دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای بازدید از روستای پالنگان و آشنایی بیشتر با زیبایی های این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

روستای پالنگان یکی از روستاهای شگفت انگیز در مسیر کرمانشاه است که برای رسیدن به این روستا باید مسیر ۲ ساعته را طی کنید این روستا دارای زیبایی های متعددی است و همچنان نشان دهنده فرهنگ و سنت مردمان منطقه است.

سفر به روستای دیدنی پالنگان، به شکل گروهی می تواند یک لذت خاطره انگیز برای علاقه مندان و گردشگران باشد بسیاری از تورهای مسافرتی که برای سفر به این روستا وجود دارند گردشگران را با بیشتر جاذبه های دیدنی این روستا آشنا خواهند کرد. سفر به این منطقه در ایام خاصی از سال که مشغول برگزاری مراسم و آیین های سنتی هستند می تواند برای شما جذابیت زیادی داشته باشد در صورتی که شما علاقه مندان قصد دارید تا با خودروی شخصی خود به این منطقه سفر کنید می توانید در طول مسیر نیز از دیدنی های متعددی لذت ببرید.

پالگان را بشتر بشناسید

روستای پالنگان و جاذبه های دیدنی:

با ورود به این روستا یکی از جاذبه های مهمی که می توانید از دیدن آن لذت ببرید معماری خانه های سنتی روستا و نوع سبک زندگی مردمان این منطقه است معماری این خانه بسیار شبیه به خانه های ماسوله است با این تفاوت که در دامنه کوه ها واقع شده اند. در معماری این بناها از آجر و کاه گل استفاده شده است سبک زندگی مردمان این روستا شما را از دغدغه های درون شهری دور خواهد کرد و آشنایی با برخی از آداب و رسوم و سنت های آن ها شما را بیشتر با فرهنگ های گذشته ایران آشنا خواهد کرد.

روستای جذاب پالگان

همانطور که می دانید مکان های دیدنی کرمانشاه دارای جاذبه های تاریخی مهم در ایران است قلعه ای که در جنوب شرقی این روستا واقع شده است نشان از قدمت تاریخی این روستا می دهد. باستان شناسی های انجام شده در این روستا نشان می دهد که قدمت این قلعه کنه به قرن ۱۰ باز می گردد. یکی دیگر از جاذبه های تاریخی که در این روستای دیدنی می توانید آن را مشاهده کنید قبرستان قدیمی این منطقه است قبرستان های این منطقه با تکه سنگ های ایستاده مشخص شده اند و اطراف آن نیز پر از چشم اندازهای سرسبز است. قدمت این قبرستان ها نیز به قرن ۶-۷ باز می گردد که برخی از آن ها نیز با خط های کوفی حکاکی شده اند.

جاذبه های دیدنی روستای پالگان

دیدنی های این روستا تنها به این مناطق ختم نمی شود در غرب این روستا نیز می توان جاذبه های طبیعی این روستا را مشاهده کنید رود سیروان نیز یکی از این دیدنی های محسوب می شود. شاید یکی از تجربه های لذت بخش و خوردنی که در روستای پالنگان پیشنهاد می شود آن  را امتحان کنید ماهی کبابی آن است که بسیار در این مناطق شهرت دارد.

  •  آرون گروپس

قلعه پالگان

رودخانه ها، مناطق کوهپایه ای با دامنه های سرسبز از دیگر جذابیت های دیدنی این روستا هستند که توصیه می شود در سفر خود به این روستا حتما از آن ها دیدن کنید. آدرس و مشخصات خانه معلم کرمانشاه نیز در لینک درج شده است که می توانید برای اسکان خود به این خانه ها مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *