دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی ۱۰ ماسک رفع آکنه طبیعی و خانگی با تاثیرگذاری سریع

  • سحر بهرامی
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

جوش ها از آن دسته مشکلاتی هستند که تقریبا همه افراد آن را تجربه کرده اند و همیشه به دنبال راهی برای خلاصی از این مشکل هستند که شما می توانید این راه حل ها را در آشپزخانه خود و با استفاده از مواد طبیعی ماسک رفع آکنه برای خود تهیه کنید جستجو کرد.

اگر می خواهید پوستی شفاف و بدون آکنه داشته باشید می توانید با استفاده از ماسک درمان آکنه که از مواد طبیعی تهیه می شود استفاده کنید و نتایج سودمند آن را مشاهده کنید، این ماسک ها می توانند جزء موثر ترین و آسان ترین و همچنین بدون ضرر ترین راه حل ها برای خلاصی از آکنه صورت باشد.

انواع ماسک رفع آکنه

معرفی انواع ماسک رفع آکنه

شما می توانید با موادی بسیار ساده که در خانه دارید سلامتی را برای پوست خود به ارمغان بیاورید، که در ادامه با روش ساخت و طریقه استفاده استفاده از این ماسک ها را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

از بین بردن جوش صورت با ماسک عسل

عسل یکی از بهترین معجزه ها برای صورت و از بین بردن آکنه است برای استفاده از این ماسک درمان آکنه ابتدا باید صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ به خوبی باز شوند سپس مقداری عسل را روی پوست خود بگذارید و به خوبی ماساژ دهید و بگذارید به مدت نیم ساعت روی پوست شما قرار بگیرد و بعد از آن دوباره صورت خود را با آب سرد بشویید.

معرفی ماسک های خانگی

از بین بردن جوش با ماسک زرد چوبه و آرد نخود

این ماسک گزینه مناسبی برای صورت های چرب و جوش دار است و تاثیر بسیار خوبی در رفع جوش دارد، برای استفاده از این ماسک باید مقدار کمی از زرد چوبه و آرد نخود را باهم مخلوط کرده و سپس برای خمیری شدنش شیر یا آبلیمو به آن اضافه کنید تا نرم شود. سپس خمیر به دست آمده را روی مناطقی که جوش دارد بمالید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان باقی بماند.

نکته: استفاده از این ماسک  زردچوبه برای کسان که پوستی روشن دارند توصیه نمی شود.

  •  آرون گروپس

بهتریم ماسک رفع آکنه برای پوست

از بین بردن جوش با ماسک سفیده تخم مرغ

این ماسک به دلیل داشتن پروتئین زیاد باعث طراوت و همچنین درخشندگی پوست صورت می شود و همچنین گزینه مناسبی برای از بین بردن آکنه پوستی می باشد. برای استفاده از این ماسک زرده را از سفیده تخم مرغ جدا کنید و سفیده را قدری هم بزنید تا به خوبی کف کند. سپس کف بدست آمده را روی کل صورت بمالید حتی قسمت هایی که دچار آکنه نشده است سپس بگذارید تا روی صورتتان کاملا خشک شود و بعد با آب ولرم صورتتان را آبکشی کنید. این ماسک باعث می شود ضایعات پوستی روی صورتتان از بین برود.

نکته: زمانی که از این ماسک استفاده می کنید به هیچ عنوان نخندید و حرف نزدید زیرا باعث چروک شدن پوست می شود.

استفاده از ماسک رفع آکنه تخم مرغ

رفع جوش صورت با ماسک گلاب و آب لیموترش

ماسک گلاب و آبلیمو یکی از بهترین ماسک های درمان جوش می باشد، شاید گمان کنید به دلیل ترکیب مایعی که این دو دارند نشود به عنوان این ماسک استفاده کرد اما باید گفت که این دو ماده تاثیر بسزایی در رفع آکنه دارد گلاب یکی از عالی ترین مواد برای از بین بردن آکنه و جوش می باشد، آبلیمو هم به عنوان یک ترکیب عالی برای خلاصی از شر آکنه محسوب می شود. برای استفاده از این ماسک از آبلیمو و گلاب هر کدام به اندازه یک قاشق غذا خوری باهم مخلوط می کنیم و سپس آن را روی پوست می زنیم و می گذاریم ۱۰ دقیقه روی پوست صورت قرار بگیرد.

استفاده مداوم از این ماسک رفع جوش کمک زیادی به خشک شدن و در نهایت از بین رفتن جوش می شود.

معرفی چند ماسک رفع آکنه

رفع آکنه با ماسک خاک رس

خاک رس از جمله خاک هایی است که جنبه درمانی دارد این خاک دارای مواد طبیعی و معدنی بسیار زیادی است که امروزه برای مشکلات پوستی از این خاک به عنوان ماسک درمان آکنه استفاده می شود. برای استفاده از این ماسک کافی است مقداری از خاک رس را با آب یا سرکه سیب مخلوط کرده تا به صورت خمیری در بیاید سپس یک لایه بسیار نازک از این ماسک را روی صورتتان بمالید و بگذارید تا خوب خشک شود. سپس بعد از آن صورتتان را خوب شسته و مرطوب کنید.

تهیه ماسک رفع آکنه خانگی

رفع آکنه صورت با نمک دریایی

این ماسک ساده و تاثیر گذار را می توان به عنوان یک ماسک رفع جوش صورت استفاده کرد که برای استفاده از آن کافیست مقداری از نمک دریایی را در آب حل کنید و صورت را با آن شستشو دهید و بگذارید تا کمی روی صورتتان خیس بخورد.

انواع مختلف ماسک رفع آکنه

ماسک جوش شیرین برای رفع آکنه صورت

جوش شیرین تاثیر بسیار شگفت انگیزی در پاک سازی آلودگی های پوست دارد و همچنین اثرات بسیار نتیجه بخشی بر روی از بین بردن آکنه دارد، تهیه این ماسک کار بسیار راحتی است فقط باید مقداری از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیری شود سپس روی جوش های خود بمالید و بگذارید تا خشک شود این کار تاثیر چشم گیری در کاهش آکنه روی پوست صورت می شود.

بهترین ماسک رفع آکنه

ماسک خیار و ماست برای مبارزه با آکنه

ترکیب این مواد طبیعی با یکدیگر که هر کدام مکمل یکدیگر هستند برای پوست و کاهش جوش صورت بسیار مفید است، ماست به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و خیار با خاصیت ضد التهابی گزینه مناسبی برای رفع جوش صورت می باشد. برای استفاده از این ماسک رفع جوش یک عدد خیار را رنده کنید و به اندازه ۱ قاشق غذا خوری ماست به آن اضافه کنید و با یکدیگر خوب مخلوط کنید. سپس مخلوط را به تمام صورتتان بمالید و بگذارید به مدت نیم ساعت روی پوستتان قرار بگیرد. سپس با آب سرد صورتتان را بشویید.

آشنایی با چند ماسک رفع آکنه

ماسک سیب زمینی برای رفع آکنه

این ماسک جزء یکی از بهترین ماسک درمان آکنه شناخته شده است که در جهت از بین بردن آکنه و جای آن استفاده فراوانی می شود سیب زمینی به دلیل اینکه سرشار از نشاسته و هیدرو کربن است تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن جای لکه های جوش و خود جوش دارد. برای استفاده از این ماسک باید یک سیب زمینی کوچک را رنده کنید و آب آن را بگیرید سپس عصاره ای که از گرفتید را با استفاده از یک تکه پنبه روی تمام صورتتان بزنید و بگذارید تا روی پوستتان خشک شود. از این ماسک هر روز یا یک روز درمیان استفاده کنید تا شاهد اثرات معجزه گر آن باشید.

استفاده از ماسک رفع آکنه سیب زمینی

ماسک جوی دوسر برای از بین بردن آکنه

این ماسک خاصیت لایه برداری فراوانی دارد و باعث شده است یکی از بهترین راه حل ها برای درمان جوش صورت باشد، جوی دوسر اثر فوق العاده ای در از بین بردن سلول های مرده پوست دارد. برای تهیه این ماسک از بین بردن آکنه باید به اندازه دو قاشق چای خوری جوی دوسر و یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید. و مقدار کمی هم به آن آب اضافه کنید سپس مخلوط را روی پوستتان بگذارید و کمی ماساژ دهید. برای نتیجه گیری بهتر سعی کنید این ماسک را تا ۱ ماه استفاده کنید.

 ماسک رفع آکنه با تاثیرگذاری سریع

تمامی این ماسک هایی که جهت رفع آکنه در اختیار شما قرار داده ایم را جهت بهبود بخشی بهتر تا چندین ما استفاده کنید تا اثرات و نتایج آن را روی پوستتان ببینید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *