دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی سانگ یانگ تیوولی و شناخت نقاط قوت و ضعف آن

  • ساناز براتی
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

خودرو کره ای تیوولی از شرکت سانگ یانگ محصولی جذاب و با کیفیت از این شرکت است که از سال ۹۴ به وسیله رامک خودرو وارد بازار ایران شده است،که با داشتن ظاهری جذاب و امکاناتی به روز خیلی زود توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند.

    تیوولی کراس اووری کوچک و موفق از شرکت سانگ یانگ است که در سال ۹۴ برای اولین بار به دست رامک خودرو وارد بازار ایران شد. تیوولی یکی از موفق ترین خودروهای رامک خودرو بود که با امکاناتی به روز و ظاهری جذاب به سرعت مورد توجه خریداران قرار گرفت. با بررسی این خودرو همراه ما باشید.

نقد و بررسی سانگ یانگ تیوولی

چند سالی است که تیوولی از شرکت سانگ یانگ کره جنوبی وارد کشور ما شده است که از لحاظ ظاهری و قیمت نسبت به کراس اوور های هم سطح خود محبوبیت بیشتری دارد. این کراس اوور کوچک در ابتدا با دو مدل اسپرت و الیت وارد بازار شد، که واردات مدل اسپرت بعد از مدت کمی متوقف شد.

طراحی ظاهری تیوولی

با بررسی نمای ظاهری سانگ یانگ تیوولی متوجه ظاهری اسپرت آن می شویم. در قسمت جلو زیر کاپوت چراغ های بزرگی قرار گرفته اند که با شیبی ملایم به جلو پنجره باریک تیولی ختم می شوند. چراغ ها با نواری تشکیل شده از یازده چراغ ال ای دی تزئین شده اند. چراغ های مه شکن در قسمت پایین سپر جلو به موازات چراغ های اصلی قرار گرفته اند. طراحی قسمت جلو ظاهری خشمگین و جدی به این خودرو داده است.

نقد و بررسی سانگ یانگ تیوولیدر نمای جانبی وجود رینگ های بزرگ ۱۸ اینچی دایموند کات با طراحی زیبا درون گلگیر های پف کرده نمای جذابی یه آن داده است. خطوط قسمت بالای بدنه از انتهای چراغ های عقب و جلو شروع شده و به هم رسیده اند. پروفیل کناری این خودرو به خاطر وجود ستون A و B مشکی رنگ در کنار سقف صاف ظاهری چشمگیر به آن داده است.

بررسی خودرو سانگ یانگ تیوولیبرآمدگی گلگیر های عقب فرمی غیر معمول به تیولی داده است. چراغ های عقب تیوولی کوچک و در دو رنگ سفید و قرمز هستند. وجود قسمت U شکل در بین چراغ های عقب ظاهری جذاب به این خودرو داده است. بر روی سپر عقب سنسور های فاصله سنج و پایین آن چراغ مه شکن وجود دارد.

نمای پشت تیوولی و بررسی آن

طراحی داخلی تیوولی

حال نوبت به بررسی نمای داخلی سانگ یانگ تیوولی می رسد. تیوولی مثل اکثر خودرو های کره ای داشبوردی شلوغ اما جذاب دارد . جنس مواد بکار رفته در کابین از جنس پلاستیک خشک و کم کیفیتی است. در طراحی داخلی تیولی کمی از سانتافه نسل سوم الهام گرفته اند. البته این کار به قدر ماهرانه است که به راحتی قابل تشخیص نیست. همچنین در طراحی داخلی از قطعات آلومینیوم رنگ و پنل میانی مشکی رنگ بهره برده اند که حس لوکس بودن به تیوولی را می دهد. وجود فرمان D شکل و خوش دست که دکمه های کروز کنترل، سیستم صوتی و پاسخگویی به تلفن همراه در آن تعبیه شده است به جذابیت خودرو افزوده است. صندلی های فوق العاده راحت تیولی در سه رنگ قرمز، کرم و مشکی قابل سفارش اند که جنس آن از چرم مصنوعی است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بازبینی خودرو تیوولی ویژگی دیگر این خودرو امکان تغییر نورپردازی پشت آمپر به هفت رنگ مختلف است که در مدل های موجود در ایران به چشم نمی خورد. وجود کابل HDMI در قسمت پایین کنسول میانی داشبورد امکان اتصال لپ تاب به نمایشگر خودرو را فراهم می کند. فضای داخلی برعکس ظاهر کوچک تیوولی کاملا مناسب است و برای سر نشینان عقب آزار دهنده نیست. حجم صندوق بار در این خودرو ۴۲۳ لیتر است.

پیشرانه و قوای فنی تیوولی

در بررسی سانگ یانگ تیوولی به موتور چهار سیلندر آن می رسیم. حجم این موتور ۱.۶ لیتری بوده با قدرتی برابر ۱۲۸ اسب بخار و دور موتور ۶۰۰۰ که ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور را در ۴۶۰۰ دور تولید می کند. که برای مصارف شهری کاملا مناسب است.قدرت این موتور به وسیله یک گیربکس شش سرعته چینی به چرخ های جلو انتقال می یابد. صفر تا صد تیوولی ۱۲ تا ۱۲.۵ ثانیه به طول می انجامد. مصرف سوخت این خودرو ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. حداکثر سرعت تیوولی ۱۷۵ متر بر ثانیه ثبت شده است.

بررسی خودرو تیوولی

ایمنی خودرو تیوولی

حال زمان بررسی ایمنی سانگ یانگ تیوولی سیده است. تمامی مدل های این خودرو دارای ۶ کیسه هوا و ESP استاندارد هستند. بیش از ۷۰ درصد تیوولی از فولاد با مقاومت بالا ساخته شده است که این خودرو را محکم و مقاوم کرده است. از جمله امکانات ایمنی این خودرو چراغ مه شکن عقب و جلو، ترمز ABS، EBD، کنترل پایداری ESP، سیستم ضد واژگونی، ترمز کمکی، سیستم ضد لغزش و … هستند.

ملاحظه سانگ یانگ تیوولی

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی سانگ یانگ تیولی شامل کامپیوتر سفری، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر میزان مصرف سوخت، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دماسنج، نمایش حالت چرخ های جلو در موقع ایست کامل، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها، آینه وسط حساس به نور و آینه های کنار برقی، فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، ورود و خروج و استارت بدون کلید، سانروف در مدل آمور و الیت، سه حالت رانندگی اکونومی و گرمکن صندلی جلو می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *