دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تعبیر خواب سوره مائده چیست؟

  • ندا خوشرو
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب با تعبیر خواب سوره مائده از دیدگاه معبران اسلامی آشنا خواهید شد که امیدواریم این مطلب مورد توجه شما همراهان عزیز و همیشگی مجله آرگا قرار بگیرد.

تعبیر خواب سوره مائده نیکو است و برخی از معبرین اسلامی خواندن این سوره در عالم رویا را نشانه کسب مال زیاد دانسته اند و برخی دیگر نیز قرائت سوره مائده در عالم رویا را سلامتی جسم و قوت در کسب و کار دانسته اند.

تعبیر خواب سوره مائده از دیدگاه معبران اسلامی

پنجمین سوره قرآن سوره مائده است که دارای ۱۲۰ آیه می باشد و این سوره در مدینه بر پیامبر اکرم نازل شد و بنا بر گفته جابر مغربی هر آیه ای از قرآن که در عالم رویا مشاهده و قرائت شود تفسیر آن برابر با معنا و تفسیر آن آیه از قرآن می باشد. در مطالب قبلی تعبیر خواب تسبیح و تعبیر خواب باغ و تعبیر خواب جنازه را مطالعه کردید در ادامه با تعبیر خواب سوره مائده در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود.

تعبیر خواب سوره مائده

دیدن سوره مائده در عالم رویا دارای چه تعبیری می باشد ؟

  • محمد بن سیرین 

اگر فردی در خواب ببیند که سوره مائده را می خواند بیانگر این است که در آن مکان بزرگی و شرافت بدست خواهد آورد.

  • ابراهیم کرمانی 

اگر فردی در خواب ببیند که سوره مائده را می خواند بیانگر این است که مال و اموال و نعمت های وی زیاد می شود و به خیر دنیا و آخرت می رسد.

  • امام جعفر صادق 

تعبیر خواب سوره مائده نشانه سلامتی جسم و قوت و توان در شغل و درستی کار برای خواب بیننده می باشد.

تعبیر مشاهده سوره مائده در عالم رویا

  •  آرون گروپس

اهداف نزول سوره مائده

هدف از نزول سوره مائده دعوت به وفای عهد و پایداری در پیمان ها و تحذیر و تهدید شدید از شکستن آن و بی اعتنایی نکردن به آن می باشد.

همچنین بنا بر تفسیر آیات این سوره سنت و عادت خدای تعالی جاری می باشد بر رحمت و آسان گیری و تخفیف به کسانی که تقوا را پیشه کرده اند و ایمان آورده اند و سخت گیری نسبت به افرادی که گردن کشی کرده اند و از بند عهد و پیمان اطاعت از خدا خارج شده اند و از حدود میثاق هایی که در دین در نظر گرفته شده است تجاوز نموده اند.

تعبیر دیدن سوره مائده

آیاتی از سوره مائده

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

بنام خداوند بخشاینده مهربان

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُودِ أُحِلَّتْ لَکُم بَهِیمَهُ الأَنْعَامِ إِلاَّ مَا یُتْلَى عَلَیْکُمْ غَیْرَ مُحِلِّی الصَّیْدِ وَأَنتُمْ حُرُمٌ إِنَّ اللّهَ یَحْکُمُ مَا یُرِیدُ‌ ﴿١﴾

ای کسانی که به خدا ایمان آورده اید ، به عهد و پیمان ها وفا کنید حیوانات چهارپا مگر آن هایی که از این پس برای شما گفته می شود و بر شما حلال شده اند و آنچه که در حال احرام صید می کنید حلال مشمارید خدا به هر چیزی که می خواهد حکم می کند. (۱)

تفسیر سوره مائده در عالم رویا

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تُحِلُّواْ شَعَآئِرَ اللّهِ وَلاَ الشَّهْرَ الْحَرَامَ وَلاَ الْهَدْیَ وَلاَ الْقَلآئِدَ وَلا آمِّینَ الْبَیْتَ الْحَرَامَ یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِّن رَّبِّهِمْ وَرِضْوَانًا وَإِذَا حَلَلْتُمْ فَاصْطَادُواْ وَلاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ أَن صَدُّوکُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ أَن تَعْتَدُواْ وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ‌ ﴿۲﴾

ای کسانی ایمان آورده اید ، شعایر پروردگار و ماه حرام و قربانی را چه بدون قلاده و چه با قلاده حرمت مشکنید و آزار آنان را که به طلب روزی و خشنودی خداوند شان آهنگ بیت الحرام کرده اند روا مدارید و چون از احرام به در آمدید صید کنید و از دشمنی با قومی که می خواهند شما را از مسجد الحرام بازدارند و وادارتان نسازد که از حد خویش تجاوز کنید و در نیکوکاری و پرهیز همکاری نمایید نه در گناه و تجاوز و از پروردگار بترسید که وی به سختی عقوبت می کند.

تعبیر دیدن سوره مائده در عالم رویا چیست ؟

در این مطلب تعبیر خواب سوره مائده را گردآوری کردیم که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعات لازم را در زمینه تفسیر این سوره مبارکه در عالم رویا بدست آورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *