دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی تبلت tab a 2019 و آشنایی با نکات منفی و مثبت آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

تبلت tab a 2019 ساخت شرکت کره ای سامسونگ دارای صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی و سیستم عامل بروز ۹.۰ می باشد. در این مقاله قصد داریم تا tab a را مورد بررسی قرار دهیم.

در ماه فوریه ۲۰۱۹ شرکت کره ای سامسونگ از تبلت رده بالای خود ۲۰۱۹ tab a رونمایی کرد. این تبلت پرطرفدار زیبا با صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی به یکی از تراشه های خوب سری اگزینوس شرکت سامسونگ نیز مجهز است. همچنین قیمتی تقریبا مقرون به صرفه نیز دارد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تبلت ۲۰۱۹ tab a  بپردازیم. با ما همراه باشید.

شناخت و بررسی تبلت tab a

    آشنای با تبلت tab a

بررسی طراحی ظاهری تبلت tab a

تبلت از طراحی ظاهری ظریف و زیبایی بهره می برد. این تبلت برخلاف نسخه های قبلی دارای بدنه ای فلزی بوده که نشان دهنده کیفیت ساخت خوب دستگاه است. جنس بدنه این تبلت با ابعاد ۷.۵*۱۴۹*۲۴۵.۲  آلومینیومی می باشد. بنابراین ابعاد بدنه و ضخامت آن نسبت به قبل کمتر شده است که این امر ظرافت خاصی را در تبلت ایجاد کرده است. هنگامی که آن را دست بگیرید قطعا متوجه دقت و ظرافت تبلت tab a خواهید شد. البته درنظر داشته باشید این تبلت ۱۰.۱ اینچی در مقایسه با دیگر تبلت های هم رده خودش  ابعاد تقریبا متراکمی داشته و در دسته بندی تبلت های بزرگ قرار می گیرد. در دولبه سمت راست و چپ حاشیه های صفحه نمایش باریکتر شده است و هیچ دکمه ای در زیر آن مشاهده نمی شود.

وزن تبلت ۴۶۰ گرم بوده که وزن نسبتا مناسبی است و به راحتی می توان آن را جابجا کرد. روی لبه راست دکمه های پاور، تنظیم صدا و شیار میکرواس دی را مشاهده خواهید کرد در لبه سمت چپ دستگاه هیچ دکمه فیزیکی وجود ندارد. جک ۳.۵ میلی متری در لبه فوقانی و درگاه شارژ که از نوع USB C 2.0 می باشد در لبه زیرین دستگاه تعبیه شده است. برخلاف انتظاری که از این تبلت مدنظر بود، دستگاه فاقد اسکنر انگشت می باشد. بنابراین باید از روش های قدیمی مانند رمزگذاری یا الگو برای قفل نمایشگر استفاده کنیم. در گوشه قاب پشتی این تبلت لنز دوربین اصلی جایگذاری شده است. دوربین سلفی نیز در لبه فوقانی صفحه جلویی تبلت قرار دارد. مطلب پایانی این بخش رنگهای تبلت است که در سه رنگ مشکی، طلایی و نقره ای به بازار ارائه می شود.

بررسی پردازنده تبلت tab a

بررسی صفحه نمایش تبلت tab a

صفحه نمایش این تبلت از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰*۱۲۰۰ پیکسل(نمایشگری فول اچ دی) می باشد. تراکم پیکسلی این نمایشگر ۲۲۴ پیکسل در هر اینچ بوده که برای نمایشگری ۱۰.۱ اینچی تراکم قابل قبولی است. حاشیه های صفحه نمایش باریکتر بوده به طوری که ۸۱ درصد کل مساحت صفحه جلوی دستگاه را احاطه کرده است. تماشای فیلم و اجرای بازی در این نمایشگر بزرگ با زوایه دید وسیع و پایدار،بسیار لذت بخش است. بنابراین شما می توانید از زوایه های کناری نیز به خوبی محتوای صفحه نمایش را مشاهده کنید. وضوح، کنتراست و جزئیات تصویر نمایشگر مطلوب بوده همچنین صفحه نمایش توانایی خوبی در ایجاد روشنایی دارد و به آسانی می توان با تنظیم مییزان روشنایی بر روی ۹۰درصد در محیط های باز و زیر نور خورشید از تبلت استفاده کرد.

بررسی دوربین تبلت tab a

تبلت دارای دوربین اصلی با لنز ۸ مگا پیکسل و دیافراگم F/02 و دوربین سلفی با لنز ۵ مگا پیکسل و دیافراگم F/2.2 می باشد. دوربین اصلی از قابلیت فوکوس خودکار و عکسبرداری پانورما پشتیبانی می کند. دوربین ها در این تبلت نسبت به دیگر تبلت های مشابه  عملکرد بسیار خوبی دارند. معمولا در طراحی تبلت ها مخصوصا تبلت هایی با صفحه نمایش بزرگ کمتر به کیفیت دوربین اهمیت می دهند اما در این تبلت، کیفیت قابل قبولی را در دوربین ها شاهد هستیم. نکته اخر این که با این دوربین ها می توان به فیلمبرداری ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه پرداخت.

شناخت و وارسی تبلتtab a

بررسی سیستم عامل تبلت tab a

تبلت tab a دارای سیستم عاملی به روز با اندروید ۹.۰ پای و جدیدترین رابط کاربری one UI می باشد. که عملکردی بسیار روان و قابل قبول، بدون هیچگونه لگ و تاخیری را برای تبلت فراهم می کنند و به شما این امکان را می دهند تا سه کلید مجازی زیر نمایشگر را محو کنید و با دستورات اشاره ای به تعامل با دستگاه بپردازید. این موضوع تجربه ای جذاب را برای شما به ارمغان می آورد. از دیگر قابلیت های جذاب می توان به ویژگی Spilt-Screen اشاره کرد که می توانید توسط ان صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم کنید و در هر بخش، یک اپلیکیشن خاص را اجرا کنید. این تبلت برای کاربر امکان نصب کیبورد، ماوس و سایر لوازم جانبی را نیز فراهم نموده است. جستجو در منوها مختلف دستگاه و وبگردی به راحتی امکان پذیر است. تنها نکته منفی این که  اپلیکیشن های پیش فرض زیادی روی تبلت نصب هستند که به همراه رابط کاربری و سیستم عامل، بخش قابل توجهی از حافظه داخلی را در بر می گیرند که خیلی جالب به نظر نمی رسد.

  •  آرون گروپس

 بررسی پردازشگر تبلت tab a

این تبلت دارای تراشه Exynos 7904 octa (14 نانومتری) بوده و از پردازنده مرکزی هشت هسته ای بهره می برد. ۶ هسته این پردازشگر دارای تراشه cortex-a53 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز و دو هسته دیگر از نوع cortex- a73 با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی تبلت هم Mail-G71 MP2 است.

مروری بر تبلت بالارده سامسونگ

ظرفیت رم ۲ گیگا بایت بوده و حافظه داخلی نیز ۳۲ گیگا بایت می باشد. نکته مثبت این که این تبلت از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می کند و با نصب رم Micro SD می توان فضای ذخیره سازی را تا حدود ۴۰۰ گیگا بات افزایش داد. در حالت عادی تبلت tab a برای استفاده روزانه مانند وبگردی، تماشای فیلم، اجرای اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام عملکردی روان و مطلوب داد و کاربر با مشکل خاصی روبرو نخواهد شد. اما با تنظیمات گرافیکی سطح بالا  یا اجرای بازی های سنگین ممکن است لگ و تاخیری در حد چند ثانیه ایجاد شود. با توجه به این که حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت است بخش زیادی از آن توسط سیستم عامل و اپلیکیشن های پیش فرض روی تبلت اشغال می شود خیلی سریع پر می شود و نیاز است تا حتما یک حافظه جانبی را در دستگاه نصب کنید زیرا در صورت پر شدن حافظه سرعت عملکرد کند می شود و تاخیرهایی در اجرای برنامه ها صورت می پذیرد. سعی کنید حجم ذخیره سازی تبلت خود را کنترل نمایید تا با مشکلی در عملکرد دستگاه روبرو نشوید.

بررسی باتری تبلت tab a

باتری بکار رفته در این تبلت غیرقابل تعویض بوده و  از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۶۱۵۰ میلی آمپر ساعت است. در حالت معمول باتری تا یک و نیم روز انرزی مورد نیاز دستگاه را تامین می نماید.اما اگر قصد اجرای بازی های سنگین را داشته باشید شارژ باتری زود خالی شده و به شارژ مجدد نیاز پیدا خواهید کرد. فول شارز باتری  تبلت نیز حدودا ۱۶۰ دقیقه زمان می برد.

بررسی موردی ویژگی های مثبت و منفی تبلت tab a

بررسی تبلت tab a

در پایان بررسی تبلت tab a می توان گفت اگر در جستجوی تبلتی با صفحه نمایش بزرگ و  بستر نرم افزاری نرم و روان هستید این تبلت می تواند گزینه مناسبی باشد. در ادامه به چند ویژگی مثبت و منفی tab a اشاره می شود.

 مثبت

  • صفحه نمایش بزرگ با کیفیت بالا
  • کیفیت ساخت مطلوب
  • پردازنده مناسب
  • دوربین های اصی و سلفی خوب
  • سیستم عامل و رابط کاربری به روز

منفی

  • رم و حافظه داخلی نه چندان کافی
  • نبود حسگر اثر انگشت
  • نبود قلم استایلوس اختصاصی

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *