دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تفاوت پست پیشتاز و سفارشی چیست؟ کدام یک زودتر به مقصد می رسند

  • محسن محمدی
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

حتما برای شما هم پیش آمده باشد که برای ارسال مرسولات پستی خود به اداره پست رجوع کرده باشید. و با عبارات پست سفارشی، پست پیشتاز و … برخورد کرده اید. ما در این مقاله به بررسی تفاوت پست پیشتاز و سفارشی خواهیم پرداخت.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که برای ارسال مرسولات پستی خود زیاد به اداره پست می روید. حتما متوجه شده اید که این اداره برای رساندن انواع بسته های پستی به مقصد روش های متنوعی را در نظر گرفته است که هر یک از آنها بسته به مرسوله پستی هزینه ای جداگانه دارد. اداره پست با این کار سعی بر این داشته است که مشتریان خود را در شرایطی قرار دهد که آنها تصمیم بگیرند که بسته های پستی آنها از لحاظ مختلفی مانند هزینه و زمان رسیدن به مقصد چگونه باشند.

در این مقاله قصد داریم به تفاوت بین پست پیشتاز و سفارشی بپردازیم تا افراد مختلف با دانستن این تفاوتها تصمیم درست را برای ارسال بست های خود به مقصد بگیرند و با گرفتن تصمیمات غلط متضرر از لحاظ مالی و سایر لحاظ نشوند. پس برای دانستن این تفاوتها می توانید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تفاوت پست پیشتاز و سفارشی و مزیت های این دو نسب به هم چه می باشد؟

تفاوت پست پیشتاز و سفارشی

پست پیشتاز و پست سفارشی دارای تفاوتها و مزیتهایی نسبت به یک دیگر می باشند که ما سعی می کنیم در ادامه به مهمترین آنها بپردازیم بلکه مورد استفاده شما قرار گیرند.

پست پیشتاز

مرسولات پستی ارسال شده توسط اداره پست از لحاظ مختلفی مانند نحوه ارسال، زمان تحویل، حداکثر وزن مرسوله و هزینه ارسال مرسوله می توانند به دسته های مختلفی تقسیم شوند. در ارسال مرسولات (نحوه پیگیری مرسولات پستی) به روش پیشتاز فاکتور های گفته شده به شرح زیر می باشند.

ارسال بسته های پستی در کمترین زمان

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بسته به بعد مسافت مقصد ارسال مرسوله زمان تحویل بسته پستی بین ۲۴ الی ۷۲ ساعت متغیر می باشد. برای این که شما بتوانید بسته پستی خود را از طریق پست پیشتاز ارسال کنید حد اکثر وزنی را برای این روش اداره پست در نظر گرفته است که وزن حداکثر ۲۵ کیلو گرم می باشد. در پست پیشتاز مرسولات از طریق خط هوایی به مقصد ارسال می شوند. که هزینه آن بسته به تعرفه ای که اداره پست برای وزن های مختلف در نظر گرفته است از شما گرفته خواهد شد.

پست سفارشی

روش های ارسال مرسولات پستی

از تفاوت پست پیشتاز و سفارشی می توان گفت که زمان تحویل مرسوله پستی در روش پست سفارشی حدود یک هفته می باشد. و حداکثر وزن مرسوله پستی در روش سفارشی ۴۰ کیلوگرم می باشد که نسبت به روش پیشتاز ۱۵ کیلو گرم بیشتر است. همچنین روش ارسال در مقایسه با پست پیشتاز که هوایی بود در این روش زمینی انجام می شود. و هزینه آن نیز بر اساس تعرفه ای که اداره پست برای وزن های مختلف در نظر گرفته است از مشتری اخذ می گردد. توجه داشته باشید که در این روش هزینه ارسال تقریبا نصف هزینه ارسال با پست پیشتاز است.

جمع بندی

در صورتی که تعداد یا وزن مرسولات پستی شما زیاد می باشد بهتر است از پست سفارشی استفاده شود تا بتوانید از سود قابل ملاحظه ای بهره مند شوید.

تفاوت پست پیشتاز و سفارشی

همچنین اگر شما منتظر دریافت بسته پستی می باشید باید به شما بگوییم که مامورین محترم اداره پست برای دو مرتبه به آدرس شما خواهند آمد که اگر در این دو مرتبه پاسخی از طرف شما دریافت نکنند. مرسوله پستی را به اداره مرکزی شهرستان ارجاع می دهند و شما می توانید در مدت زمان یک هفته با مراجعه به آنجا بسته خود را دریافت نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *