دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی ام وی ام ۳۱۵ و شناخت نقاط ضعف و قوت آن

  • ساناز براتی
  • ۲۰ دی ۱۳۹۸
  • ۰

خودروی ام وی ام ۳۱۵ با ظاهری جذاب و اسپرت توانسته بازار خوبی در ایران داشته باشد. این خودرو توسط مدیران خودرو در نوع هاچبک در کشور عرضه می شود. و طراحی آن توسط یک شرکت معتبر ایتالیایی انجام شده است. این خودرو انتخابی مناسب برای جوانان بویژه بانوان است. در این مطلب به بررسی بیشتر این خودرو پرداخته ایم.

ام وی ام ۳۱۵ خودرویی هاچبک با ظاهری زیبا و جذاب است که در سال ۱۳۹۱ وارد بازار ایران شد و بعد از آن از سال ۱۳۹۴ نسخه فیس لیفت آن به وسیله مدیران خودرو در کشور عرضه می شود. این خودرو یکی از قدیمی ترین محصولات مدیران خودرو بوده که با ظاهری اسپرت انتخابی مناسب برای جوانان و بانوان می باشد.

نقد و بررسی ام وی ام ۳۱۵

ام وی ام ۳۱۵ با قابلیت های جذاب و اسپرت توانسته فروش خوبی در بازار ایران داشته باشد. این خودرو در ابتدا در دو نسخه سدان و هاچبک تولید شد که در حال حاضر تولید سدان این خودرو متوقف شده و فقط مدل هاچبک آن تولید می شود. طراحی این خودرو به وسیله یک شرکت معتبر ایتالیایی انجام شده است که برگرفته از نگرش و شیوه طراحی شرکت چری است.

نقد و بررسی ام وی ام 315

طراحی ظاهری خودرو

اول از همه به بررسی طراحی بدنه ام وی ام ۳۱۵ می پردازیم. در قسمت جلو چراغ های با طراحی مشکی در داخل ظاهری زیبا به این خودرو داده است. در بین چراغ ها جلو پنجره ای باریک و کشیده که لوگوی بیضی ام وی ام بر روس ان قرار گرفته، تعبیه شده است. در قسمت پایین پلاک هواکشی بزرگ با چراغ های مه شکن در اطرافش، قرار گرفته است. رنگ مشکی فاصله بین هواکش و مه شکن ها ظاهری اسپرت برای خودرو ایجاد کرده است. در کنار خودرو رینگ های ۱۵ اینچی را مشاهده می کنیم که طرحی جدید پیدا کرده اند. در قسمت عقب خودرو از چراغ های عقب که به لامپ LED مجهز شده اند استفاده شده است همچنین هالوژن و مه شکن ها بر روی سپر قرار گرفته اند. چراغ های عقب به صورت دو تکه و برجسته بوده که یک بخش آن بر روی صندوق و قسمت دیگر بر روی گلگیر قرار گرفته است. لبه درب صندوق بار یک برجستگی ملایم دارد که بر زیبایی خودرو افزوده است.

خصوصیات ام وی ام 315

طراحی داخلی خودرو

بعد از بررسی طراحی بدنه نوبت به طراحی داخلی ام وی ام ۳۱۵ می رسد. در طراحی کابین استفاده از خطوط شکسته باعث جذابیت بیشتر این خودرو شده است. در قسمت مرکزی داشبورد یک مانیتور تعبیه شده است که سیستم صوتی نیز در آن قرار گرفته است. سیستم صوتی این خودرو توانایی پخش MP3 را داشته که با پورت USB و شش بلندگو تجهیز شده است. در قسمت پایین مانیتور سیستم تهویه هوا و در انتهای آن درگاه AUX و فندک خودرو قرار گرفته اند. در داخل کابین از پلاستیک با طرح آلومینیوم استفاده شده است. کابین خودرو فضای کافی برای افراد قد بلند را دارد و همه سر نشینان در آن احساس راحتی دارند.

بررسی خودرو ام وی ام 315

  •  آرون گروپس

پیشرانه و قوای فنی خودرو

خودرو mvm ۳۱۵  پیشرانه ای به حجم ۱۴۹۷ سی سی، ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه دارد که قدرت ۱۰۷ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در بررسی موتور متوجه می شویم که این خودرو از نظر موتوری دقیقا هم تراز TU5 پژو است. انتقال نیروی موتور به وسیله یک گیربکس پنج سرعته دستی انجام می شود. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۵ ثانیه به طول می انجامد که در صورت پر بودن خودرو بیشتر هم می شود.

ملاحظه ویژگی های ام وی ام 315

امکانات رفاهی و ایمنی خودرو

از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به کیسه هوا سرنشینان جلو، سیستم های مولتی مدیا، قفل مرکزی، ریموت کنترل ضد سرقت ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی، قابلیت تنظیم برقی صندلی، گرمکن صندلی با روکش چرمی، آینه های جانبی برقی با سیستم گرمگن و سهولت دید در شب، بالابر برقی شیشه ها و گرمکن شیشه، روشنای جلو و عقب دارای مه شکن، سنسور دنده عقب، سیستم مدیریت پیمایش، کمربند ایمنی سه نقطه ای برای کلیه سرنشینان، چراغ ترمز وسط و ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای اشاره کرد.

ملاحظه ام وی ام 315

 ام وی ام ۳۱۵ خودرویی ایمن بوده که توانسته ۴ ستاره ایمنی از تست تصادف NCAP کسب کند.

معایب ام وی ام ۳۱۵

در بررسی ام وی ام ۳۱۵ با مشکلاتی برخورد کردیم که از جمله آن ها نداشتن شتاب خیلی زیاد در دنده ۱ و ۲ ، کیفیت ساخت پایین، موتور ضعیف و کم جان، دید عقب ضعیف، نداشتن بازار دست دوم خوب، کم شدن شتاب در سربالایی ها، کابین پر سر وصدا، گیربکس نه چندان خوب و خدمات پس از فروش ضعیف آن است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *