دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی گلکسی a30 سامسونگ و شناخت نکات مثبت و منفی آن

  • محسن محمدی
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

گوشی گلکسی a30 یکی دیگر از میان رده های تولید شرکت سامسونگ می باشد که این روزها طرف داران خاص خود را پیدا کرده است و مورد استقبال قرار گرفته است. ما در این مقاله به بررسی گوشی گلکسی a30 خواهیم پرداخت.

یکی دیگر از میان رده های شرکت سامسونگ که این روزها از آن استقبال خوبی به عمل آمده است از سوی طرفداران گوشی گلکسی a30 می باشد. این گوشی از امکاناتی نظیر صفحه نمایشی بزرگ، قیمتی به صرفه و … بهره مند است که همین ویژگیها توانسته است جایگاه مناسبی را برای این مدل از گوشی در میان علاقه مندان به مد در زمینه گوشی ایجاد کند. ما در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی گوشی گلکسی a30 ( شما با گوشی a40s و a60 آشنا شده اید) بپردازیم تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت آن را برای شمایی که تمایل به خرید آن را دارید بیان کنیم.

گوشی گلکسی a30 و مهمترین مشخصات آن

گوشی گلکسی a30

گوشی Galaxy A30 یک از مدل های میان رده ای شرکت سامسونگ است که با توجه به قیمت مناسبی که دارد بازار رقابت با سایر برند های گوشی را برای خود باز ایجاد کرده است.

گوشی گلکسی a30 و طراحی ظاهری

گوشی گلکسی a30

طراحی ظاهری این مدل از گوشی به گونه ای است که از ترکیب ظواهر سایر گوشی های تولیدی این شرکت ساخته شده است. این گوشی دارای ظاهری زیبا و صفحه پشتی براق می باشد. ذکر این نکته نیز قابل توجه است که جنس قاب پشتی این گوشی نه تنها از شیشه نیست بلکه از نوعی پلاستیک می باشد که سامسونگ آن را گلاستیک معرفی می کند. که از ترکیب انگلیسی دو حرف شیشه و پلاستیک به دست آورده است. در سمت چپ و بالای قاب پشتی این گوشی یک دوربین دوگانه به صورت عمودی زیر هم قرار گرفته است. که در زیر آن دو نیز از یک چراغ LED استفاده شده است. و در وسط رو به بالای این قاب نیز سنسور اثر انگشت تعبیه شده است که با توجه به گفته تجربه کنندگان سرعت و کیفیت قابل ملاحظه ای نیز دارد.

گوشی گلکسی a30

توجه داشته باشید که این مدل از گوشی دارای دو جایگاه برای قرار دادن سیم کارت نیز می باشد. همانطور که از ظاهر گوشی گلکسی a30 پیداست این مدل از گوشی منطبق با گوشی های مدل بالا طراحی شده است و با توجه به قاب پشتی پلاستیکی این گوشی باید مراقبت بسیاری از آن نمود.

  •  آرون گروپس

نمایشگر

صفحه نمایش این مدل از گوشی دارای سایز ۶.۴ اینچ می باشد که بدون حاشیه طراحی شده است. در واقع باید بگوییم که چیزی حدود ۸۴.۹ درصد از صفحه جلویی این مدل از گوشی را صفحه نمایش آن تشکیل داده است که مساحت قابل توجهی می باشد. همچنین بر روی این نمایشگر یک لایه شیشه گوریلاگلس ۳ پوشانده شده است تا در برابر انواع ضربات اجسام نوک تیز مقاومت لازم را داشته باشد.

میان رده ای از شرکت سامسونگ

تراکم پیکسل و رزولوشن خوب این مدل از گوشی سبب شده است تا تصاویری که بر روی آن به نمایش در می آیند از کیفیت بالایی برخوردار باشند و جزئیات تصویر به خوبی قابل رویت باشند. بنابراین اگر شما نیز به کیفیت محتوای گوشی خود اهمیت می دهید توجه کنید که این مدل از گوشی می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. از آنجا که این نمایشگر از نور فوق العاده ای نیز بهره می برد شما در فضای باز نیز می توانید به راحتی محتوای چند رسانه ای خود را با کیفیت بالا مشاهده فرمایید و از آن استفاده لازم را ببرید. با توجه به موارد گفته شده در بالا باید گفت صفحه نمایش این مدل از گوشی یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود.

دوربین

گلکسی ای 30

با توجه به این که اکثر کاربران به استفاده از دوربین های گوشی اهمیت زیادی می دهند ما نیز در این بخش آن را با اهمیت ویژه ای تقدیم به شما می کنیم. دوربین اصلی گوشی گلکسی a30 از کیفیت ۱۶ مگا پیکسل بهره می برد همچنین دارای قابلیت فوکوس خودکار نیز می باشد. و دوربین ثانویه آن نیز دارای کیفیت ۵ مگا پیکسل می باشد که عکس برداری با زاویه دید گسترده را امکان پذیر می کند. توجه داشته باشید که یک فلش LED نیز زیر آن تعبیه شده است تا در مواقع کم نور بتوان از آن بهره کافی را برد.

در سمت مقابل گوشی دوربین سلفی آن با کیفیت ۱۶ مگا پیکسل قرار گرفته است که همانند دوربین اصلی در شرایط مناسب با نور کافی می توان انتظار تصاویر مناسبی را از آن داشت. در حالت کلی باید گفت که دوربین گوشی گلکسی a30 در شرایط مناسب نوری می توانند تصاویر خوبی را ضبط کنند ولی نمی توان آنها را به عنوان نقطه قوت این مدل از گوشی در نظر گرفت.

باتری گوشی گلکسی a30

گوشی های گلکسی ای 30

باتری این مدل از گوشی نیز همانند بسیاری از گوشی های دیگر دارای ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت می باشد. در صورت کاربرد های عادی می توانید با یک بار شارژ کردن باتری این مدل از گوشی های سامسونگ به طور متوسط ۱.۵ روز از باتری آن استفاده لازم را ببرید. برای شارژ کردن مجدد این گوشی شما نیاز ندارید که زمان زیادی را صرف کنید با توجه به وجود شارژر ۱۵ واتی آن زمان شارژ مجدد این مدل از گوشی بسیار پایین می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *