دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

درمان چربی خون در طب سنتی

  • فاطمه فلاح
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

سطح بالای چربی و کلسترول خون می تواند برای ما خطر آفرین شود، در این مقاله با مهم ترین روش های درمان چربی خون بیشتر آشنا خواهید شد.

سطح بالای چربی یا کلسترول خون می تواند باعث عوارضی مثل سفت و شکسته شدن عروق، بیماری های قلب و عروقی،افزایش شانس ابتلا به سکته مغزی،فشار خون بالا، کبد چرب و… شود.

رژیم غذایی نامناسب، استفاده از غذاهای چرب و پرکالری استفاده بیش از حد از غذاهای فوری مثل پیتزا، سس مایونز، و مصرف زیاد گوشت قرمز باعث شده است افراد زیادی به بالا بودن چربی خون و کلسترول خون و چاقی مبتلا شوند.

یکی از مهم ترین توصیه های غذایی، کاهش مصرف گوشت قرمز و برنج و استفاده بیشتر از سبزیجاتی مثل کلم، کرفس، کاهو، هویج، کدو، اسفناج و… است.

درمان چربی خون در طب سنتی چگونه است؟

درمان چربی خون در طب سنتی

کاهش چربی خون در طب سنتی روش های مختلفی دارد. اولین قدم این است شما باید ورزش کنید، استرس تان را کاهش دهید و غذاهای چرب نخورید. شما می توانید از داروهای گیاهی هم استفاده کنید. یکی از گیاهان دارویی که چربی خون را کاهش می دهد شوید است. آبلیمو و آبغوره و سرکه را هم فراموش نکنید ، هم چنین عرق کاسنی و گیاه کاسنی به کاهش کلسترول خون کمک می کند.

کاهش چربی خون با طب سنتی

یکی از مهم ترین توصیه های غذایی، کاهش مصرف گوشت قرمز و برنج و استفاده بیشتر از سبزیجاتی مثل کلم، کرفس، کاهو، هویج، کدو، اسفناج و… است.در ادامه با مهم ترین روش های کاهش چربی خون بیشتر آشنا می شوید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش های کاهش چربی خون در طب سنتی

گیاه کاسنی و عرق کاسنی:

یکی از روش های  درمان چربی خون در طب سنتی است. کاسنی معده را تقویت می کند، ضد درد و ضد تب است. و در بیماری های کبدی، بیماری های اعصاب، یرقان، قولنج و در درد چشم از آن استفاده می شود.

شاه تره:

طبیعت سرد دارد. تصفیه کننده خون، صفرا آور، بر طرف کننده خارش های جلدی و اشتها آور است ودر درمان یرقان از آن استفاده می شود. عرق شاه تره اشتها آور است.

سیر:

طبیعت گرم دارد. فشارخون و چربی خون را کاهش می دهد و اثرات ضد میکروبی دارد.

 آویشن:

دم کرده آویشن از دیدگاه طب سنتی دفع کننده رطوبت و بلغم از بدن است، چربی خون را کم می کند.

شوید:

طبیعت آن گرم است. به کسانی که ترش می کنند و سوزش سردل دارند توصیه می شود. زیاد کننده شیر و لاغر کننده است. و چربی خون را کاهش می دهد.

آشنایی با روش های درمان چربی خون در طب سنتی

با مهم ترین روش های کاهش چربی خون در طب سنتی بیشتر آشنا شوید

مصرف روزانه یک قاشق غذا خوری پودر یا نیمکوب شده سیاه دانه یا دانه تره هم می تواند به کاهش چربی خون کمک کند.

  • سویا، گشنیز، جعفری، سیر، شوید از سبزیجات موثر در کاهش چربی و کلسترول است. دم کرده شوید و لیمو عمانی یک ساعت بعد از غذا به کاهش کلسترول و چربی خون کمک می کند.
  • دم کرده پوست نارنگی و زنجبیل هم به کاهش چربی خون کمک می کند.
  • چای پور یکی از معروف ترین انواع چای چینی است که در کاهش کلسترول خون موثر است.
  • نوشیدن دم کرده عناب نیز گزینه مناسبی برای کاهش چربی خون می باشد.
  • مصرف سماق همراه غذا به دلیل تاثیراتی که روی صفرا دارد، می تواند در کاهش چربی خون نقش مهمی داشته باشد.
  • مصرف روزانه یک قاشق سوپ خوری سرکه سیب به پایین آمدن کلسترول به صورت طبیعی کمک می کند. سرکه سیب تولید صفرا را افزایش می دهد و به کبد که مسئول پردازش کلسترول است کمک می کند.
  • شما می توانید ادویه هایی مثل ریحان، رزماری ، زرد چوبه که سرشار از آنتی اکسیدان های محافظ قلب هستند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این ادویه ها به پایین آمدن کلسترول کمک می کند.
  • شربت آب عسل ولیمو ترش هم می تواند کمک کننده باشد.
  • برای درمان چربی خون در طب سنتی از زرشک کمک بگیرید. زرشک به صورت دم کرده یا مصرف عصاره طبیعی آن برای کاهش چربی خون توصیه می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *