دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های اردبیل و آشنایی با مناطق توریست پذیر آن

  • مریم صبوری
  • ۶ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

دیدنی های اردبیل بسیار زیاد و جذاب می باشند که این استان غربی کشور در فصل بهار و تابستان از مقصدهای اصلی گردشگران به حساب می آید. اردبیل پر از جاهای دیدنی و جذاب تاریخی است و طبیعتی چشم نواز دارد. پس اگر حس طبیعت گردی دارید به این استان با مردمانی خون گرم سفر کنید.

اردبیل یکی از شهرهای بزرگ و تاریخی ایران پهناور است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. آب و هوای این شهر زیبا مطبوع و کوهستانی است که در تابستان افراد زیادی را به سمت خود می کشد و جزء یکی از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری به حساب می آید. ما در این مطلب برای شما دوستان دیدنی های اردبیل را به اشتراک می گذاریم با مجله آرگا همراه باشید.

مکان های دیدنی اردبیل

معرفی دیدنی های اردبیل و طبیعت چشم نواز آن

اردبیل واقع در شمال غرب کشور است که یکی از کهن ترین و زیباترین شهرها با جاذبه های تاریخی و طبیعی محسوب می شود که فرهنگی اصیل و شریف دارد. مساحت اردبیل بالغ بر ۱۷۹۵۳ کیلومتر مربع می باشد و جمعیت آن حدود ۱۲۴۹۰۰۰ نفر و زبان آن ها ترکی آذربایجانی و تالش است.

دیدنی های اردبیل

زیارتگاه شیخ صفی الدین

در اردبیل یک بنای باشکوه و جذاب و دیدنی وجود دارد که متعلق به ۷۰۰ سال پیش است. در این مکان تاریخی چند گنبد کوچک و بزرگ وجود دارد و آرامگاه بزرگ صفویان در این مکان آرمیده است که شاهکاری زیبا و چشم نواز از معماری به چشم می خورد. کاشی کاری های و کتیبه ها و خطاطی های این منطقه اوج هنر را می رساند که واقعا تماشایی است.

کلیسای مریم مقدس

وجود کلیسا و مسجد و آتشکده در اردبیل تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین را روایت می کند که در سال ۱۲۵۵ هجری شمسی با هزینه یک خانواده ارمنی ساخته شد. در درب ورودی این کلیسا از متعلق بودن این خانه به خدا به زبان ارمنی سخن گفته شده است. منظره چشم نوازش که همراه با کنده کاری و نقاشی های زیبا در محراب دیده می شود واقعا جذابیتی شگرف دارد. این کلیسا سال ها خالی می باشد و به دست میراث فرهنگی واگذار شده است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مناطق اردبیل کجاست؟

چشمه سرعین اردبیل

این چشمه جزء مناظر طبیعی و بی نظیر اردبیل به شمار می رود که شهرتی فراوان و بی نظیر دارد این چشمه آب گرم تا آن طرف مرزها هم رفته است و منظره ای طبیعی و خدادادی رقم زده است که تصور اردبیل بدون سرعین واقعا ناممکن است.

دریاچه شوراییل

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اردبیل وجود این چشمه است که در قدیم آب بسیار شوری داشته است ولی امروزه با افزوده شدن آب شیرین در این منطقه از مقدار شوری اش کم شده به طوری که ماهی در این دریاچه پرورش می یابد. این دریاچه امکانات تفریحی و فرهنگی و گردشگری فراوانی دارد. دریاچه شوراییل در ۴۸ کیلومتری جنوب شرق اردبیل به طرف خلخال می باشد.

جاذبه های دیدنی اردبیل

پل معلق مشگین شهر

این پل به عنوان بزرگ ترین پل معلق در خاورمیانه است که ارتفاع ۸۰ متری دارد و روی پارک جنگلی مشگین شهر احداث شده است که به طول ۳۶۵ متر مربع و ۲ متر عرض می باشد و کارشناسان و مهندسان این منطقه در ساخت بومی آن شرکت داشتند.

دریاچه نئور

دریاچه نئور در جنوب شرق اردبیل که فاصله ۴۲ کیلومتری دارد در ارتفاع ۲۴۸۰ متری از سطح زمین قرار دارد که مسیر این دریاچه از جاده روستایی آسفالته به طول ۱۳ کیلومتر که از بین جاده شهری اردبیل و خلخال از ۲۹ کیلومتری اش می گذرد. این دریاچه چشم نواز و دل انگیز حدود ۲۵۷ هکتار وسعت دارد که جزو جاذبه های طبیعی اردبیل و شیرین ترین آب ها محسوب می شود.

جاهای دیدنی اردبیل

گردنه حیران (جنگل فندقلو)

اگر یک منطقه برای طبیعت گردی می خواهید این جنگل را پیشنهاد می کنیم. که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل و در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر نمین قرار دارد که از جاذبه های گردشگری فراوانی محسوب می شود.

دشت مغان

در شمالی ترین قسمت اردبیل که واقع در شمال باختری ایران می باشد جلگه ای است به نام دشت مغان. این منطقه در ساحل جنوبی رود ارس و غرب دریای خزر می باشد. که جزء طبیعت زیبای اردبیل به شمار می رود.

اردبیل و دیدنی هایش

امیدواریم که توانسته باشیم شما عزیزان را در این مقاله با مطلب دیدنی های اردبیل و مکان های گردشگری اش در مجله آرگا آشنا کنیم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *