دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خلق چهره های متفاوت از بازیگران با گریم های جنجالی

  • محدثه خاکشور
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

اکبر عبدی یکی از بازیگران سینما و تلویزیون می باشد که رتبه دار گریم سنگین برای ایفای نقش های متفاوت می باشد، او و هم چنین سایر بازیگران برای خلق چهره ای جدید و متفاوت گریم هایی سنگین انجام می دهند.

گریم یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش ها سینما و فیلم بوده و با هنر بازیگری عجین شده است، گریم های بازیگران قبل از ایفای نقش همیشه وجود دارد ولی در برخی موارد و برای گروهی از نقش ها گریم های سنگین به میان می آیند، گریم های سنگین بسیاری از بازیگران از جمله گریم پرویز پرستویی در «لس آنجلس.تهران» اشکان خطیبی در «سینما نیمکت» گوهر خیراندیش در «گل یخ» «ارتفاع پست» «رسم عاشق کشی» «بانو» و … می توان اشاره نمود.

در ادامه نمونه هایی از گریم سنگین چند بازیگر در ایفای نقش خود آورده ایم.

اکبر عبدی که توسط عبدالله اسکندری اولین مرد زن نمای سینمای تاریخ را بعد از انقلاب با مهارت بالا به وجود آورد، اکبر عبدی همچنین بیش از ۳۰ گریم سنگین را برای ایفای نقش های خود در فیلم های متفاوت تجربه نموده است، در فیلم « مادر » و فیلم « دزد عروسک ها » یکی دیگر از این نمونه ها است.

پانته آ پناهی ها در فیلم « نفس » با چهره پردازی مهرداد میرکیانی نقش یک پیرزن ۸۰ ساله را ایفا نمود که به خوبی مردم او را با این چهره پذیرفتند، مهرداد میرکیانی نامزد سیمرغ برای طراحی چهره گردید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

گریم سنگین آزیتا حاجیان در فیلم «دزد عروسک ها» که توسط عبدالله اسکندری و مسعود ولد بیگی طراحی شد، نقش یک عجوزه بد ترکیب و زشت را ایفا می نمود.

گلاب آدینه بازیگر نقش کبوتر در فیلم «روسری آبی» توسط عبدالله اسکندری و محمدرضا قومی طراحی شده بود، که به خاطر این نقش برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

مرحوم خسرو شکیبایی یکی از بازیگرانی بود که دارای رتبه بالای در ایفای نقش با گریم های سنگین بوده است، او در سریال «روزی روزگاری» گریم سنگین متفاوتی را تجربه نمود و البته در فیلم «دختری به نام تندر» که با گریم سنگین و هنر بالایش در ایفای نقش مقابل دوربین رفت.

محمود بصیری در فیلم «دستفروش» با گریم سنگین یک پیرزن ۱۲۰ ساله جلوی دوربین رفت، عبدالله اسکندری توانست به خاطر چهره پردازی به یکی از ۱۰ گریمور برتر جهان در سال ۱۹۹۹ بدل گردد، که این گریم در مجله میکاپ آرتیست آمریکا در سال ۱۹۹۹ انتخاب گردید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *