دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

تقویت ترمز خودرو با چند روش کاربردی و ساده

  • محسن محمدی
  • ۶ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

خودرو یکی از وسیله های می باشد که استفاده از آن علاوه بر راحت تر کردن انسانها توانسته است در زمان انجام کارها نیز تسریع ببخشد. اما تقویت ترمز خودرو یکی از مهمترین اعضای آن را چگونه می توان انجام داد؟

آن دسته افرادی که دارای انواع خودرو های مختلف می باشند می توانند با خواندن این مطلب به راه کار های مناسبی برای تقویت ترمز اتومبیل خود دست پیدا کنند. یکی از اعضای مهم هر خودرویی ترمز های آن می باشد که اگر به درستی عمل نکنند می توانند جان شما را در معرض خطر قرار دهند. برای همین می باید توجه ویژه ای روی این بخش از خودرو داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. ما در این مقاله سعی داریم به راه کار های تجربی برای بالا بردن قدرت ترمز گیری خودرو بپردازیم تا افرادی که تمایل دارند بتوانند از آنها برای افزایش قدرت ترمز اتومبیل خود استفاده کنند.

تقویت ترمز با راه کارهای ساده

تقویت ترمز

برای این که بتوانید این راه کارها را بیاموزید کافی است در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ترمز دیسکی یکی از راه های تقویت ترمز

در صورتی که خودرو شما از ترمز های دیسکی بهره می برد می توانید با استفاده از راه کاری های زیر به تقویت آن بپردازید. البته ابدا لازم است که متوجه شوید که اتومبیل شما از چه نوع سیستم ترمزی بهره می برد.

استفاده از دیسک ترمز شرکتی

ترمز دیسکی

این دیسک های مختلف که معمولا از جنس آهن ساخته می شوند را می توانید از خدمات پس از فروش خریداری نمایید. و می توانید برای تقویت ترمز مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که این مدل از دیسکها دارای دو نوع تو پر معمولی یا دارای پره های داخلی برای خنک کردن می باشند.

استفاده از دیسک ترمز شیار دار برای تقویت ترمز

هر چند استفاده از این نوع دیسک های مختلف شار دار سبب می شود لنت های ترمز شما زودتر از موعد تمام شوند. اما این نوع از دیسکها با داشتن شیار های در سطح خود می توانند به بهبود عملکرد ترمز گیری کمک فراوانی بکنند. و همچنین در هنگام برخورد آب به سطح دیسک می تواند در رفع آن کمک زیادی بکند. همچنین آنها داری ظاهری زیبا هستند و کارایی قابل قبولی را در کل دارند.

  •  آرون گروپس

استفاده از دیسک ترمز سوراخ دار

لنت های خودرو

این دیسکها که دارای سوراخ های در سطح خود هستند دارای بالاترین عملکرد برای دفع حرارت می باشند. این دیسکها که دارای ظاهری و عملکردی قابل قبول دارند نسبت به دیگر انواع آن کمی گرانتر می باشند.

لنت های ترمز

یکی دیگر از عواملی که می تواند به تقویت ترمز خودرو شما کمک بسیاری بکند استفاده از لنت ترمز مناسب می باشد که در زیر تعدادی از آنها را برای شما معرفی کرده ایم.

استفاده از لنت ترمز های غیر فلزی کی دیگر از راه کارهای تقویت ترمز

تقویت ترمز

این نوع از لنتها که دارای طول عمر پایین تری می باشند معمولا به طور استاندارد استفاده می شوند. اگر چه این نوع از لنت های گفته شده عملکرد مناسبی دارند اما طول عمر آنها پایین می باشد. اگر شما قصد دارید خودرو خود را به زودی تعویض نمایید می تواند گزینه مناسبی برای استفاده کردن باشد.

استفاده از لنت های نیمه فلزی

همانگونه که احتمالا از نام آنها متوجه شده اید این نوع لنتها در حد وسط لنت های تولید شده قرار دارند. آنها از لحاظ دوام و کیفیت می توانند کارا باشند و از حد لنت های معمولی به اندازه یک سر و گردن به تعبیر عامیانه بهتر می باشند.

استفاده از لنت های سرامیکی

تقویت ترمز

در اکثر خودرو های با قدرت بالا و سریع از نوع لنت های نام برده شده که بهترین گزینه در میان لنتها می باشند استفاده می شود. لنت های سرامیکی عملکرد بهتری را از لحاظ کیفی و دوام نسبت به لنت های غیر فلزی و نیمه فلزی دارند. همچنین این نوع لنت های نام برده شده از لحاظ عدم ایجاد سر و صدا نیز بسیار بهتر عمل می کنند.

آنچه گفته شد می تواند شما را در داشتن اتومبیلی با ترمز های قوی کمک کند. اما برای داشتن اطلاعات تکمیلی در این زمینه می توانید با انواع متخصصین حاضر در نمایندگی های پس از فروش خودرو خود تماس حاصل فرمایید و از تجربیات آنها استفاده لازم را ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *