دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کم کردن آب رادیاتور ۴۰۵ چه دلایلی دارد؟

  • محسن محمدی
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

اگر شما نیز از افرادی هستید که از خودرو های شخصی استفاده می کند حتما تا کنون با این عبارت که رادیاتور آب کم می کند برخورده اید. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی علل کم کردن آب رادیاتور ۴۰۵ بپردازیم.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از فنی ماشین سر در می آورید حتما به این موضوع اشراف دارید که وظیفه رادیاتور خودرو در حالت کلی خنک کردن موتور ماشین می باشد. گاهی اوقات رادیاتور خودرو بنا به دلایل مختلفی که در ادامه ذکر خواهد شد آب کم می کند که این موضوع می تواند اثرات سوئی در سلامت خودرو شما داشته باشد. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی عوامل که باعث کم کردن آب رادیاتور ۴۰۵ می شوند بپردازیم. شما نیز اگر قصد فرا گرفتن این دلایل را دارید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

کم کردن آب رادیاتور ۴۰۵ چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

کم کردن آب رادیاتور 405

یکی از اتفاقاتی که برای خودرو های مختلف می تواند در طول عمرشان بیفتد این است که رادیاتور آنها دچار اثرات مخربی گردد که در صورت تعمیر نکردن آن می تواند در سلامت خودرو شما موثر باشد. یکی از این اتفاقات می تواند کم شدن آب رادیاتور به طور خودکار باشد که این اتفاق دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که ما در زیر به تعدادی از آنها می پردازیم.

ار اتصالات رادیاتور نشتی وجود داشته باشد

در صورتی که در اتصالات رادیاتور خودرو شما وجود نشتی گزارش شود می باید حتما به تعمیر آن اقدام کنید. در غیر این صورت آب رادیاتور این خودرو به مرور زمان کم می شود که برای سلامت موتور خودرو شما بسیار ضرر آفرین خواهد بود.

از کار افتادن فن

گاهی اوقات یکی از عواملی که باعث کم کردن آب رادیاتور ۴۰۵ می شود از کار افتادن فن می باشد که آن هم دلایل خاص خود را دارد. که از جمله آنها می توان به سوختن فیوز یا سوختن موتور پروانه اشاره کنیم.

خراب بودن رادیاتور علتی برای کم کردن آب رادیاتور ۴۰۵

کم کردن آب رادیاتور 405

در صورتی که رادیاتور خودرو شما به درستی کار نکند و به نوعی خراب باشد ممکن است همین خرابی در کم کردن آب رادیاتور سهیم باشد.

  •  آرون گروپس

رادیاتور سوراخ

همانطور که شما نیز می دانید باید رادیاتور خودرو مرتب چک شود تا دچار نشتی به دلیل سوراخ بودن آن نشود.

ورود آب به سیلندر

یکی دیگر از دلایل کم کردن آب رادیاتور ۴۰۵ این است که آب به داخل سیلندر نفوذ کند که در این صورت باعث کن شدن آب رادیاتور خواهد بود.

خروج آب از سر سیلند از دلایل کم کردن آب رادیاتور ۴۰۵

چرا راتیاتور آب کم می کند؟

در صورتی که واشر سر سیلند بسوزد آب از این قطعه خودرو خارج شده و باعث کم آبی در رادیاتور می شود.

ترموستات

یکی دیگر از دلایل کم کردن آب رادیاتور ۴۰۵ می تواند گیر کردن ترموستات باشد که آن هم باید چک شود تا مانع بروز چنین مشکلی در خودرو شوید.

پمپ آب

در صورتی که در کارکرد پمپ آب نقص وجود داشته باشد همین عامل می تواند در کم کردن آب رادیاتور ۴۰۵ سهیم باشد.

هواگیری رادیاتور

در صورتی که رادیاتور خودرو درست هواگیری نشود می تواند باعث کم کردن آب رادیاتور باشد.

قمقمه رادیاتور

علل کم شدن آب رادیاتور

خراب بودن قمقمه رادیاتور یکی دیگر از عواملی است که می تواند آب رادیاتور را کم کند.

نبود ضد یخ در آب رادیاتور

در صورتی که ضد یخ در آب رادیاتور موجود نباشد این عامل سبب جوش آوردن رادیاتور خودرو می باشد که با اتفاق افتادن آن آب موجود در رادیاتور کم می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *