دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نحوه ریست فکتوری آیفون با آموزش تصویری و مرحله به مرحله

  • مریم صبوری
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

اگر قصد فروش آیفون خود را دارید یا می خواهید آن را تعمیر کنید، بهتر است تمام اطلاعات شخصی مانند ایمیل ها، تصاویر، ویدیوها، یادداشت ها و رمزهای عبور را از روی آن حذف کنید. در ادامه مطلب به شما دوستان آموزش خواهیم داد که چگونه این اطلاعات را بک آپ گرفته و دستگاه iOS را با ریست فکتوری آیفون به تنظیمات کارخانه یا اولیه برگردانید.

اگر می خواهید تنظیمات گوشی آیفون را به حالت پیش فرض کارخانه در بیاورید باید از توانایی ریست فکتوری یا Factory Reset استفاده نمایید در این صورت باید این کار را از طریق تنظیمات دستگاه و همچنین برنامه ها و حافظه ذخیره شده را ریست کند که معمولا برای رفع خطاهای عمده و مشکلات سیستم عامل انجام می شود. در ادامه مطلب با آموزش ریست فکتوری آیفون همراه ما باشید.

آموزش ریست فکتوری آیفون

مقدمه ای درباره فکتوری ریست آیفون

در برخی از شرایط نیاز است که آیفون را ریست فکتوری کنید و تنظیمات همراه را به حال پیش فرض کارخانه در بیاورید تا آیفون مثل یک گوشی آیفون جدید روشن شود در این روند اگر قصد فروش گوشی خود را دارید باید ریست فکتوری انجام دهید و یا اگر گوشی شما ویروسی شده باشد این کار الزامی است. اما چگونه می توانیم فکتوری ریست انجام دهیم؟ در همین رابطه با این موضوع آموزش کامل و مرحله ای برای ریست فکتوری آیفون پرداخته ایم. با انجام این عمل در نظر داشته باشید که ریست فکتوری آیفون تمام اطلاعات گوشی شما را از بین خواهد برد پس اگر قصد دارید اطلاعات گوشی خود را از دست بدهید یا تمایل به یک نسخه پشتیبان دارید اطلاعات خود را ذخیره نمایید.

ریست فکتوری گوشی اپل

بک آپ گیری از آیفون

حتما قبل از انجام این کار باید اطلاعات مهم در دستگاه خود را ازش یک بک آپ تهیه کنید و ذخیره کنید. از سرویس آیکلود (iCloud) استفاده کنید این سرویس اطلاعات را بک آپ گیری می کند که او را به یک کامپیوتر متصل کنید و منتظر شوید تا برنامه  آیتیونز (iTunes) اضافه شود بعد در منوی سمت چپش وارد Summary شوید که با این کار صفحه ای باز می شود که خلاصه ای از وضعیت شما را نشان می دهد. از بخش Backups دو گزینه This computer و Encrypt iPhone backup را تیک بزنید و بر روی Back Up Now لمس کنید. پس از این که توانستید از گوشی خود بک آپ بگیرید می توانید ریست فکتوری آیفون را شروع کنید که در ادامه توضیح می دهیم در مجله آرگا همراه ما باشید.

ریست فکتوری آیفون (Factory Reset)

شما می توانید در اولین روش از طریق تنظیمات گوشی خود آیفون را ریست فکتوری کنید که در این مراحل از آیفون با iOS 9 استفاده کرده ایم که در مراحل زیر آمده است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • تنظیمات دستگاه را از صفحه Settings باز کنید و به General بروید و در لیست باز شده خود Reset را پیدا و انتخاب و لمس کنید.

ریست فکتوری اپل

  •  Erase All Content and Settings را انتخاب نمایید و اگر برای صفحه خود رمز گذاشته اید برای پاک کردنشان لازم است تا رمز را بزنید که بدون رمز امکان ریست کردن نمی باشد.
    ریست فکتوری آیفون چگونه است؟
  • سپس باید رمز عبور حساب کاربری خود را Apple ID وارد کنید. این برای حذف شدن اپل آیدی از دستگاه شما و از کار افتادن سرویس Find My iPhone می باشد همینطور در هنگامی که اطلاعات را از روش iTunes ریستور می کنید از شما اطلاعات Apple ID درخواست می کند.

 

ریست فکتوری چیست؟

  • در فرآیند ریست شدن و بازگرداندن به حالت کارخانه به مدت ۲ دقیقه زمان می برد. در صفحه خوش آمد گویی از شما می خواهد صفحه را کنار بکشید. حالا آیفون شما آماده است و ریست فکتوری آیفون به خوبی به پایان رسیده است و شما می توانید به راحتی گوشی خود را بفروشید.

خرسندیم که در این مطلب با آموزش ریست فکتوری آیفون همراه ما بودید و دیدید که چقدر آسان و ساده این عمل را از منوی تنظیمات انجام دادیم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *