سابله کیکی بسیار لاکچری و شیک می باشد که می توانید این کیک زیبا و خوشمزه را در انواع مناسبت های خود با طرح های مختلف تهیه کنید در ادامه مطلب با طرز تهیه کیک سابله همراه ما باشید.

 این مطلب از مجله آرگا را به معرفی طرز تهیه کیک سابله اختصاص داده ایم. این کیک علاوه بر سادگی که دارد بسیار شیک و لاکچری می باشد این کیک خوشمزه و زیبا مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است که آن را در انواع جشن هایی همچون تولد و سالگرد ازدواج و … به کار می برند که در طرح های زیبایی شامل قلب و عدد می باشد.

تصویر تهیه کیک سابله

طرز تهیه کیک سابله در منزل

امروزه کیک ها را در طرح و شکل های گوناگونی تزئین می کنند که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است یکی از بروزترین و شیک ترین کیکی که می توان در انواع جشن ها به کار ببریم کیک سابله می باشد

طرزدرست کردن کیک سابله

این کیک خوشمزه دارای بافتی نرم و اسفنجی مانند شامل کیک هایی نظیر کیک اسفنجی شکلاتی، کیک گردویی و کیک زبرای رنگی و … می باشد.

این کیک زیبا و لاکچری را می توانید در منزل برای تولد فرزندتان یا سالگرد ازدواجتان با ایده ای بسیار شیک طراحی کرده و تهیه نمایید و طرف مقابلتان را سورپرایز کنید و با خوردن این کیک خوشمزه نهایت لذت را در کنار یک دیگر ببرید.

مواد اولیه:

  • آرد: ۲ پیمانه
  • پودرقند: نصف لیوان
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • پودر بادام: ۷۵ گرم
  • نمک: نصف قاشق چایخوری
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری

دستور پخت:

برای طرز تهیه کیک سابله ابتدا ظرف کاسه ای را انتخاب کنید و کره و پودر قند را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی آن را خوب با هم ترکیب کرده طوری که موادتان کامل سبک و شکل بگیرد.

  •  آرون گروپس

سپس تخم مرغ و وانیل خود را هم به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید بعد از آن پودر بادام را در کاسه بیفزاید و دوباره هم بزنید.

آنگاه آرد را الک نمایید و به آرامی و کم کم به مواد داخل کاسه اضافه کنید سعی کنید خمیرتان را زیاد ورز ندهید زیرا باعث سفت شدن خمیرتان می شود.

دستورپخت کیک سابله

بعد از اینکه خمیرتان آماده شد آن را به دو قسمت جدا نمایید و یک تکه خمیر را در داخل پلاستیک فریزر بگذارید و به مدت زمان ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

سپس خمیر را بیرون آورید و آن را روی یک کاغذ روغنی با وردنه به هرشکلی که دوست دارید پهن کنید ضخامت و نازکی خمیر بستگی به سلیقه شما دارد.

بعد اینکه خمیرتان را پهن کردید آن را به هر اشکالی که دوست دارید می توانید در بیاورید یا حتی می توانید طرحی که مدنظره شماست آن را روی مقوا بکشید و برش بزنید و طرح مقوایی را روی خمیرتان اجرا کنید و در بیاورید.

طرز تهیه کیک سابله

در پایان کار خمیر مورد نظر را در داخل سینی فر گذاشته و در مدت زمان ۱۵ دقیقه و در دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار دهید.

تزیین روی کیک:

بعد از اینکه کیک را از فر بیرون آوردید اجازه دهید تا کیک سرد شود بعد شروع به تزیین آن کنید، برای دیزاین کیک ابتدا خامه را در کاسه ای بریزید و با همزن هم زنید تا خوب شکل بگیرد.

سپس خامه را در یک قیف بریزید و لایه اول کیک را با خامه بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا خوب سفت شود بعد از سفت شدن خامه بر روی کیک لایه دیگری را روی آن گذاشته و با خامه بپوشانید.

برای تزئین این کیک خوشمزه و شیک می توانید از انواع ترافل های رنگی و شکلاتی و یا حتی انواع میوه شامل پرتغال، آناناس، کیوی و توت فرنگی استفاده کنید کیک سابله ما آماده است.   نوش جان

 تهیه مراحل کیک سابله

امیدواریم با طرز تهیه کیک سابله آشنا و نهایت استفاده و لذت را برده باشید و بتوانید خوشمزه ترین کیک را برای اعضای خانواده تان تهیه نمایید.در ادامه با طرز تهیه انواع کیک های خوشمزه می توانید به سایت آرگا مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *