دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی هایما s5 و قابلیت های کیفی و فنی این خودرو

  • رسول پنق
  • ۶ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

هایما S5 یک خودروی چینی است که در ایران توسط شرکت ایران خودرو تولید می شود. هایما S5 خودرویی در سبک کراس اور شهری می باشد. این خودرو ضمن برخورداری از طراحی مدرن، ایمنی، زیبایی و تجهیزات روز دنیا می تواند محصولی متفاوت برای خریداران خودرو باشد. ما در این بخش به بررسی هایما s5 و مشخصات فنی و ظاهری آن می پردازیم.

خودروی هایما S5 طراحی و تولید شرکت خودرو سازی هایما چین است که توسط شرکت ایران خودرو در ایران مونتاژ می شود. هایما S5 خودرویی در سبک کراس اور شهری می باشد. این خودرو ضمن برخورداری از طراحی مدرن، ایمنی، زیبایی و تجهیزات روز دنیا می تواند محصولی متفاوت برای خریداران خودرو باشد. ما در این بخش به بررسی هایما s5 و مشخصات فنی و ظاهری آن می پردازیم.

بررسی هایما S5 و خصوصیات کلی آن

شرکت مزدا مالک حدود ۴۹ در صد از سهام شرکت هایما است که این ویژگی هایما S5 را یک خودروی دورگه ی چینی و ژاپنی می کند. هایما S5 از موتور ۴ سیلندر توربو شارژ HMA GN15-TF بهره می برد. موتور این خودرو بنزین سوز بوده و از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره میبرد همچنین این موتور حداکثر توان موتور ۱۶۱ اسب بخار و ۶۰۰ دور در دقیقه است که سرعتی برابر ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می دهد. مصرف سوخت این خودرو ۸ لیتر در هر صد کیلومتر است که هایما s5 را در مصرف سوخت بسیار مناسب می کند. سیستم انتقالل قدرت یا همان گیرباکس این خودرو اتومات بوده و گشتاوری این خودرو را به ۲۲۳ نیوتن بر متر می رساند.

بررسی هایما S5 محصول شرکت چینی ژاپنی هایما

حجم فضای صندوق عقب خودروی هایما اس ۵، ۳۲۰ لیتر و حجم مخزن سوخت آن ۶۰ لیتر است. طول این خودرو ۴۳۵۸ میلیمتر، عرض ۱۸۲۳ میلیمتر و ارتفاع آن ۱۶۳۰ میلیمتر است. همچنین وزن این خودرو بدون سرنشین و تجهیزات اضافی و مخزن سوخت پر ۱۴۳۵ کیلوگرم است. این خودرو از لحاظ امنیت نمره پنج ستاره را از موسسه CNCAP دریافت کرده است.

مشخصات ظاهری

در بررسی مشخصات ظاهری هایما S5 ، این خودرو در فرم کلی بدنه جذابیت و زیبایی خاصی دارد اما نکات منفی نیز دز طراحی این خودرو دیده می شود. هایما S5 در طراحی کلی بدنه کمی ناهماهنگ و شلوغ به نظر می رسد اما طراحی آن از به گفته خریداران این خودرو جذابیت خاصی دارد.

ویژگی های هاهری خودروی هایما اس فایو

بررسی هایما S5 نشان می دهد که این خودرو با چراغ های بزرگ و سپر های خود حالت اسپرت و تهاجمی را القا می کند. فرم جلو پنجره هایما S5  به دلیل استفاده از فلز براق، جذابیت خاصی دارد هرچند که این قسمت از خودرو بی ارتباط با سایر اجزای خودرو ساخته شده است. تقریبا نصفی از سپر جلوی هایما S5 را پلاستیک با رنگ مشکی پوشانده است. همانطور که قبلا گفته شد این خودرو چراغ های بزرگی دارد و چراغ های روشنایی در روز و مه شکن آن کاملا جدا از هم طراحی شده اند و ظاهری نسبتا بی ربط به یکدیگر دارند. می توان گفت پشت و طرفین این خودرو طرحی کپی برداری شده از خودروی هیوندای توسان است. طراحی کلی شیشه های جانبی کاملا از خودروی توسان کپی شده است حتی در قسمت رکاب زیر در هم که از جنس پلاستیک به رنگ خاکستری است این کپی برداری به چشم می خورد. رینگ های ۱۷ اینچی این خودرو با طراحی پنج پر مورب بسیار جذاب به نظر می رسد که این قسمت از هایما S5 نیز کپی برداری شده از توسان است.

  •  آرون گروپس

بررسی خصوصیات ظاهری هایما اس فایو

در طراحی پشت این خودرو، بزرگ بودن چراغ های عقب و کشیدن آن به سمت طرفین هماهنگی خوبی را با چراغ های جلویی دارد. خطوط مورب و طرح نیم دایره ای بدنه در پشت هایما S5 بسیار هماهنگ با چراغ ها و شیشه های عقب هستند که زیبایی خاصی را نیز به این بخش  از این خودرو داده اند.

بررسی اجزای داخلی خودرو هایما S5

در بررسی هایما S5 ، به بررسی بخش داخلی و امکانات این خودروی می رسیم. در های هایما S5 با دستگیره های اهرمی آسان بازشو، باز می شوند. همچنین نوشته نورانی هایما در محض باز کردن درهای این خودرو، در رکاب های آن دیده می شود.

بررسی هایما S5 از نظر امکانات داخلی

صندلی های این خودرو با روکشی از چرم مصنوعی دو رنگ سخته شده است که در دراز مدت پایداری خود را از دست می دهند با این وجود این طراحی حس و حال خوبی را به سرنشینان القا می کند. در طراحی داشبورد از یک نمایشگر لمسی هفت اینچی به همراه دکمه های کنترل سیستم صوتی و سیستم تهویه استفاده شده است که بسیار ساده طراحی شده است و به طور کلی با اجزای دیگر این خودرو همخوانی دارد. همچنین طراحی فضای داخلی هایما S5 به نحوی است که مشکلی برای افراد و حتی برای افراد بلند قد ایجاد نمی کند. اما موضوع آزار دهنده ای هم که وجود دارد محو جایگذاری دکمه استارت است که در پشت دسته دنده قرار دارد که برای استفاده از آن باید کمی به جلو متمایل شد و همچنین این دکمه در دسترس سرنشین کناری هم قرار دارد این می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

امکانات داخلی خودروی هایما S5

دکمه های کنترل شیشه ها نیز در جای بدی قرار گرفته است درست در سمت راست ترمز دستی که دسترسی به آن از سمت راننده کمی سخت است. کیفیت مواد سازنده بخش داخلی این خودرو به عنوان یک خودروی چینی بسیار خوب است و شما را به هیچ وجه نا امید نخواهد کرد. در بخش صندلی های عقب بر خلاف بخش جلویی که برای سرنشینان و راننده بسیار راحت بود، راحتی خاصی را احساس نخواهید کرد. در بخش صندلی های عقبی این خودرو دو نفر می توان نشت که برای قرار گرفتن نفر سومی فضای اندکی باقی خواهد ماند.

بررسی فنی هایما S5

هایما S5 از یک موتور ۴ سیلندر توربو شارژ ۱.۵ لیتری بهره می برد که در کنار کم مصرف بودن و حجم کم، قدرت بسیار خوب و گشتاوری قابل توجهی ب این خودرو می دهد. همچنین جعبه دنده این خودرو از نوع CVT اتومات بوده و امکان تعویض دنده به صورت دستی را نیز به شما می دهد. هایما S5 به محض قرار گرفتن در وضعیت حرکت، با فشردن پدال گاز حرکت نخواهد کرد و اندکی گاز هرز را تجربه خواهید کرد. ترمز های این خودرو با وجود اینکه پدال نرمی دارد، عملکرد خوبی خواهد داشت. در مانور های ناگهانی مانند پیچیدن به صورت سریع، می توانید خودرو را به لطف سیستم کنترل کشش و پایداری که دکمه آن در جلوی زانوی چپ راننده قرار دارد سریع جمع کنید و آن را به حالت عادی برگردانید.

ایمنی

در بررسی هایما S5 به بررسی ایمنی این خودرو می پردازیم. هایما S5 با کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP ایمنی بسیار خوبی دارد. از تجهیزات ایمنی که در این خودرو به کار رفته است می توان به سنسور دنده عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، قفل کودک برای در های عقب خودرو، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ ترمز سوم بالا، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع خودکار و باز شدن خودکار قفل ها حتی قفل های کودک در هنگام تصادف اخطار سرعت بالا و اخطار باز بودن در ها، اخطار باز بودن کمربند ایمنی، امکان خروج اضطراری از صندوق عقب، نمایش میزان باد لاستیک و از همه مهمتر شش کیسه هوای ایمنی اشاره کرد.

سایر تجهیزات به کار رفته در هایما S5

از سایر تجهیزات به کار رفته در این خودرو می توان به سان روف برقی، کروز کنترل، دکمه روشن خاموش و ورود بدون کلید، چراق نقشه خوان جلو و عقب و برف پاک کن عقبی آن اشاره کرد. همچنین می توانید برای مشاهده بررسی هایما s7 کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *