دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک یخچالی موزی با طعم دلپذیر و عالی

  • مینا سعادتی
  • ۷ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

کیک یخچالی موزی یکی از دسر های معروف و خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد و بسیار خوشمزه و خوش طعم می باشد. در این مطلب می توانید با طرز تهیه کیک یخچالی موزی با روشی ساده آشنا شوید.

در این بخش از مجله آشپزی قصد داریم تا شما را با طرز تهیه کیک یخچالی موزی آشنا سازیم. این کیک را می توانید در منزلتان با روشی راحت و سریع برای اعضای خانواده تان تهیه کنید و این کیک خوشمزه و خوش طعم را در کنار عزیزانتان میل نمایید. برای درست کردن این کیک خوش پخت و خوش طعم نیازی به فر نمی باشد. این کیک را می توانید به عنوان یک عصرانه و دسری ساده همراه با چای یا قهوه نوش جان نمایید.

کیک یخچالی موزی خیلی سریع و راحت و بدون نیاز به پخت می توانید دسری خوشمزه و عالی برای مهمانی های عصرانه تهیه کنید و خاطر جمع باشید کیک یخچالی موزی مورد پسند همه مهمان ها واقع می شود.

دستور درست کردن کیک یخچالی موزی

طرز تهیه کیک یخچالی موزی با دستوری آسان

اگر قصد درست کردن کیکی ساده و بدون فر را دارید، مناسب ترین گزینه کیک یخچالی می باشد کدبانوهای با سلیقه و هنرمند می توانند این کیک خوشمزه و خوش طعم را در منزل تهیه کنند و مهمان ها و اعضای خانواده را سورپرایز نمایند، برای تهیه کیک یخچالی موزی از شیر، شکر، موز، کاکائو، بیسکوییت پتی پور، کره، وانیل و … استفاده می شود.

همچنین از انواع کیک یخچالی می توان به چیز کیک شکلاتی سرد، کیک یخچالی ساده و … اشاره کرد که از طعم های بی نظیری برخوردار می باشد. اگر در منزل پخت انواع کیک را انجام می دهید از تهیه این کیک یخچالی غافل نشوید و برای یک بار آن را در منزلتان درست کنید و از خوردن آن نهایت لذت را ببرید. در این بخش به آموزش مراحل تهیه کیک یخچالی موزی می پردازیم که نتایج عالی و بی نظیری دارد.

تهیه کیک یخچالی موزی با روشی ساده

مواد لازم :

  • بیسکوییت پتی پور: ۲ بسته
  • شیر: ۲ لیوان
  • نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
  • شکر: ۱/۲ لیوان
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
  • کره: ۳۰ گرم
  • وانیل: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • موز: ۲ عدد

دستور تهیه :

در ابتدا نشاسته ذرت، پودر کاکائو و شیر را باهم مخلوط کنید سپس آن را از یک صافی به خوبی رد کنید تا موادتان یکدست شود حتی می توانید از یک همزن هم استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

سپس بعد از این مراحل شکر را به موادتان اضافه نمایید و آن را روی حرارت  بگذارید توجه و دقت نمایید که مواد را باید دائم هم بزنید تا کاملا غلظت پیدا کند.

آنگاه کره را به مواد بیفزاید و سپس موادتان را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا خنک شود بعد از دقایقی وانیل را اضافه کنید.

سپس ظرفی مناسب برای کیک یخچالی موزی خود انتخاب کنید و ته ظرف را می توانید یک پلاستیک یا کاغذی روغنی پهن کنید. آنگاه بیسکوییت های خود را ته ظرف به خوبی بچینید طوری باشد که تمام ظرف از بیسکوییت پوشیده باشد بعد موزهای برش داده شده را روی بیسکوییت ها بچینید.

سپس موادی را که از قبل آماده کردید را روی بیسکوییت و موزهای خود بریزید این کار را به صورت لایه ای انجام دهید تا موادتان به پایان برسد بهتر است که روی لایه آخر بیسکوییت ها مواد شکلاتی باشد، دقت کنید مواد شکلاتی که از قبل درست کردید باید داغ باشد.

بعد از تکمیل شدن این کیک خوشمزه آن را برش داده و به مدت زمان ۳ الی ۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید بعد از ۳ الی ۴ ساعت آن را از یخچال بیرون بیاورید و همراه با چای یا قهوه نوش جان نمایید.

طرز درست کردن کیک یخچالی موزی

طرز تهیه کیک یخچالی موزی را مشاهده نمودید، امیدواریم با استفاده از این دستور کیک ساده بتوانید خوشمزه ترین و خوش طعم ترین کیک یخچالی را برای اعضای خانواده تهیه نمایید و از خوردن آن لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم از آموزش هایدیگر پخت انواع کیک دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *