دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قبل از سفر به باتومی این مقاله را بخوانید

  • مریم صبوری
  • ۸ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

سفر به باتومی؛ در این شهر زیبا جاذبه های فراوانی وجود دارد که به شما توصیه می کنیم به دیدن تک تک آن ها بروید. در این میان پیشنهاد اول ما دیدن کل شهر از نمایی بالا و آشنا شدن با افق شهری و کلیتی از شهر است.

اگر دنبال یک جایی مناسب و بی سرو صدا برای یک مسافرت آرام هستید می توانید شهر باتومی را انتخاب نمایید و از مناظر زیبا با چشم انداز های فوق العاده اش لذت ببرید. آب و هوای این منطقه به دلیل وجود دریا و دریاچه های فراوانش در سرتاسر این شهر هوای نیمه مرطوب ساحلی دارد که زمستانش سرد و بدون برف است. با وجود بارش فراوانش باغ های زیادی در این شهر است اگر قصد سفر به هر نقطه ای را دارید باید قبل از سفر به باتومی این مقاله را بخوانید و در مورد آن مکان اطلاعات کسب نمایید.

درباره شهر باتومی

درباره شهر باتومی

به دلیل موقعیت های خاص این منطقه که در کشور گرجستان شهری به نام باتومی قرار دارد. که همواره تعداد زیادی گردشگر در این نقطه دیدن می کنند و از پارک ها و موزه ها و مناظر طبیعی و بسیار زیبایش لذت می برند. دین مردم گرجستان مسیحی ارتدکس هستند که قوانینش مانند کشور گرجستان می باشد. باتومی شهری در بندرگاه قدیمی رومی باتوس است که در زمان پادشاهان رومی شرقی بوده و به تصرف در آمده است که می توان از مناطق گردشگری آن لذت ببرید و سفر به باتومی را تجربه کنید.

گردشگری های باتومی

مکان های دیدنی و گردشگری که در سفر به باتومی باید ببینید

قدم زدن در بلوار باتومی: یکی از قدیمی ترین مکان های دیدنی باتومی همین بلوار است که در سال ۱۸۸۱ شروع به ساخت شد که در امتداد ساحل باتومی قرار داشت. مساحت این بلوار به طول ۷ کیلومتر می رسد، که پیاده روی در این مکان زیبا شما را با انواع صندلی ها و مجسمه ها و فواره های مختلف و جذاب رو برو خواهد کرد که سفر به باتومی جزو زیبایی هاست.

ارتفاعات تله کابین: می توان برای لذت بردن از منظره های شهر به این تله کابین بروید و تک تک منطقه ها دیدن کنید. این تله کابین در سال ۲۰۱۳ بازگشایی شده است که حدود ۲ کیلومتر طول دارد و بر کوه های آنوریا قرار دارد.

  •  آرون گروپس

سفر به باتومی خوش آب و هوا

پارک دولفینی باتومی: یکی از مناطق تفریحی باتومی این مجتمع می باشد که در سال ۱۹۷۵ افتتاح گردید و در سال ۲۰۱۰ بازسازی شد. این مکان به یاد ماندنی جایی با تراکم ۷۰۰ نفر آدم را رقم می زند که دیدن دلفین های بامزه واقعا تماشایی است. در این مکان تفریحی به ۳ زبان روسی، گرجی و انگلیسی با شما سخن می گویند حتی می توان دلفین ها را از نزدیک لمس کرد که با سفر به باتومی این تجربه را به دست خواهید آورد.

باغ ملی گیاه شناسی: این باغ ملی به وسعت ۱۰۸ هکتاری ساخته شده که ۹ کیلومتر از شهر باتومی فاصله دارد. این مکان جذاب در کنار دریای سیاه و منطقه دماغه سبز قرار دارد که یکی از باغ های گیاه شناسی در زمان شوروی بوده است. اگر از دیدن گل و گیاه ها لذت می برید پیشنهاد می کنم به این منطقه بروید و از انواع گل های دلربا عکس بگیرید.

درباره باتومی گرجستان چه می دانید؟

میدان اروپا: گشتن در این میدان که در وسط شهر باتومی قرار واقعا دلربا است. وجود مجسمه های مشهور سفر شما را به یاد ماندنی تر خواهد. هنرمندانی در این مکان کنسرت برقرار می کنند که حدود ۵۰۰۰ نفر جمعیت در این میدان حضور پیدا می کنند سفر به باتومی می باشد.

برج Alphabet Tower: این برج دیدنی که با معماری خاصی ساخته شده بالغ بر ۱۳۰ متر ارتفاع دارد. یکی از منطقه هایی است می توان ازش دیدن کرد در این مکان زیبا برج ساخته شده با استفاده از هنر معماری خاصی است که با حروف شکلی DNA ساخته شده است و نمای بسیار جالب و جذابی به نمایش گذاشته شده است.

مکان دیدنی شهر باتومی

بنای عشق: این مکان به مجسمه ی عشق معروف است که واقعا معماری شاهکارانه ای دارد. این بنا از دو مجسمه زن و مرد که ۸ متر ارتفاع دارد و روبرو هم ایستاده اند تشکیل شده است. به گفته نویسنده آذربایجانی که رمانی از این دو نفر نوشته پسر مسلمانی به نام علی و دختر گرجی به نام نینو است.

موزه هنر باتومی: اگر علاقه مند به هنر و زیبایی هایش هستید از این مکان دیدن کنید. سفر به باتومی که با دارا بودن موزه هنر دستان مردم گرجی و روسی که نقاشی های مختلف را به نمایش گذاشته اند لذت بخش است.

سفر به باتومی جذاب

آکواریوم باتومی: یکی از منطقه های گردشگری شهر باتومی دیدن آکواریوم مشهورش است. که حدود ۱۰۰ نوع ماهی از دریای سیاه در این نقطه قرار دارند. طراحی جالب این آکواریوم به صورت صخره می باشد و منظره بیرونش شبیه ۴ سنگ رو هم گذاشته شده است.

پارک ۶ می باتومی: در این پارک جاذبه های زیادی وجود دارد، از قبیل: باغ وحش، پارک دلفین و آکواریوم، دریاچه نورگیلی و مکان هایی برای استراحت و تعادل اعصاب دارد. وجود دریاچه مصنوعی در این مکان که با رقص و بغل کردن دلفین ها همراه است واقعا جذابیت دو چندانی دارد.

خرسندیم که ما را در این مقاله با عنوان قبل از سفر به باتومی این مقاله را بخوانید، همراهی کردید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *