دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی چابکسر و جاذبه های طبیعی و چشم نواز این منطقه

  • مریم صبوری
  • ۴ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از شهر های شمالی ایران که در طبیعت سرسبز و چشم نواز قرار دارد چابکسر است. وجود تنوع در جاذبه های این شهر که در دل گیلان مثل خورشیدی درخشان می درخشد که وجود ساحل و اقلیم مناسبش در پرورش گیاهان شوق دیدن این مکان را چند برابر خواهد کرد که در این مقاله به معرفی مکان های دیدنی چابکسر پرداخته ایم.

چابکسر در شمال ایران که یکی از شهر های استان گیلان قرار دارد که در پایان استان از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه البرز، از شرق به رامسر و از غرب به کلاچای محدود می شود. چابکسر در فاصله کوتاه بین استان گیلان و مازندران قرار دارد که حدود ۱۳۰۰ متر در میان کوه و دریا قرار گرفته است. محصولات کشاورزی این شهر برنج، چای، مرکبات است که با توجه به شرایط جغرافیایی از جاذبه های فراوانی برخوردار می باشد.

چابکسر کجاست؟

جاذبه ها و مکان های دیدنی چابکسر

در راه چابکسر اگر از طرف جاده چالوس برویم بعد از پشت سر گذاشتن تنکابن و رامسر به خواستگاه مان خواهیم رسید. این شهر بسیار جاهای دیدنی و گردشگری مانند: منطقه سرولایت، قلعه بندبن قاسم آباد، پل بزرگ چابکسر، چشمه دمکش، استخر طبیعی، بقعه متبرک بی بی سکینه، بقعه سید ابوجعفر ابیض و اولاد موسی بن جعفر دارد که در ادامه مطلب بیشتر با مکان های دیدنی چابکسر خوش آب و هوا آشنا می شوید.

مکان های دیدنی چابکسر

  • چشمه آب شور لاکان

این چشمه در جاده رشت و لاکان که در روستای آقا دانا پیر است واقع می باشد. در میان جنگل های انبوه و سرسبز این منطقه چشمه ای با آب شور قرار دارد که اهالی این منطقه آن را مقدس برای درمان بیماری های پوستی می دانند و در فصل تابستان با آبش حمام می کنند.

  • چشمه دمکش

این چشمه بی همتا در پنج کیلومتری غرب چابکسر در زیر درختان بزرگ جثه قرار دارد. چشمه دمکش بر خلاف دیگر چشمه ها آبش قطع و وصل می شود و به گردش در می آید که آب این چشمه دارای یون آهن برای دفع سنک کلیه بسیار مفید می باشد که جزء جاذبه های گردشگری چابکسر به شمار می رود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

چشمه های چابکسر

  • روستا سرولات

سرولات در ۳ کیلومتری جنوب چابکسر در جوار رودخانه آچیرود قرار دارد. این منطقه بسیار دل انگیز پذیرای بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان است که همه وقت به خاطر منظره های دلنشینش عبور و مرور زیادی در این روستا می شود وجود کوه و سرسبزی بی همتایش شوق سفر را دوچندان می کند.

  • بوم گردی و اقامتگاه گیله بوم

این اقامتگاه در باغی به وسعت ۱۵۰۰ متر مربع که دارای ۵ واحد رفاهی سنتی و گردشگری سرسبز است. این منطقه به یاد ماندنی در سال ۱۳۵۷ ساخته شده که در سال ۱۳۹۲ با تجهیزات رفاهی کامل گردیده است در سرتاسر این مکان درختان پرتقال و منزل هایی با معماری سنتی نظر هر بیننده را به خود جلب خواهد کرد. در فصل بهار و تابستان چنین مکانی واقعا تماشایی است.

دیدنی های چابکسر

  • ساحل قاسم آباد

این مکان برای افرادی که به دنبال تفریح و ورزش هستند مناسب می باشد. در ساحل قاسم آباد تفریحات آبی و اسکی روی آب، پاراسل، شاتل، قایق سواری و موتور چهار چرخ از تجربه های بی نظیر این منطقه به حساب می آید. که می توانید تمام هیجانات را در این ساحل تخلیه نمایید.

  • چشمه سجیران

چشمه سجیران در قسمت شمال شرقی چابکسر در منطقه اشکور بالا واقع شده است. این چشمه بی نظیر خاصیت درمانی بیماری زیادی دارد که برای بهبودی بیماران کلیوی مناسب است. از جمله دیگر خواص این آب برای درمان بیماری پوستی قارچ ها موثر واقع شده است.

گردشگری چابکسر

خرسندیم که شما عزیزان ما را در این بخش با موضوع مکان های دیدنی چابکسر در مجله آرگا دنبال کرده اید. همچنین پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با مکان های دیدنی چالوس و مکان های دیدنی زیبا کنار کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *