دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی تانیا جوهری بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون

  • مینا سعادتی
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

تانیا جوهری بازیگر خوب و توانای تلویزیون و سینمای کشورمان می باشد وی با بازی های خوبی که داشت توانست به شهرت برسد و معروف شود در ادمه بیوگرافی تانیا جوهری همراه ما باشید.

تانیا جوهری، بازیگر تلویزیون و سینمای کشورمان توانسته آثار مهمی از خود برجای بگذارد این بازیگر هنرمند در سال ۱۳۲۹ در تهران متولد شد و نام اصلی وی مهرآزاد جوهری می باشد خانم جوهری فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه تهران می باشد. جوهری با هنرمندان بسیاری بازی کرده است ازجمله رضا بابک، فاطمه معتمد آریا ،ستاره جعفری، داوود رشیدی، مرضیه برومند و احمد آقالو و خیلی از بازیگرانی که در بازی با آن ها سبب شده چهره ی وی شناخته و به معروفیت برسد. همچنین تانیا جوهری خواهر الیزا جوهری می باشد. در ادامه با بیوگرافی تانیا جوهری بیشتر آشنا خواهید شد.

زندگی نوشته تانیا جوهری

بیوگرافی تانیا جوهری بازیگر سابق سینما و تلویزیون

تانیا جوهری بازیگر سینما و تلویزیون می باشد او در سال ۱۳۵۶ در سن ۲۷ سالگی در سریالی به نام لحظه به کارگردانی محمد صالح علا حضور یافت و بازی خوبی را شروع کرد.

گرچه موفقیت آن در این سریال زیاد نبود اما در سن ۳۸ سالگی توانست در سریال بعدیش به کارگردانی حمید لبخنده که در سال ۱۳۶۷ساخته شد، همانند فیلم راویان اخبار با بازیگرانی همچون جمیله شیخی، ویدا قهرمانی، مهری ودادیان، مهین دیهیم و فردوس کاویانی تجربه ای نو را کسب کند و هم باعث معروفیت وی در این سریال شد.

همچنین این بازیگر باتجربه علاوه بر بازی در سریال راویان اخبار در سریالی به نام گل پامچال که در سال ۱۳۷۰ در سن ۴۱ سالگی به کارگردانی محمد علی طالبی بازی کرده است و با بازیگر و هنرمندانی همچون فاطمه معتمدآریا، ستاره جعفری، داوود رشیدی و کیومرث ملک‌مطیعی همکاری داشت.

ویژگی مهمی که در مدت فعالیت هنری تانیا جوهری وجود دارد این است که تانیا جوهری با سوابق و تجربه ای که دارد توانسته در این مدت زمان بازیگری هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کند و بیشترین امتیاز ۶۲% را در بخش تلویزیون بگیرد و ۳۸% دیگر مربوط به آثارش در بخش سینما می باشد.

البته حدود یک دهه می باشد که او که در هیچ اثر سینمایی یا مجموعه تلویزیونی کار نکرده و گویا برای همیشه با این حرفه خداحافظی کرده است. آخرین بازی وی در سینما در سال ۱۳۸۹ و در فیلم سینمایی شیش و بش به کارگردانی بهمن گودرزی بوده است.

  •  آرون گروپس

زندگی نوشته جالب تانیا جوهری

ازدواج تانیا جوهری

تانیا جوهری همسر اول مرحوم خسرو شکیبایی است که بعد مدت ها از یکدیگر طلاق گرفتند و حاصل ازدواج و زندگی مشترکشان دختری به نام پوپک شکیبایی می باشد. خسرو شکیبایی بعد چند سال از همسر اول خود یعنی تانیا جوهری در ۹ تیر ۱۳۶۰ با همسر دومش پروین کوشیار که بازیگر تئاتر بود ازدواج کرد و ثمره ازدواج دوم آقای شکیبایی پسری به نام پوریا است وی متولد ۱۳۶۱ می باشد.

زندگی نامه تانیا جوهری

بیوگرافی متفاوت تانیا جوهریتصویری از خسرو شکیبایی از همسر دومش و تانیا جوهری

زندگی نامه خاص تانیا جوهری

سریال های تانیا جوهری

سریال بازگشت پرستوها (۱۳۷۵_۱۳۷۶)، سریال دستی بر آتش (۱۳۷۶)، سریال دبیرستان خضرا (۱۳۷۵-۱۳۷۴)، سریال آشپزباشی و قیله عالم (۱۳۷۴)، سریال بی بی یون (۱۳۷۴)، سریال نود شب (۱۳۷۹)، سریال فاصله (۱۳۷۲)، سریال گل پامچال (۱۳۷۰)، سریال نیمه پنهان ماه (۱۳۷۳)، سریال راویان اخبار (۱۳۶۵)، سریال سایه همسایه (۱۳۶۴)، سریال طاق نصرت، سریال مخمصه (۱۳۶۲)، سریال لحظه (۱۳۵۶)،کاشانه (۱۳۷۸)،فردا دیر است (۱۳۷۷)

بیوگرافی جذاب و پرماجرای تانیا جوهری

فیلم های سینمایی تانیا جوهری

فیلم شیش و بش (۱۳۸۹) ، فیلم حسرت دیدار (۱۳۷۳)، فیلم پرواز پنجم ژوئن (۱۳۶۸)، فیلم آوار (۱۳۶۴)، فیلم جدال بزرگ (۱۳۶۹)، فیلم حکایت آن مرد خوشبخت (۱۳۶۹)، فیلم زمان از دست رفته (۱۳۶۸)، فیلم بازجویی یک جنایت (۱۳۶۲)

بیوگرافی تانیا جوهریبازی زیبای تانیا جوهری در یکی از مجموعه های تلویزیونی

زندگی نامه جالب و جذاب تانیا جوهری

بیماری و مرگ همسر تانیا جوهری

همسر سابق تانیا جوهری یعنی خسرو شکیبایی از بیماری به نام دیابت و هپاتیت C رنج می برد او زیر نظر پزشکان بود اما این بیماری خطرناک به کبد آقای شکیبایی صدمه وارد کرد به گونه ای بود که در سال ۸۷ کبد سیروز شد و باید تحت رسیدگی دائم می بود در نهایت ۴ صبح جمعه در ۲۸ تیرماه ۱۳۶۷ در سن ۶۴ سالگی در اثر ایست قلبی در بیمارستان پارسیان تهران درگذشت روحش شاد و یادش گرامی.

بیوگرافی خاص تانیا جوهریتصویری غم انگیز از تانیا جوهری در فوت همسر سابقش

بیوگرافی جالب و متفاوت تانیا جوهریدرگذشت خسرو شکیبایی همسر سابق تانیا جوهری

بیوگرافی جذاب تانیا جوهری

امیدواریم با دیدن بیوگرافی تانیا جوهری نهایت استفاده و لذت را برده باشید برای بیوگرافی دیگر بازیگران و هنرمندان بخش عکس بازیگران مجله آرگا را مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *