دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بافت مو تیغ ماهی در خانه با توضیحات ساده و راحت

  • ندا خوشرو
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب آموزش بافت مو تیغ ماهی با دو روش مختلف را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم با مشاهده این دو روش بتوانید تبحر لازم را در زمینه این بافت موی تزیینی بدست آورید.

بافت موی تیغ ماهی برای خانم هایی که تمایل دارند در مهمانی ها و مجالس مختلف مدل مویی زیبا و خاص داشته باشند انتخابی مناسب و ایده آل است و این مدل بافت موی تزیینی در انواع مدل های متنوع ساده و پری دریایی و … موجود است که شما می توانید روش های مختلف این بافت را روی موهایتان امتحان کنید و جذابیت مدل موهای خود را افزایش دهید.

آموزش مرحله به مرحله بافت مو تیغ ماهی

بافت موی تیغ ماهی را می توانید به صورت نامرتب و شل و براق و مرتب و … روی موهایتان بزنید همچنین این بافت اغلب در قسمت پشت یا کنار موها زده می شود. در مطالب قبلی آموزش بافت موی فرانسوی و آموزش بافت موی آفریقایی و آموزش بافت موی حصیری را مشاهده کردید در ادامه روش های مختلف بافت مو تیغ ماهی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که امیدواریم این مدل بافت تزیینی مورد توجه تان قرار بگیرد.

مدل بافت مو زیبا و شیک

روش اول :

مراحل بافت موی تیغ ماهی 

۱. ابتدا موهایتان را شانه بزنید و مقداری ژل روی موهای خود بمالید تا بافت موهایتان خیس شود و اگر تمایل دارید بافت روی موهایتان شیک و جذاب به نظر برسد بهتر است موهایتان را موج دار کنید.
۲. موهایتان را به دو بخش مساوی تقسیم نمایید.
۳. موهای سمت راست را با کمک دست راست خود نگه دارید و با کمک دست چپ مقداری از موهای سمت چپ را بیرون آورید و آن ها را به داخل سمت راست موها ببرید.
۴. مرحله قبل را برای سمت دیگر موهایتان انجام دهید و موهای سمت چپ خود را با دست چپ نگه دارید و مقداری از موهای سمت راست را داخل موهای سمت چپ خود ببرید.
۵. دو مرحله قبل را آنقدر تکرار نمایید و موها را به صورت ضربدری در یکدیگر ببافید تا به انتهای موها برسید.
۶. بعد از اینکه بافت مو به پایان رسید انتهای موها را به کمک کش به صورت محکم ببندید و به کمک تافت بافت موهایتان را براق و مرتب کنید.

مدل بافت موی تیغ ماهی

 بافت مو تیغ ماهی

  •  آرون گروپس

روش دوم

مراحل بافت موی تیغ ماهی پری دریایی 

بافت مو تیغ ماهی پری دریایی از انواع جذاب ترین و پرطرفدار ترین مدل بافت موهای مجلسی است. بافت موی تیغ ماهی پری دریایی همچنین ترکیبی از بافت موی فرانسوی و تیغ ماهی می باشد و این مدل کمی سخت و پیچیده است و شما می توانید با تمرین و تکرار مهارت لازم را در زمینه این بافت تزیینی بدست آورید.

بافت مو مجلسی

۱. ابتدا موهایتان را شانه بزنید و از نزدیک خط رویش موها دو قسمت کوچک از موها را جدا نمایید.
۲. قسمت کمی از موهای سمت راست خود را بردارید و مانند روش قبلی که با دست چپ نگه داشتید این دو قسمت را نگه دارید.
۳. سپس این مراحل را برای سمت چپ موهایتان نیز انجام دهید به این صورت که قسمتی از موهای سمت چپ را بردارید و با دست راست خود این قسمت را نگه دارید.
۴. در این مرحله قسمت کوچکی از موهای سمت راست را به قسمت کوچک سمت چپ موهایتان ببافید سپس قسمتی از موها را که از خط رویش برداشته اید را به سمت راست موها اضافه نمایید و این قسمت از موها را به سمت چپ موهای خود ببافید و این روش را در دو طرف موهایتان انجام دهید و این کار را با افزودن مو از خط رویش موها ادامه دهید.
۵. این بافت مو را از بالای سر تا گردن به روشی که در بالا ذکر شد انجام دهید بدین صورت که با بردن مو و بافت موها با سمت چپ و اضافه کردن موها از خط رویش و بافتن موها با سمت چپ. توجه داشته باشید تفاوتی که در بافت از گردن به بعد وجود دارد این است که به جای برداشتن مو از خط رویش، موها را می توانید از زیر بافت بردارید و اضافه نمایید.
۶. بعد از بافتن همه قسمت های مو به وسیله کش انتهای بافت را به صورت محکم ببندید و دو طرف بافت را به صورت محکم بکشید تا حجم موهایتان بیشتر به نظر برسد سپس قسمت انتهایی موها را به کمک کش ببندید.

مراحل بافت مو

آموزش بافت مو

روش سوم :

مراحل بافت تیغ ماهی فرانسوی و دخترانه

در این مدل از بافت مو فرانسوی، باید بافت را از کف سر شروع کنید، حال این مدل کمی پیچیده تر از مدلهای قبلی می باشد، ولی با کمی دقت در تصاویر حتی فیلم آموزشی این مدل بافت، می توانید آن را به راحتی یاد بگیرید و بر روی موهایتان امتحان کنید.

برای شروع، موها را فرق وسط باز کنید، سپس یک دسته کوچک از مو های جلوی سمت راست سر را جدا کنید و ان را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. اکنون دسته موی سمت راست را از روی دسته موی سمت چپ عبور دهید و بعد یک دسته از موهایی که در ردیف فرق سر قرار دارند را جدا کرده و از روی دسته موی سمت راست عبور دهید، در این مرحله سه دسته مو خواهید داشت.

بافت تیغ ماهی

در گام بعدی، دو دسته موی وسطی و راست را یکی کرده و دسته موی باریک دیگر از قسمت جلوی سر جدا کنید و ان را از روی دو دسته مو ترکیب شده عبور دهید، در این مرحله نیز باید سه دسته مو داشته باشید.

سپس مجدداً این کار را تکرار کنید، اما این بار دسته وسط و سمت چب را با هم ترکیب کنید و دسته کوچکی از مو های نزدیک به خط فرق سر را جدا کرده و یک دسته خیلی کوچک از مو های دسته وسط ( دو دسته ای که با هم ترکیب کرده اید) را جدا کنید و آن را با دسته سمت چپ ترکیب نمایید. دسته سمت چپ را باید از روی دسته وسطی عبور دهید.

به این صورت همه مو های سمت راست سرتان را تا انتها بافته و ته آن را نیز با کش سر باریک محکم کنید، برای سمت چپ سر نیز به همین ترتیب عمل کرده تا بافت موهای شما تکمیل شود، به منظور داشتن بافت موی حرفه ای و زیبا لازم است تا همه مراحل سفت و در یک ردیف باشند.

بافتن مو تیغ ماهی

در این مطلب با نحوه انجام بافت مو تیغ ماهی آشنا شدید که امیدواریم به کمک مراحل ذکر شده بتوانید موهایتان را به زیبایی ببافید و جذابیت موهایتان را افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *