دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه حلوای رولی با طعم و مزه فوق العاده عالی

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب از آموزش آشپزی می توانید با طرز تهیه حلوای رولی خوشمزه و مجلسی آشنا شوید و بعد از یادگیری به آسانی در منزل تهیه کرده و لذت ببرید.

در این مطلب قصد داریم، دستور ساخت حلوای رولی یک نوع دسر خوشمزه و شیرین را معرفی نماییم، مواد اصلی این حلوای خوشمزه و مجلسی شامل نان میکادو، حلوا، شکلات و کره است که برای یادگیری آن با دستور پخت ساده و آسان تا پایان همراه ما شوید.

حلوا یک دسر خوشمزه و محبوب ایرانی ها است که در مطالب قبلی با طرز تهیه حلوای نشاسته، حلوای رژیمی و حلوای سه آرد آشنا شده اید و معمولا با آرد برنج، نشاسته، شیر، گلاب، زعفران، گردو و … تهیه می شود؛ ضمن اینکه برای طلایی شدن رنگ حلوا نیاز به فوت و فن های خاصی است؛ در مناطق مختلف کشورمان از حلوا در مراسم های مختلف شادی، عزا یا به عنوان نذری و همچنین بر سر سفره افطار استفاده می شود، در ادامه می توانید، دستور تهیه حلوا رولی را آموزش ببینید.

طرز تهیه حلوای رولی

مواد لازم

  • حلوا / به مقدار لازم
  • نان میکادو / یک عدد
  • شکلات / ۱۰۰ گرم
  • کره / ۲۵ گرم

نکته : نسبت کره به شکلات، یک چهارم است، بنابراین برای ۱۰۰ گرم شکلات، می توانید ۲۵ گرم کره اضافه کنید.

طرز تهیه حلوای رولی سه رنگ

برای تهیه حلوای رولی، در ابتدا یک یک نایلون فریزر را از وسط برش دهید و بر روی میز کار خود قرار دهید، به منظور تثبیت کیسه پلاستیکی و حرکت نکردن آن بر روی میز می توانید، روی میز را کمی خیس کنید.

سپس نان میکادو را بر روی نایلون قرار دهید، از آنجا که ممکن است بعضی از نان ها به هنگام رول شدن بشکنند، بنابراین می توانید با آبپاش مقدار خیلی کم آن را مرطوب کنید.

  •  آرون گروپس

در این مرحله از ساخت حلوای رولی، مقداری حلوای از قبل تهیه شده و آماده را بر روی نان قرار دهید و سپس با استفاده از یک پالت یا چاقوی پهن آن را روی نان پهن کنید، به طوری که ضخامت حلوا در حدود ۲ تا ۳ میلی متر باشد.

دستور تهیه حلوای رولی+عکس

اکنون با کمک نایلون، نان میکادو را رول کنید، می توانید به جای آن از کاغذ روغنی نیز استفاده کنید، اما استفاده از نایلون برای این کار بهتر است، سپس روی رول های آماده شده را با پودر پسته، پودر گل سرخ یا هر چیز دیگری که سلیقه شماست، تزئین کرده و آنها را به مدت حدود ۲ ساعت در داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد، بعد آن را از یخچال خارج کرده و به وسیله یک چاقوی تیز برش دهید.

نکته ۲ : به منظور بهتر رول کردن نان های میکادو، باید حلوا به صورت داغ، شل و کمی چرب باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *