دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی تیگو ۷ و آشنایی بیشتر با ویژگی های این شاسی بلند محبوب

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

خودروی چینی تیگو ۷ کراس اووری با ظاهر شیک و زیبا می باشد که در این مقاله قصد داریم تیگو ۷ را مورد بررسی قرار دهیم.

خودروی تیگو ۷ با ظاهری زیبا، طراحی خاص و خوش استایل، پرچم دار خودروهای شاسی بلند شرکت چینی چری می باشد که در بین رقبای چینی خود جایگاه ویژه ای دارد. تیگو ۷ توسط شرکت مدیران خودرو به بازار ایران عرضه می گردد. امروز قصد داریم به بررسی خودروی تیگو ۷ بپردازیم. با آرگا همراه باشید.

بررسی خودروی چری تیگو ۷

 معرفی تیگو ۷

یکی از محصولات شاخص شرکت چینی چری در سال ۲۰۱۷ تیگو ۷ می باشد که ظاهری بسیار زیبا و فریبنده دارد. این خودرو در ایران توسط شرکت مدیران خودرو به بازار عرضه می گردد. تیگو ۷ با موتور توربوشارژ ۴ سیلندر به حجم ۱۴۹۸ سی سی دارای حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن در متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر در ساعت می باشد. این خودرو دارای جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه می باشد. خودروی تیگو ۷ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ می باشد.

بررسی تیگو 7

در ادامه به بررسی تجهیزات و امکانات بکار رفته در خودرو تیگو ۷ می پردازیم. از نظر سیستم ترمز و پایداری مجهز به سیستم ABS, EBD,TCS, HHC,DTC,EBA,ASR می باشد. همچنین دارای ۶ کیسه هوا برای راننده و سرنشینان می باشد. از نظر سیستم صوتی در آن یک نمایشگر ۹ اینچی، بلوتوث، ورودی USB و ۶ بلندگو  بکار رفته است. از دیگر امکانات می توان به رینگ ۱۸ اینچی، سقف پانورما، دوربین عقب و جلوی دینامیک،سنسور پارک در جلو عقب، کروز کنترل، سنسور نور، فرمان برقی و … اشاره کرد. تیگو ۷ در دو تیپ لاکچری و اکسلنت تولید می گردد که با یکدیگر از نظر امکانات رفاهی و ایمنی تفاوت هایی دارند. مدل اکسلنت، فول آپشن می باشد و دارای امکاناتی نظیر سقف پانورامیک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هوای دوگانه و کیسه هوای جانبی و پرده ای می باشد که مدل لاکچری این امکانات را ندارد. در بررسی تست تصادفات توسط C-NCAP خودروی تیگو ۷ نمره ۵ را کسب نمود که نشان دهنده سطح ایمنی بالای این خودرو می باشد. مطلب آخر اینکه تیپ های مختلف این خودرو  با قیمتی بین ۹۳.۹۰۰ یوآن(۱۳.۵۲۰ دلار) تا ۱۵۰.۹۰۰ یوآن (۲۱.۷۰۰ دلار) در بازار چین عرضه شده اند.

 

بررسی نمای ظاهری تیگو ۷

ابتدا نمای ظاهری تیگو ۷ را مورد بررسی قرار می دهیم. نمایندگی مدیران خودرو مدعی است تیگو ۷ یکی از کراس اورهای منحصر به فرد چینی است که به سختی می توان از طراحی ظاهر این خودرو ایراد گرفت. هر چند انتخاب ظاهر خودرو امری سلیقه ای است. تیگو ۷ در نمای ظاهری دارای طراحی مدرن و متفاوتی می باشد. در نمای روبرو جذب حالت اسپرت تیگو ۷ خواهید شد.

  •  آرون گروپس

بررسی فنی تیگو 7

چراغ های مثلثی با جلوه مدرن حس آیرودینامیکی خاصی را ایجاد می کنند. جلو پنجره دارای طراحی دو بخشی و موج دار همراه با خطوط مورب و متقارن است.طراحی چراغ ها زیباست اما جلو پنجره کوچک کمی از جذابیت آن کاسته است، چری برای رفع این مشکل از نوارهای کرومی استفاده کرده است تا بتواند با رنگ براق و درخشان آن ها به جلو پنجره ای جلوه ای خاص بدهد. جلو پنجره، سپر تیگو ۷، اندکی شلوغ و دارای قطعات مختلف شامل جایگاه لوزی شکل، مه شکن ها، دو مجرای عبور هوا در وسط و ادوات فلزی نقره ای رنگ در قسمت پایین می باشد. این سبک طراحی مدرن نشان دهنده پیشرفت چری در صنعت خودروسازی دنیاست. در ادامه به بررسی نمای جانبی تیگو ۷ می پردازیم.

بررسی ظاهر چری تیگو 7

اگر از نمای جانبی به تیگو ۷ نگاه کنیم خطوط و حجم هایی را مشاهده می کنیم که از گوشه چراغ جلو و روی گلگیر عقب، در امتداد دستگیره ها بر روی درب ها کشیده می شود که پیچیده تر از تیگو ۵ می باشند. ولی ریل های نقره ای باربند و گلیگرهای مشکی اطراف چرخ ها با مدل تیگو ۵ شباهت دارند. طراحی رینگ خودرو در نمای جانبی دوست داشتنی است و لاستیک ها نیز برخلاف دیگر رقبای چینی ابعاد تقریبا مناسبی دارند.

در بررسی  صورت گرفته نمای پشت خودرو تیگو ۷ مشخص شد که تغییرات خاصیدر این نما اعمال شده است. در نمای عقب بدنه دارای برجستگی ها و خطوط عمیقی می باشد که آرم چری در میان آن به خودنمایی می پردازد. شیشه عقب تیگو کوچک طراحی شده است که باعث محدود شدن میدان دید راننده می گردد که نقطه ضعفی برای این محصول می باشد. سپر عقب کاملا پلاستیکی است و با چراغ های باریک در کنار قطعه ای نقره ای رنگ طراحی گیج کننده ای دارد. در انتهای سقف و بالای شیشه بالچه را مشاهده می کنیم که جزو نقاط مثبت در طراحی عقب تیگو ۷ محسوب می گردد. در مجموع می توان گفت در بخش جلویی تیگو ۷ نشانه ای از کپی برداری دیده نمی شود اما در بخش عقب از طراحی نمونه های کره ای مانند توسان و اسپورتیج نیز بهره برده است. به این صورت که نوع طراحی چراغ ها فضای خالی زیادی را ایجاد کرده است که زیبایی خودرو را تحت تاثیر قرار داده است.

نمای داخلی تیگو ۷

به بررسی نمای داخلی تیگو ۷ می پردازیم. در طراحی کابین تیگو ۷ از هر گونه استفاده بی مورد از وسایل فیزیکی و شلوغ کاری پرهیز شده است. و نسبت به کابین دیگر خودروهای چینی موجود در بازار شاهت کمتری دارد. کابین تیگو ۷ بسیار ساده طراحی شده است که کمی آزاردهنده است. شرکت چری در تریم های بالای تیگو ۷ از دو رنگ در روکش صندلی ها، روکش درب ها و حتی داشبورد استفاده کرده است که تا اندازه ای سادگی بیش از حد آن را مرتفع نموده است. استفاده از تریم قهوه ای تیره طراحی فضای داخلی را بسیار گرم و شیک کرده است به گونه ای که شبیه به شاسی بلندهای لوکس اروپایی شده است.

بررسی کابین تیگو 7

صفحه نمایش بزرگ به کار رفته(۴.۸ اینچ TFT LCD) در وسط داشبورد، فرمان خوش فرم و همچنین استفاده از پشت آمپر دیجیتالی از ویژگی های مثبت این خودرو می باشد. پوشش پلاستیکی داخل خودرو دارای کیفیت متوسطی می باشد اما در بعضی از قسمت ها از جمله فرمان از چرم مصنوعی استفاده شده است. در فرمان از قطعه ای فلزی و براق استفاده شده که آن را لوکس جلوه می دهد. دکمه های روی فرمان جهت کروز کنترل، فرمان دهی به پخش صوتی و چند ادوات فنی دیگر تعبیه شده اند که سبب راحتی راننده می شوند. برای شارژ دو درگاه USB وجود دارد همچنین امکان اتصال از طریق بلوتوث و مکالمه تلفنی نیز برای سرنشینان وجود دارد. سانروف خودرو پانورامیک بوده و حدود یک متر طول دارد. صندلی ها طراحی شیک و راحتی دارند. ارگونومی مناسب است. کابین تیگو دارای فضای داخلی قابل قبولی است و راحتی سرنشینان عقب مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

بررسی فنی تیگو ۷

در بررسی فنی تیگو ۷ می توان گفت از نظر فنی شرکت چری پیشتاز صنعت خودروسازی در چین می باشد. موتورهای طراحی شده توسط آن در برندهای مختلفی از جمله فیات ایتالیا به کار گرفته شده است. تیگو ۷ دارای سه تیپ در بازار چین می باشد که یک تیپ ۲ لیتری تنفس طبیعی و دو تیپ آن ۱.۵ لیتری توربوشارژاست. اولین محصول مدیران خودرو با موتور توربوشارژ روانه بازار شد.

خودروی تیگو

از اصلی ترین مزیت سیستم توربوشارژ افزایش شتاب و قابلیت رانندگی اسپورتی همراه با کاهش مصرف می باشد. گرانترین تیپ تیگو ۷، موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر با کد SQRE4T15B دارد. گیربکس خودرو دوکلاچه اتوماتیک است که توسط شرکت آلمانی GETRAG طراحی شده است. این گیربکس، برای شما سه حالت رانندگی اسپرت، اکو و دستی را امکان پذیر می سازد.  موتور تیگو ۷ نیز مورد بررسی قرار گرفت. قدرت موتور ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور تولیدی ۲۱۰ نیوتن متر می باشد. این قدرت با توجه به وزن ۱۴۴۰ کیلوگرمی خودرو به نظر چندان زیاد نیست و نمی توان از آن شتاب فوق العاده ای را انتظار داشت. خودرو دارای سیستم تعلیق عقب کشنده چندگانه با فنر پیچشی می باشد که باعث افزایش پایداری خودرو در هنگام تغییر مسیر و چرخش در سرعت های بالا و  استحکام سیستم تعلیق شده، همچنین از ورود سر و صدا به داخل ماشین و لغزش نیز جلوگیری می کند.

بررسی امکانات و تجهیزات تیگو ۷

تیگو ۷ کراس اوور نسبتا کاملی بوده و دارای امکانات و تجهیزات رفاهی مناسبی می باشد. از جمله این امکانات می توان به سانروف پانورما، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید،رینگ های آلیاژی، حالات رانندگی مختلف، کامپیوتر سفری ۴.۸ اینچی، صفحه نمایش ۹ اینچی لمسی به همراه بلوتوث و  GPS، ایربگ های جلو و جانبی، سیستم استارت بدون کلید، گرم کن و جمع کن آیینه بغل می توان اشاره کرد. سسور باران، بالابر الکتریکی در صندوق عقب، بازتاب آرم تیگو روی سطح زمین به هنگام ورود و خروج سرنشینان، صندلی های تمام چرم و نواردوزی روی داشبورد، حالت های رانندگی اقتصادی و اسپرت در مدل های فول آپشن وجود دارند. فناوری دید پرنده یا سیستم دوربین ۳۶۰ درجه مهمترین آپشن خودروی تیگو ۷ است که هنگام پارک خودور و یا حرکت از مناطق صعب العبور راننده را کمک می کند.

مدیران خودرو

ایمنی تیگو ۷

در پایان به بررسی ایمنی تیگو ۷ می پردازیم. خودروی تیگو ۷ تجهیزات ایمنی قابل قبولی دارد. این خودرو ۵ ستاره ایمنی کامل را در تست تصادفات موسسه ایمنی C-NCAP کسب کرده است. خودرو مجهز به ۶ کیسه هوا است که شامل ۴ کیسه هوا برای صندلی های جلو و ۲ کیسه هوای پردهای می باشد. وظیفه تامین کیسه هوای این خودرو را شرکت مطرح AUTOLIV عهده دار است.

بررسی خودوری تیگو 7

در نقاط حساس درها و ستون وسط خودرو ۶ قطعه فولادی به کار رفته که استقامت خودرو را در شرایط سخت تا ۶۰ درصد افزایش می دهد. ترمزهای خودرو تولید بوش آلمان هستند و در همه تیپ ها از سیستم های EBD,ABS,TCS پشتیبانی می شود تا لغزش و تعادل خودرو را مدیریت کند. سنسور کنترل فشار باد لاستیک ها و سامانه نگهدارنده خودرو در شیب جاده (HHC) نیز از دیگر موارد ایمنی تیگو ۷ می باشند. در مدل های فول آپشن چراغ های مه شکن قابلیت چرخش دارند و هنگام گردش خودرو می توانند سمت داخل پیچ را روشن کنند. شرکت چری مدعی است ۸ سنسور مختلف در اطراف تیگو ۷ قرار دارند، با استفاده از آن ها، فاصله مجاز خودرو با اجسام، از هر جهت اندازه گیری می شود و با اعلام هشدار به راننده از بروز حوادث مختلف جلوگیری می گردد.

امیدواریم این مقاله مورد پسندتان واقع شده باشد. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به مقاله رو به رو بررسی تیگو ۵ را نیز مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *