دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چطور می توانیم ترس از قضاوت دیگران را در خودمان از بین ببریم؟

  • مهتاب علی پناه
  • ۷ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

بسیاری از افراد قضاوت شدن توسط دیگران برایشان ناراحت کننده است و ترس از قضاوت دیگران وجودشان را فرا می گیرد که با انجام روش هایی می توانید این نوع ترس را در وجودتان از بین ببرید.

یکی از دغدغه های جدی و ناخوشایند در زندگی قضاوت کردن می باشد، قضاوت شدن توسط دیگر افراد اصلا خوش آیند نیست اما به منظور راحت زندگی کردن باید با این مشکل کنار آمد، در ادامه این بخش از مطلب سعی داریم شما عزیزان را با راه های از بین بردن ترس از قضاوت شدن آشنا خواهیم کرد.

ترس از مورد قضاوت قرارگرفتن توسط دیگران

از بین بردن ترس از قضاوت دیگران

ترس از قضاوت شدن توسط دیگر افراد نباید مانع از این شود که فرد نتواند هر طور که می خواهد زندگی کند، ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن دیگران، سبب آسیب شدید به روح و روان می شود، در نتیجه زندگی و آینده را از بین می برد، در ادامه با روش های از بین بردن ترس از قضاوت شدن آشنا می شوید.

نداشتن توجه زیادی مردم به زندگیتان

باید به خاطر داشته باشید که مردم اکثرا وقت خود را به فکر کردن درباره خودشان صرف می کنند تا اینکه به زندگی شما فکر کند و اگر آن ها نظری درباره زندگی تان می دهند تنها یک فکر گذرا در مورد شما بوده است.

ترس از قضاوت دیگران و روش های از بین بردن آن

خودداری از بیش از حد فکر کردن

در باره اینکه دیگران چه قضاوت هایی راجع به شما می کنند زیادی فکر نکنید و این افکار را با افکار مثبت جایگزین نمایید.

دنبال کردن بازخورد سازنده

ممکن است به منظور تصمیم گیری های مهم زندگی تان نظر افرادی که به آن ها اعتماد دارید راه آگاه شوید بنابراین افرادی را انتخاب کنید که مطمئن شوید باز خوردی را که می دهند سازنده و خاص هستند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ترس از قضاوت دیگران

بی تفاوت بودن

همیشه تلاش به منظور متقاعد کردن دیگران بی نتیجه می باشد بنابراین به جای اینکه سعی داشته باشید طرز فکر دیگران را تغییر دهید بر روی عملکرد خود متمرکز شوید، حساسیت های را کنار بگذارید فکرتان را به قضاوت های غیر منطقی دیگران مشغول نکنید.

حساس نبودن

از دیگر روش های مبارزه با ترس از قضاوت شدن توسط دیگران، این است حساس بودن و زود رنج بودن را کنار بگذارید زیرا تحقیقات نشان داده است که ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن در افراد زودرنج و حساس بیش تر از دیگران می باشد و روی حرف، نگاه و رفتار دیگران زیاد فکر نکنید.

راه های مبارزه با ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن توسط دیگران

ارتقا دادن مهارت ها

به جای اینکه از مورد قضاوت قرار گرفتن ترس داشته باشید روی توانایی های خود تمرکز کنید زیرا ترس از قضاوت دیگران، از ضعف و کاستی های فردی ناشی می شود بنابراین سعی کنید مهارت های فردی را ارتقا دهید در این صورت نگران این نیستید که دیگران درباره شما چه قضاوت هایی دارند.

هدف داشتن

اگر برای انجام هر آنچه که می خواهید هدف داشته باشید طرز فکر دیگران برایتان بی ارزش و بی اهمیت می شود و به خاطر داشته باشید خواسته های هر فردی با یک دیگر متفاوت می باشد و هیچ کس به اندازه خودتان از توانایی هایتان اطلاعی ندارد.

 آشنایی با روش های از بین بردن ترس از قضاوت دیگران

پیدا کردن یک مدل نقش

به منظور از بین بردن ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن به دنبال فردی باشید که در مورد کمبود اعتماد به نفس به شما کمک کند تا بتوانید بهترین آینده را برای خودتان پیش بینی نمایید.

تمرکز داشتن

ازدیگر روش های از بین بردن ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن این است که بر روی هر آنچه می خواهید تمرکز کنید این کار کمک زیادی به شما خواهد کرد.

روش های مبارزه با ترس از قضاوت شدن

بی حس کردن محرک های خود

اینکه آیا مردم درباره شما چه می گویند و حرف شان درست است یا خیر فکر نکنید و بی اهمیت باشید تا بتوانید حرف های مردم را از خود دور کنید.

چند نکته پایانی

  • نقاط ضعف و قوت تان را بشناسید.
  • اجازه ندهید هر مسئله بی اهمیتی عزت نفس شما را کمک کند.
  • هیچ وقت تلاش نکنید تا چیزی را به کسی ثابت کنید زیرا در آخر بازنده نهایی خودتان می شوید.
  • از زندگیتان لذت ببرید.

مورد قضاوت قرار گرفتن

اینکه مردم شما را دوست دارند یا از شما متنفر می باشند ارتباطی با شما ندارد، بنابراین زمانی که تصمیم دارد کاری انجام دهید اعتماد به نفس داشته باشید و با تصمیمات گرفته شده خود زندگی کنید، امیدواریم از مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و با روش های از بین بردن ترس از قضاوت به خوبی آشنا شده باشید تا بدانید ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن را چگونه از بین ببرید و چگونه رفتار کنید، اگر تمایل درید در زمینه روانشناسی اطلاعات مفیدی کسب نمایید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *