دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی مکان های دیدنی نوشهر و جاذبه های توریستی این شهر زیبا و چشم نواز

  • مینا سعادتی
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

نوشهر از زیباترین و پربازدیدترین شهرهای شمال می باشد که گردشگران در ایام تابستان و بهار به این شهر زیبا سفر می کنند و خاطره خوبی در این شهر برجای می گذارند در ادامه مطلب و مکان های دیدنی نوشهر همراه ما باشید.

اماکن دیدنی نوشهر از زیباترین و خاطره انگیزترین شهرهای شمالی می باشد این شهر زیبا از نظر مکان های گردشگری، خاص و جذابیت های خارق العاده خودش را در بین دیگر شهرهای شمالی دارد. شهر نوشهر به دلیل موقعیت مکانی مناسبی که در جنگل ها و دریا و آبشارها دارد توانسته گردشگران زیادی را در این مناطق به سمت سوی خود جذب کند.

نوشهر مکانی پربازدید

آشنایی با مکان های دیدنی نوشهر

شهر نوشهر پر از دیدنی های جالب و زیبا است که هرسال خیلی از گردشگران داخلی و خارجی به دلیل جاذبه های تفریحی و دیدنی این شهر سفر می کنند شهر نوشهر به دلیل ویلاهای شیک و منظره های زیبا و چشم نوازی که دارد به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری تهرانی ها به شمار می رود.

همچنین نوشهر با ساری ۱۶۴ کیلومتر فاصله دارد که در ۲۰۵ کیلومتری شهر تهران واقع شده است شهر نوشهر دارای مناطق گردشگری زیادی می باشد که چند نمونه از آن را مثال می زنیم از جمله منطقه چلک نوشهر،تنگه میخساز، آبشار زانوس، حمام کندلوس، دریاچه ملا کلا، روستای حیرت، فرودگاه نوشهر، روستای نیچکوه، تنگ دار، رستوران قصر دریا، کافه رستوران دلستان،روستای کوشکسرا، روستای لرگان، روستای نجارده، جشن نشا در نوشهر، باغ گیاه شناسی، امامزاده نوح، امامزاده سید علی کیا و خیلی از جاهای دیگر را می توان نام برد در ادامه مطلب با مناطق گردشگری بیشتر نوشهر همراه ما باشید.

روستای انگاس از جمله دیدنی های نوشهر

این روستای زیبا در ارتفاع ۱۹۰۰متری که از سطح دریا آزاد می باشد در دامنه کوه هایی که سلسله جبال البرز همچون کنگلو یا کنگر لو که در سمت جنوب به ارتفاع ۳۶۰۰ متر قرار دارد و همچنین شاه کوه در سمت شمال غرب به ارتفاع ۲۹۷۴ متر و وردشتان هم در سمت شمال شرق به ارتفاع ۲۹۱۳ متر واقع شده است از چشمه های زیبایی که در این مناطق دارای آبی زلال و گوارا می باشد ازجمله آبشار جناب، آبشار چشمه موزیا، آبشار پنجاه چم،آبشار اوسیاره و بز چشمه را می توان نام برد. در ضمن این روستای زیبا در ۹ کیلومتری جنوب بخش کجور از توابع شهرستان نوشهر می باشد.

نوشهر دارای مکانی دیدنی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تالاب ارواح

تالاب ارواح دریاچه ای است که در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر در نوشهر می باشد این دریاچه در جنگل انبوه که دارای برگ های پهنی  هستند در مناطق ملا کلا قرار دارد طول این دریاچه ۷۰۰ متر و عرض آن ۳۰۰ می باشد داخل این دریاچه درختان خشکیده ای وجود دارد که باعث زیبایی این دریاچه شده است.

مکان های دیدنی نوشهر

سد آویدر

این سد زیبا در ۳۰ کیلومتری شرق نوشهر و در نزدیکی پارک جنگلی سی سنگان واقع شده است این سد در فاصله ای دور از دریا و در دل کوهستان قرار دارد این سد متعلق به آبیاری منطقه می باشد و همچنین از آب داخل پشت سد برای زمین های زراعی خود استفاده می کنند.

جای دیدنی و زیبا در شهر نوشهر

پارک جنگلی سی سنگان

این پارک زیبا علاوه بر جاذبه های گردشگری و توریستی که دارد یک جنگل نمونه و شلوغ و از جنگل های جلگه ای شمال ایران محسوب می شود داخل این جنگل زیبا و بزرگ انواع افرا و شمشاد و بلوط دیده می شود این پارک در ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار دارد پارک جنگلی سی سنگان از بزرگ ترین و با ارزش ترین پارک های جنگلی به حساب می آید که نصفی از این جنگل را ذخیره گاه و نصف دیگرش را تفرجگاه در نظر گرفتند در این جنگل هیچ مداخله پرورشی و قطع درخت صورت نگرفته است در کل محوطه این پارک را به سه بخش ساحلی، جنوبی و غربی تقسیم کردند.

مکانی شاد و چشم نواز نوشهر

دیو چشمه از دیگر مکان های دیدنی نوشهر

از دیگر مناطق گردشگری نوشهر می توان دیو چشمه را نام برد. این چشمه دارای سنگ فرشی زیبا و به صورت پلکانی و موزاییک کاری شده که جلوه و زیبایی این چشمه را دوبرابر کرده است عمق این چشمه نیم متر و عرض آن ۳ متر و طول چشمه ۵ متر می باشد همچنین چشمه را به دلیل بزرگی و زیبایی و جذابیتی که دارد اهالی منطقه از دیرباز این چشمه را به دیو چشمه و چشمه بزرگ نامگذاری کردند آب این چشمه در فاصله یکصد متری از طریق یک نهر سنگ چین شده به سمت یک توربینی هدایت  و آن را به حرکت در می آورد دیدن این صحنه بسیار جذاب و خاطره انگیز می باشد.

مکان پر بازدید نوشهر

دریاچه خضر نبی

این دریاچه زیبا و دیدنی در میان جنگل قرار گرفته و بنا به اعتقاداتی که بومیان دارند دریاچه دارای تقدس مذهبی می باشد. وسعت این دریاچه کمتر از نیم هکتار بوده و عمق آن ۵ متر و دارای آب شیرینی می باشد. این دریاچه از عامل تخریب های انسانی در امان مانده و محافظت شده البرز مرکزی است که انواع پرندگان و جانوران وحشی در این ناحیه قرار گرفته و این دریاچه به دلیل زیبایی و جذابیت های دیدنی که دارد علاقه مندان و گردشگران را به این استان جذب می کند که هر بیننده ای را به خصوص در ایام بهار، تابستان و پاییز شیفته خود می سازد.

نوشهر مکانی دلنواز

امیدواریم از مکان های دیدنی نوشهر لذت برده باشید و علاقه مندان و گردشگران می توانند در این استان از انواع جاذبه های دوست داشتنی خود دیدن کنند و لحظه ای خوب و شادی را در کنار خانواده تان داشته باشید. همچنین می توانید برای آشنایی با مکان های دیدنی رشت ، دیدنی های فیروزکوه و مکان های توریستی بابلسر کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *