دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نکاتی که هنگام خرید خرید ماشین دست دوم باید رعایت کنید

  • محسن محمدی
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

امروزه با توجه به افزایش زیاد قیمت خودرو نو بسیاری از افراد روی به خرید ماشین دست دوم می آورند. تا بتوانند با این کار صاحب خودرو شوند. اما برای خرید یک خودرو دست دوم به چه نکاتی می باید توجه کرد؟

خودرو های که پیشتر توسط شخص یا اشخاص دیگری مورد استفاده قرار گرفته اند ممکن است از لحاظ خرید دارای ریسک های باشد. که اگر به آنها توجه کافی نشود ممکن است پولی را که بابت آن پرداخت کرده اید به همان اندازه وسیله کارامدی را خرید نکرده باشید. برای خرید ماشین دست دوم و کار کرده می باید به نکاتی از طرف خریدار توجه شود و همچنین فروشنده نیز باید به ذکر نقاط قوت و ضعف خودرو بپردازد تا طرفین بتوانند به راحتی به معامله کردن خودرو خود بپردازند. اما نکاتی که برای خرید ماشین دست دوم نیاز است به آن توجه بسیار شود در ادامه برای شما در این مقاله ذکر می شود. تا شما بتوانید برای خرید ماشین مد نظر خود از آنها استفاده لازم را ببرید.

خرید ماشین دست دوم و نکاتی که می باید به آنها دقت نمود

خرید ماشین دست دوم

اگر شما نیز در هنگام خرید خودرو دست دوم از یک سری موارد آگاهی نداشته باشید ممکن است در خرید خود دچار اشتباه شوید. پس قبل از اقدام برای خرید خودرو کار کرده به نکات زیر توجه کنید.

حساسیت نسبت به رنگ شدگی خودرو

خودرو دست دوم و نکات خرید آن

این که خودرو در حال معامله قبلا رنگ شده باشد به این منظور است که مالک قبلی با این خودرو با مکانی دیگر تصادف کرده است که مجبور به رنگ کردن آن شده است. اگر این اتفاق برای خودرو افتاده باشد بسیاری از خریداران از خرید آن خودرو صرف نظر می کنند. شما از رنگ شدگی خودرو کارکرده می توانید برای پایین آوردن قیمت فروش خودروی دست دوم استفاده کنید و آن را فاکتوری برای خریدن ارزان تر آن در نظر بگیرید.

بررسی توامی جوانب خودرو

خرید ماشین دست دوم

با توجه به این که ممکن است برای خرید ماشین دست دوم پول زیادی پرداخت کنید پس باید به هنگام خرید آن تمامی بخش های خودرو را مورد بررسی قرار دهید. باید تمامی دربها از لحاظ کیفی چک شده و بخش های برقی خودرو نیز بررسی شوند. حتی شما می توانید از فروشنده بخواهید که یک دور کوتاه با آن وسیله بزنید تا از سلامت کامل آن مطلع شوید. توجه داشته باشید که روکش های صندلی که نو شده باشند برای خودرویی که ممکن است چندین سال کار کرده باشد ابهام بر انگیز است. شما می توانید صندلی های خودرو را به طور تصادفی بدون روکش چک کرده تا از سلامت کامل آن آسوده خاطر باشید. همچنین شما می باید به چراغها و راهنما های آن حساس بوده و آنها را نیز چک کنید.

  •  آرون گروپس

تصادف زنگ خطری برای خرید ماشین دست دوم

با توجه به این که خودرو های تصادفی و زنگ زده می تواند بعدها برای شما مشکل ساز باشد می باید به این نکته در هنگام خرید ماشین دست دوم توجه ویژه ای داشته باشید. حساسیت خود را بیشتر بر روی جلوی خودرو که تمامی امکانات خودرو در این قسمت قرار گرفته است قرار دهید. جایی که ممکن است موتور خودرو آسیب دیده باشد. توجه داشته باشید که فلزی که یک بار در اثر برخورد کارایی خود را از دست داده باشد در برخورد های بعدی استقامت کافی را از خود برای سالم ماندن ندارد. به منظوری دیگر اگر خودرویی که تصادف کرده باشد در تصادف بعدی امکان این که شما و سایر سرنشینان را از خطر آسیب دیدگی حفظ کند کم می باشد.

تمیز بودن موتور جای سوال باشد

مهمترین بخش های خودرو دست دوم

باید تمیز بودن غیر عادی موتور برای شما جای سوال باشد. هر چند ممکن است فروشنده زیادی روی تمیز بودن خودرو خود حساس باشد ولی این حساسیت باید در تمامی نقاط خودرو خود را نشان دهد. در غیر این صورت ممکن است موتور خودرو ذکر شده روغن زیادی پس بزند و یا این که از یکی از اتصالات نشتی وجود داشته باشد. درباره خودرو های گران قیمت و اروپایی که شستشوی موتور خودرو ممنوع است از فروشنده در صورت انجام این اقدام حتما دلیل آن را بپرسید.

بررسی تایرها در خرید ماشین دست دوم

خرید ماشین دست دوم

با توجه به این که لاستیک سایی بسیار می تواند برای خودرو نگران کننده باشد حتما تایر های خودرو را بررسی نمایید. ممکن است جلو بندی خودرو دچار مشکل شده باشد و یا اکسل ها به هر دلیلی از محور مرکزی خود خارج شده باشند.

در پایان می توانید از این لینک به مشکلات خودروی شما دسترسی داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *