دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

غذای لاک پشت چیست؟ و چگونه از لاک پشت ها نگه داری کنیم؟

  • محسن محمدی
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

لاک پشت یکی از موجوداتی است که برخی از افراد آن را به عنوان حیوان خانگی در منزل خود نگه داری می کنند. برای نگه داری این موجود از نحوه نگه داری و غذای لاک پشت نیز با خبر باشید.

لاک پشت را به عنوان یکی از موجودات خانگی که برخی از افراد از آن نگه داری می کنند می توان نام برد. غذای لاک پشت نیز یکی از با اهمیت ترین مواردی است که باید برای نگه داری لاک پشت در نظر گرفت. این که چگونه باید از لاک پشتها نگه داری شود تا بتوان از انتقال انواع بیماریها بین انسان و این موجود زیبا جلوگیری شود خود نیز یک سوال است که باید به آن پرداخته شود. ما در این مقاله به بررسی مسائل مربوط لاک پشت نظیر تغذیه لاک پشت و چگونگی نگه داری از آن می پردازیم. در صورتی که شما نیز از علاقه مندان به این حیوان خانگی می باشید می توانید ما را در ادامه مطلب همراهی کنید تا بتوانید اطلاعات خود را در زمینه نگه داری از لاک پشت افزایش دهید.

غذای لاک پشت و نحوه نگه داری از آن

غذای لاک پشت چیست؟

برای نگه داری از لاک پشت خود موارد زیر را رعایت کنید.

لمس لاک پشت فقط در مواقع ضروری

غذای لاک پشت

هر چند لاک پشتها موجودات جذابی به نظر می آیند ولی نباید به آنها زیاد دست زد و فقط در مواقع ضروری آنها را لمس نمایید. توجه داشته باشید که در دست گرفتن لاک پشتها علاوه بر این که استرس زیادی را به این حیوان وارد می کند می تواند باعث بروز بیماری های عفونی در شما و این حیوان گردد.

تمیز کردن آب محفظه نگهداری لاک پشت

شما برای تمیز نگه داشتن آب محفظه محل زندگی لاک پشت می توانید از انواع فیلتر های مختلف برای این کار استفاده نمایید. همچنین شما می توانید با عوض کردن منظم آب محفظه به تمیز نگه داشتن محل زندگی این موجود حساس نیز کمک فراوانی بکنید.

ایجاد شرایط مناسب برای زندگی لاک پشت متناسب با نوع آن

نحوه نگه داری از لاک پشت

  •  آرون گروپس

ابتدا باید بدانید که لاک پشت شما از نوع آب زی است یا خشکی زی یا میان این دو می باشد. باید توجه کنید که لاک پشت شما تمام مدت روز را صرف آفتاب گرفتن می کند یا از نور آفتاب دوری می گزیند. همچنین شما می باید بدانید لاک پشت شما تمایل دارد در زیر آب زندگی کند یا در سطح آب باشد. دانستن این موارد می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. چرا که به شما کمک می کند تا بتوانید شرایط زندگی مناسبی را برای لاک پشت فراهم کنید.

اکنون می توانید یک راه کار مناسب برای برنامه تغذیه این موجود دوست داشتنی ارائه دهید.

تدارک یک برنامه تغذیه مناسب برای لاک پشت

غذای لاک پشت

برخی از لاک پشت های آب زی گوشت خوار می باشند و برخی دیگر گیاه خوار می باشند و تعدادی نیز از داشتن هر دو برنامه تغذیه استفاده می کنند. توجه داشته باشید که منابع مختلفی از ویتامینها مانند ماهیها، کرم خاکی و … وجود دارند که می توانند منبع غذایی مناسبی باشند. علاوه بر آنها می توان از انواع گیاهان و سبزیجات مانند کلم پیچ و کدو و … استفاده نمود. شما می باید متناسب با نوع لاک پشت خود غذای لاک پشت را شناسایی کرده و آن را برای این موجود دوست داشتنی تدارک ببینید.

نکاتی در مورد تغذیه لاک پشت دوزیست

  • تنوع را در رژیم تغذیه ای این حیوان رعایت کنید و به جای اینکه یکبار از یک غذا به مقدار زیاد به آنها دهید، می توانید چند بار از غذا های مختلف و به میزان کم به وی دهید تا از این طریق سلامتی حیوان نیز حفظ شود، برای این منظور می توانید یک روز در میان از پلت های گیاهی و غذا های گوشتی استفاده کنید.

تغذیه لاک پشت

  • از دادن سبزیجاتی مثل ریواس، بروکلی، کرفس، کلم، قارچ، اسفناج و جعفری به دلیل کمبود کلسیم در لاک پشت پرهیز شود.
  • از گوشت گاو، ماهی قرمز، خرچنگ، غذای گربه یا سگ، نان و نیز پوست تخم مرغ برای تغذیه لاک پشت دوزیست خودداری کنید.
  • برای تشویق لاک پشت ها به خوردن غذاهایی که دوست ندارد، اما باید در برنامه تغذیه اش باشد، می توانید آن را در کنار غذاهای مورد علاقه اش قرار دهید و اجازه دهید تا بوی آن را بگیرد.
  • به هنگام تغذیه لاک پشت به جای دست از پنس استفاده کنید، زیرا امکان گاز گرفتن دست به وسیله لاک پشت و یا انتقال بیماری وجود دارد.
  • تغذیه مناسب برای بچه لاک پشت؛ پلت، نوزاد ماهی یا ماهی های کوچک زنده و یا لاشه تازه و ماهی خوراک می باشد. توجه داشته باشید که برای لاک پشت های نوزاد، استفاده از سبزی ها و غذاهای دیکر تنها به عنوان تنوع تغذیه ای استفاده شود.

غذاهای لاک پشت

  • به منظور تامین کلسیم مورد نیاز لاک پشت می توان از کف دریا در قطعات کوچک خرد شده استفاده کرد.
  • به منظور تغذیه بهتر این حیوان، می توانید آن را هفته ای دو یا سه بار در مکانی جدا از محل زندگی اش غذا دهید.
  • از آنجا که غذای پس مانده موجب بیماری این حیوان می شود، بنابراین بعد ازخوردن غذا، مابقی آن را دور بریزید.
  • به منظور داشتن جانوری قوی و سالم، بعد از تمام شدن غذایش، جانور را با آب گرم بشویید، سپس  آن را سر جایش قرار دهید.

در پایان امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد، در صورت تمایل برای آشنایی با اصول نگهداری از لاکپشت در خانه و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *