دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش تعمیر ریموت دزدگیر ماشین با چند اقدام ساده

  • رسول پنق
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

ریموت کنترل های دزگیر ماشین نیز مانند خیلی از وسایل الکترونیکی دارای انواع مختلف هستند. این ریموت کنترل ها در زمان استفاده از آن ها دچار مشکل و اختلالاتی می شوند. ما در این بخش به بررسی این مشکلات و چگونگی تعمیر ریموت دزدگیر ماشین می پردازیم.

دزدگیر های ماشین امنیت ماشین را افزایش می دهند. این دزدگیرها دارای ریموت هایی هستند که معمولا دچار خرابی می شوند. ما در این بخش به  آشنایی با آنواع ریموت ها دزدگیر و بیان روش های تعمیر ریموت میپردازیم.

آشنایی انواع ریموت کنترل های خودرو

ریموت کنترل‌ ها هم مانند خیلی از وسایل برقی دیگر انواع مختلفی دارند. این تفاوت‌ در نوع فرکانس کاری ریموت‌ ها و مشخصات گیرنده آن است. از این طریق می‌توانیم برای ریموت کنترل‌ ها سه دسته بندی انجام دهیم که در ادامه آن‌ ها را معرفی می‌کنیم.

ریموت دزدگیر ماشین

 ریموت کنترل های فیکس کد

نحوه کار این ریموت‌ها کنترل ها به‌ گونه‌ ای است که برای شناخت ریموت به گیرنده احتیاج است. اما باید گفت که این ریموت کنترل به علت عملکرد ضعیف و معایبی زیادی که دارد از محبوبیت پایینی در بین استفاده کنندگان برخوردار است و کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از مشکلات این ریموت کنترل پایین بودن امنیت ارتباطی بین ریموت و گیرنده است، این مشکل باعث می‌شود که سارقان به راحتی بتوانند درب خودرو را باز کنند. به علاوه اگر یکی از کلیدها گم شد نمی‌توان تنظیمات یکی از ریموت‌ها را از روی گیرنده حذف کرد تا دیگر فعال نباشد و این باعث می‌شود تا مجبور شوید که دوباره از ابتدا تمام برنامه ریزی‌ها را انجام دهید.

 ریموت کنترل‌های کد لرنینگ

در ریموت کنترل‌ های کد لرنینگ برای ارتباط بین ریموت و گیرنده از یک نرم افزار استفاده می‌ شود و گیرنده می‌ تواند کدهای مربوط به ریموت را در خود ذخیره کند. از مزایای این ریموت می‌ توان به تعداد بالای ریموت‌ های قابل استفاده با این گیرنده اشاره کرد که چیزی در حدود ۳۰۰ ریموت است. البته باید این نکته را هم گفت که تعداد ریموت‌ ها بسته به ظرفیت حافظه گیرنده دارد. این ریموت کنترل ها را می توان خیلی ساده راه تنظیم و راه اندازی کرد. اما ریموت کنترل های کد لرنینگ نیز دارای معایبی هستند از جمله این معایب می‌توان به کم بودن تعداد کدها در نرم‌افزار اشاره کرد.

انواع ریموت کنترل

  •  آرون گروپس

این مشکل در پاره‌ای از اوقات موجب اختلال در عملکرد بین ریموت و گیرنده می‌شود. اما یکی دیگر از مشکلاتی که به‌ خاطر محدود بودن کدها به وجود می‌آید کپی برداری زیاد از کد هاست که امنیت این نوع از ریموت کنترل ها نیز پایین می آید.

ریموت هاپینگ

نوع سوم ریموت‌ های دزدگیر ماشین، ریموت های هایپینگ هستند که دارای امنیت بالایی است این نوع ریموت ها برای هربار ارتباط بین ریموت و گیرنده دزدگیر از یک کد استفاده می‌کنند. این روش باعث شده تا عمل کپی برداری از این مدل ریموت غیر ممکن باشد. همچنین شناخت ریموت فقط از طریق خود گیرنده انجام می‌شود که این عمل هم باعث بالا رفتن امنیت در این مدل از ریموت‌ها می‌شود.

آموزش تعمیر ریموت دزدگیر ماشین

اگرچه دزدگیرهای ماشین امنیت آن را افزایش داده‌اند، اما معمولا ریموت آن‌ها دچار مشکل می‌شود. خوشبختانه در اغلب موارد تعمیر ریموت دزدگیر ماشین به سادگی امکان پذیر است و نیاز نیست به تعمیرکار مراجعه کنید. مشکلات عمل نکردن ریموت دزدگیر می تواند به دلایلی همچون ضعف باتری، مشکل برنامه ریزی، خرابی برد ریموت، خیس شدن ریموت و … باشد. شما می توانید با استفاده از نکاتی که ما در این بخش خواهیم گفت می توانید ریموت دزدگیر ماشین خود را تعمیر کنید.

مشکلات احتمالی برای از کار افتادن دزدگیر و ریموت دزدگیر

کی از دلایل عمده از کار افتادگی در ریموت کنترل‌ها ضعیف شدن باتری آن است پس در مرحله اول برای بررسی مشکل حتما از سالم بودن باتری اطمینان حاصل کنید در غیر این صورت باید باتری ریموت را تعویض کنید. اگه فاصله بین ماشین و ریموت نیز زیاد باشد ریموت عمل نخواهد کرد. بعداز بررسی باتری ریموت برخی اوقات به صورت ناخواسته تداخلی بین ریموت و گیرنده دستگاه دردگیر روی می دهد که این امر موجب عدم دریافت امواج ارسال شده به وسیله ریموت توسط گیرنده می شود. برای حل این مشکل بهنرین کار تغییر زاویه ریموت است. برخی اوقات نیز سیم کشی دزدگیر ماشین ایراد پیدا می کند که این امر باعث اختلال در ریموت دزدگیر ماشین شده و باید برای درست کردن ریموت اقدام کنید. اگر صدای دزدگیر ماشین شما قطع نمی شود ممکن است به خاطر حساسیت بالای سنسور است که می توانید آن را به صورت دستی میزان حساسیت آن را کاهش دهید و صدای آن را قطع کنید.

تعمیر ریموت دزدگیر ماشین

در صورتی که به ریموت دزدگیر شما آب خورده باشد نیز ممکن است ریموت دزدگیر شما عمل نکند. در این صورت نباید از ریموت استفاده کنید بلکه باید آن را باز کرده و کاملا خشک کنید. یکی از مشکلات دیگری که منجر به خرابی ریموت دزدگیر ماشین می شود آسیب دیدگی آنتن آن است که در اینصورت ارتباط بین ریموت و دستگاه گیرنده دزدگیر ماشین مختل می شود. برای حل این مشکل باید به نقشه سیم کشی ریموت دزدگیر ماشین بروید و با استفاده از آن نقشه ریموت را تعمیر کنید. علاوه بر مواردی که در بالا برای درست کردن ریموت دزدگیر ماشین گفته شد، مشکل می تواند از برد ریموت باشد که به علت خرابی نمی تواند عمل کند در تاین صورت باید برد آن را کنترل کنید.

اشکال در قفل مکانیکی ماشین

در بیشتر موارد امکان دارد که دزدگیر شما عیبی نداشته باشد و مشکل اصلی شما قفل فیزیکی ماشین باشد. قفل یکی از وسایلی است که بخشی از آن با فضای بیرونی در ارتباط است از همین رو امکان آسیب‌ دیدگی و عمل نکردن آن وجود دارد. اغلب اوقات رانندگانی که دزدگیر را بر روی خودروی خود نصب کرده‌ اند و از کلید فیزیکی برای باز کردن قفل استفاده می‌کنند که  این کار باعث پیدایش عیب در قفل می‌ شود‌. این نیز یکی از مواردی است که موجب خرابی قفل می‌ شود. پس از بررسی موارد فوق در تعمیر ریموت دزدگیر ماشین اگر مشکل ریموت یا گیرنده قابل تعمیر نبود، باید قطعه‌ ای که مشکل دارد را تعویض کنید.

مشکلات احتمالی برای از کار افتادن ریموت دزدگیر

موارد گفته شده تقریبا برای تمام برندهای ریموت کنترل های دزدگیر و گیرنده های آن ها صادق است. زیرا عملکرد دزدگیرها مشابه یکدیگر است. رفع عیب ریموت کنترل های دزدگیر تمامی ماشیتن ها به همان ترتیبی است که گفته شد. با بررسی موارد گفته شده می‌توانید خودتان عیب را شناسایی و در صدد رفع آن برآیید در غیر این صورت باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید تا مشکل را رفع کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *