دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی باتومی گرجستان را بهتر بشناسید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

باتومی از شهرهای زیبای گرجستان است که از جمله شهرهای بندری این منطقه محسوب می شود و در کنار دریای سیاه واقع شده است که موجب شده تا مکان های دیدنی باتومی جذاب تر باشند.

اگر در گرجستان قصد گشت و گزار در مناطق و شهرهای مختلف آن را دارید ما به شما شهر باتومی را با بنادر آن معرفی می کنیم که برای علاقه مندان به این گونه جاذبه های توریستی دارای جذابیت است. مکان های دیدنی باتومی شامل چشم اندازهای از طبیعت بندر و جاذبه های مدرن است که برای گردشگران جالب و دیدنی می باشد.

 مکان های دیدنی باتومی گرجستان

آشنایی با مکان های دیدنی باتومی:

در شهر باتومی علاوه بر تماشای سواحل زیبای بنادر می توانید از جاذبه ای درون شهر نیز استفاده کنید جاذبه هایی همچون مجسمه های تاریخی پارک های ساحلی و درون شهر که هر یک دارای جذابیت خاصی برای گردشگران هستند.

مجسمه فرهنگی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی:

این باغ از جاذبه هایی است که در باتومی وجود دارد و در فاصله ۱۰ کیلومتری از این شهر واقع شده است وسعت این باغ بسیار زیاد است. در این باغ گونه های مختلفی از گل ها به ویژه رز وجود دارد و به لحاظ تنوع گیاهی از مهم ترین کشورهای دنیا است.

طبیعت زیبای باتومی

دلفیناریوم باتومی:

در این منطقه بیش از ۷۰۰ نوع دلفین وجود دارد که به کی از جاذبه ها و مکان های دیدنی باتومی گرجستان تبدیل شده است. بازدیدکنندگان می توانند در این منطقه از جاذبه های مهمی استفاده کنند و با دیدن نمایش دلفین از جذابیت های زیادی بهره مند شوند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مرکز تفریحی باتومی

مرکز غواصی باتومی:

برای گردشگرانی که به هیجان علاقه مند هستند این جاذبه بسیار جالب است و تجربه غواصی در آب های دریای سیاه را در اختیار شما قرار می دهد. این تفریح یکی از تفریحات آبی مهم در باتومی است.

مکان های توریستی باتومی

دریاچه نوریگلی:

این دریاچه در فاصله ۱۳۰ کیلومتری از دریای سیاه قرار گرفته است و فضای اطراف آن پارکی با وسعت ۱۵ هکتار است. گونه های مختلفی از ماهیان در این دریاچه وجود دارند که این منطقه را به محل مناسبی برای گردشگران ماهی گیر تبدیل کرده است.

دریاچه باتومی گرجستان

بلوار باتومی:

این بلوار در مرکز شهر قرار گرفته است و یک پارک نیز از خط ساحلی در این منطقه امتداد پیدا کرده است چرخ و فلک عظیمی که در این بلوار مشاهده خواهید کرد از زیبایی های مهم در این منطقه است.

جاذبه های خاص باتومی

تورهای رفتینگ باتومی:

از جمله تفریحات مفرح باتومی که از مکان های دیدنی باتومی نیز محسوب می شود این تور مسافرتی تفریحی است که دارای جذابیت های خاصی برای گردشگران است.

مناطق بی نظیر باتومی

مجسمه یادبود مدیا در باتومی:

این مجسمه از جاذبه های تاریخی و فرهنگی در باتومی است و به عنوان نمادی زیبا از شاهزاده زیبای اساطیری است. این مجسمه با داستان های اساطیری زیادی گره خورده است و به همین دلیل است که برای گردشگران این منطقه دارای اهمیت است.

باتومی گرجستان

آکواریوم باتومی:

در طراحی این آکواریوم عظیم از چشم انداز سواحل باتومی الهام گرفته شده است و در طراحی داخلی آن نیز تقسیم بندی های جداگانه ای در نظر گرفته شده است. وجود سنگ ریزه ها و گونه های مختلفی از حیوانات دریایی این آکواریوم را تماشایی و دیدنی کرده است.

مکان های گردشگری باتومی

پارک آبی باتومی:

این پارک نیز دارای تفریحات مفرحی در منطقه است و امکانات بسیار جالب و به روزی را برای گردشگران در نظر گرفته است که تماشایی هستند.

پارک آبی باتومی

تله کابین آرگو در باتومی :

این تله کابین در بندر باتومی واقع شده و از محبوبیت زیادی در شهر ساحلی باتومی برخوردار است. تله کابین آرگو در ارتفاع تقریبا ۲۵۰ متری از سطح زمین قرار دارد و از طریق آن ضمن گذراندن لحظات خوش و شادی بخش می توانید از مناظر دیدنی شهر دیدن کنید. همچنین می توانید به هنگام استفاده از تله کابین به ثبت تصاویری دیدنی با دوربین تان از طبیعت و جاذبه هایی زیبای شهر که در حین سفر بر فراز شهر باتومی دیدن می کنید، بپردازید.

مناطق دیدنی باتومی

میدان اروپا :

این میدان از جمله میدان های قدیمی شهر است که همواره اولین مقصد گردشگران برای سفر به باتومی می باشد و یک بخش تاریخی را در خود نگه داشته است. نام این میدان از زمانی که گرجی ها به طور رسمی جزوی از اتحادیه اروپا شدند، تغییر پیدا کرده و میدان اروپا نامگذاری شد.

مکان های گردشگری باتومی

 در وسط این میدان مجسمه مدئا دیده می شود که در سال ۲۰۰۷ ساخت آن به اتمام رسیده است و به گونه ای نماد روابط گرجستان با اروپا می باشد. همچنین میدان اروپا  میزبان اصلی کنسرت ها و اجرا های مشهور موسیقی در باتومی می باشد و هر ساله جشن سال نو در این شهر برگزار می شود.

موزه هنر های زیبای آجارا :

از جمله  موزه هایی که در لیست جاذبه های گردشگری باتومی قرار دارد، این موزه زیبا است که در آنجا آثار برجسته ای از نقاشی های روسی و اروپایی مربوط به سده نوزدهم تا بیستم میلادی نگهداری می شود که می توانید از آنها دیدن کنید. این موزه دارای ساختمانی کوچک و دو طبقه می باشد.

مکانهای دیدنی باتومی

آبشار ماخونتستی :

این آبشار نیز از جمله مکان های گردشگری و زیبای گرجستان است که در نزدیکی بندر باتومی قرار دارد و دارای ۵۰ متر ارتفاع و نیز طبیعتی سرسبز و زیبا می باشد، حال برای رسیدن به این آبشار باید مسافتی نزدیک ۳۰ تا ۵۴ کیلومتر از بندر باتومی را طی کنید.

مکان های دیدنی باتومی گرجستان

مکان های گردشگری باتومی گرجستان دارای تنوع زیادی هستند و هر یک از جاذبه ها به قدری جالب هستند که می توانند ساعات زیادی گردشگران را جذب خود کنند و به آنها امکانات بدهد. حال در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با گرجستان و فرهنگ این کشور می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *