دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سبزه هفت سین با جدیدترین ایده ها و تزیینات

  • یلدا محمدی
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

ایده های جدید و متنوع برای تزیین سبزه هفت سین و مدل های شیک و زیبای انواع سبزه عید با بذرهای مختلف را در این مطلب مشاهده می فرمایید و با جدیدترین روش ها برای سبز کردن سبزه سفره هفت سین آشنا می شوید.

با نزدیک شدن به عید نوروز و فرا رسیدن روزهای پایانی سال، اغلب به فکر تهیه سبزه برای عید نوروز هستیم و چون تهیه سبزه عید نیازمند صرف زمان بیشتری است به همین خاطر اغلب در اواسط اسفند ماه برای سبز نمودن آن اقدام می کنیم. انتخاب مدل سبزه عید و همچنین بذر آن، یکی از مهمترین مسائلی است که برای داشتن سبزه ایی زیبا و جذاب در عید باید به آن توجه نمایید. با مشاهده ادامه مطلب با جدیدترین ایده ها برای انتخاب مدل سبزه هفت سین آشنا می شوید.

عکس های تزیین سبزه هفت سین با ایده های جدید و زیبا :

روش های مختلفی برای سبز نمودن سبزه عید وجود دارد و می توان آن را با طرح های متنوع و همچنین بذرهای مختلف تهیه نمود. در این مطلب مجموعه ایی از جدیدترین و زیباترین ایده ها برای انتخاب مدل سبزه عید را گردآوری نموده ایم که در ادامه این مدل های زیبا و جذاب را مشاهده می فرمایید.

سبزه عید فانتزی :

انواع مختلف سبزه های فانتزی به دلیل متنوع بودن و همچنین جذابیت ظاهری که دارند در سال های اخیر رواج بیشتری پیدا کرده اند و اغلب خانم های هنرمند و باسلیقه که قصد دارند هفت سینهای متفاوت و زیبا بچینند مدل های سبزه عید فانتزی را ترجیح می دهند و سعی می کنند با تهیه اینگونه سبزه ها، زیبایی خاص و ویژه ایی به چیدمان سفره عید نوروز خود ببخشند. مهمترین نکته برای تهیه سبزه فانتزی به کارگیری خلاقیت و ابتکار است که منجر به تهیه سبزه ای زیبا و متنوع برای عید نوروز می شود. تصاویر زیر می توانند الگویی برای تهیه این مدل ها سبزه ها باشند.

سبزه سفره هفت سینسبزه عروسکی و فانتزی زیبا برای سفره هفت سین ۹۵

مدل سبزه عیدسبزه عید طرح اردک فانتزی و متنوع

سبزه سفره هفت سینسبزه فانتزی و زیبا برای سفره عید نوروز

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سبزه هفت سینسبزه عید نوروز با طرح عروسک دختر

سبزه سال میمونسبزه طرح میمون ویژه عید نوروز سال ۹۵

سبزه عیدسبزه عید فانتزی و متنوع برای کودکان

سبزه طرح درختچهسبزه طرح درختچه فانتزی برای عید نوروز

سبزه عید با گندم :

بذر گندم یکی از رایج ترین بذرها برای سبزه عید نوروز است که اغلب حدود ده روز مانده به عید اقدام به سبز کردن آن می نماند. این نوع سبزه از گذشته در بیشتر سفره هفت سینهای ایرانی وجود داشته و بزرگترین حسن آن این است که در صورتی که بیش از حد رشد نمود و یا یکدست نبود می توانید از قسمت بالا بخش های اضافه را با قیچی جدا کنید و اطمینان داشته باشید که سبزه عید شما خراب نمی شود. با اینکه سبزه گندم فرم ساده و معمولی دارد اما با انجام تزیینات زیبا و جذاب می توانید آن را تغییر داده و تبدیل به سبزه ایی شیک نمایید که زینت بخش سفره عید نوروز شما باشند.

سبزه سفره هفت سینسبزه عید نوروز با گندم

سبزه گندمسبزه عید زیبا و جدید

سبزه عید با گندمسبزه عید با گندم در لیوان شیشه ایی

مدل سبزه عیدسبزه گندم زیبا و جدید با خاک ژله ای

سبزه سفره هفت سینسبزه عید نوروز با بذر گندم

 سبزه عید با عدس :

بذر عدس به این دلیل که بعد از سبز شدن دارای برگ های ریز است جذابیت ویژه ایی دارد و اغلب از این نوع سبزه زیبا برای تزیین سفره هفت سین های شیک و جذاب استفاده می شود. توجه داشته باشید که بذر عدس برای سبز شدن نیازمند صرف زمانی بیشتر نسبت به دیگر بذرهاست و لازم است که حدود بیست روز قبل از عید برای سبز نمودن این سبزه اقدام کنید تا در روز های آغاز سال نو سبزه ایی زیبا در عید نوروز داشته باشید. در ادامه عکس چند نمونه سبزه عید با عدس را ملاحظه می فرمایید که به زیبایی تزیین شده اند و این تصاویر می توانند ایده جالبی برای سبزه عید سال جدید باشند.

سبزه با عدسسبزه عید زیبا و جدید با بذر عدس

سبزه عید نوروزسبزه عید نوروز ۹۵

سبزه هفت سینتزیین زیبا و جدید سبزه عید نوروز

سبزه برای هفت سینسبزه ساده و زیبا برای عید نوروز

سبزه سفره هفت سینسبزه عید با عدس برای سال ۹۵

سبزه جدید برای عید نوروز :

علاوه بر نمونه های بالا می توانید از دیگر ایده ها برای تهیه سبزه عید استفاده نمایید و از این طریق زیبایی و جذابیت خاصی به چیدمان سفره هفت سین ببخشید. در ادامه به معرفی مدل های متنوع و خاص سبزه عید نوروز می پردازیم که با ایده های خلاقانه و زیبایی تهیه شده اند و هر یک از این مدل های زیبا می توانند ایده جالبی برای تهیه سبزه عید توسط شما برای سال جدید باشند.

سبزه عیدسبزه عید با خاکشیر بر روی ظرف سفالی

سبزه فانتزی هفت سینسبزه دو رنگ عروسکی زیبا و شیک

سبزه عید طرح درختچهسبزه طرح درختچه زیبا و جدید

سبزه عید زیبا و جدیدسبزه مدل جعبه هدیه زیبا و جالب

سبز کردن سبزه عیدسبزه عید زیبا و ساده

سبزه عید زیبا سبزه عید با طرح جنگل و کلبه

سبزه دورنگ جدیدسبزه پروانه ایی دو رنگ با بذر خرفه و منداب

تصاویری جدیدتر از سبزه عید با تزیینات زیبا

سبزه عید یکی از زیباترین سینهای سفره هفت سین می باشد که که رنگ سبز آن روح تازه و آرامش بخشی به فضای منزل می بخشد، حال می توان این سبزه را به صورت آماده از بازار خریداری کرد و یا اینکه در منزل تهیه نمود، از این رو بسیاری از خانوم های خوش سلیقه و خوش ذوق تمایل دارند که سبزه عید را خودشان در منزل آماده کنند که اگر چه انجام آن ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما بسیار لذت بخش می باشد، در ادامه تصاویری جدیدتر از انواع سبزه عید با تزیینات زیبا به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم تماشای تصاویر توجهتان را جلب نماید.

سبزه عید نوروز

همانطور که گفتیم؛ سبزه عید نوروز را می توان به روش های مختلف و با انواع بذر گندم، عدس، هسته پرتقال، خاکشیر، ماش و … تهیه کرد، حال در صورتی که علاقمند به کاشت سبزه عید در منزل هستید، می توانید حدود ۱۵ روز مانده به عید یک لیوان گندم یا بذر هر چیز دیگری را داخل کاسه ای بریزید، سپس به مقدار ۲ تا ۳ بند انگشت روی آن آب ریخته، حدود دو روز صبر کنید و طی این مدت نیز دو بار آب را عوض کنید، بعد از اینکه گندم ها شروع به جوانه زدن کردند، آب کاسه را خالی کنید و گندم ها را داخل دستمال نخی بریزید، دستمال باید همیشه مرطوب بماند، زمانی که گندم ها شروع به ریشه دادن کردند، آنها را از داخل دستمال خارج کرده و در ته ظرف مورد نظر خود بریزید، بهتر است در ابتدا لایه ای از پنبه را کف ظرف پهن کنید و بعد گندم های ریشه زده را روی آن ریخته و پخش کنید، روی گندم ها را پارچه نخی بیندازید و هر روز با اسپری کمی آب به سبزه بپاشید تا رشد کرده و ساقه پیدا کنند.

تزیینی از سبزه عید نوروز

انواع سبزه گندم عید نوروز

سبزه عدس عید نوروز

سبزه زیبای عید نوروز

سبزه برای عید نوروز

سبزه هفت سین زیبا

سبزه عید نوروز شکیل

سبزه عید نوروز شکیل

سبزه هفت سین شیک

تزیین سبزه عید نوروز

سبزه عید نوروز جدید

سبزه عید نوروز زیبا

سبزه عید نوروز خلاقانه

مدل سبزه هفت سین

با جدیدترین مدل های سبزه عید آشنا شدید، حال می توانید با ایده گرفتن از این طرح های متنوع، زیباترین سبزه عید را تهیه نمایید. فقط توجه داشته باشید که برای نتیجه گیری بهتر حتما از بذرهای تازه استفاده نمایید. همچنین پیشنهاد می کنیم برای مشاهده طرح های متنوع و آموزش های جالب در این زمینه به بخش سفره هفت سین مراجعه نمایید و از دیگر مطالب مرتبط دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *