دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نقاط گردشگری و مکان های دیدنی خراسان جنوبی که نباید از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

خراسان جنوبی منطقه ای نسبتا کویری است که دارای جاذبه های یددنی بسیاری است یکی از مکان های دیدنی خراسان جنوبی شهر بیرجند است که به عنوان مکز این استان شناخته می شود و دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است.

خراسان جنوبی یک منطقه تاریخی ارزشمند در ایران است قرار گرفتن جاذبه ها تاریخی در این منطقه موجب جذب گردشگران زیادی شده است و بر اهمیت این استان افزوده است. آرامگاه ها، موزه و قلعه ها از مناطق دیدنی خراسان جنوبی با ارزش تاریخی و فرهنگی هستند که توانسته با جاذبه های دیگر در ایران رقابت کند. بیشتر گردشگران برای سفرهای خود شهرهای سرسبز شمال را انتخاب می کنند و تعداد معدودی از گردشگران به جاذبه های تاریخی علاقه مند هستند که متاسفانه موجب شده اهمیت و توجه کمتری نسبت به این جاذبه ها شود. در مالات گذشته با مکانهای دیدنی بیرجند که مرکز استان خراسان جنوبی است آشنا شدید در این مطلب به بررسی زیبایی های واقع در این استان شرقی کشور می پردازیم.

      دیدنی بکر خراسان جنوبی

مکان های دیدنی خراسان جنوبی:

با توجه به اینکه خراسان جنوبی دارای ارزش تاریخی بالایی است می توان گفت این نقطه از ایران نیز تقریبا دور از توجه گردشگران بوده است بنابراین در این بخش به شما پیشنهاد می کنیم با سفر به شهرهای مختلف این استان از جاذبه های تماشایی آن بیشتر لذت ببرید.

مناطق دیدنی خراسان جنوبی

آرامگاه تورانشاه:

این آرامگاه یکی از جاذبه های دیدنی است که می توانید در خراسان جنوبی از آن دیدن کنید ورودی این آرامگاه دارای یک طاق است فضای داخلی آن نیز گنبد خانه است که به سبک معماری عرقچین ساخته شده است.

 مکان های دیدنی خراسان جنوبی

موزه خصوصی بشرویه:

خانه هایی با ۴ ایوان که متعلق به دوران صفویان است و در بخش هایی از آن زادگاه علمای بزرگ را می توان مشاهده کرد این خانه دارای بخش های مختلفی مانند مطبخ و اتاق های مختلف است همچنین قدمت این بنا به ۴۰۰ سال پیش می رسد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دیدنی های خراسان جنوبی

ارگ طبس:

یکی از اماکن های دیدنی خراسان جنوبی با دژهای کهن و قدیمی که قدمت آن به ۱۰۰۰ سال پیش می رسد در طول زمان این ارگ تاریخی آسیب های فراوانی را محتمل شده است و مورد بازسازی قرار گرفته است.

چشم اندازهای دیدنی خراسان جنوبی

قلعه اسماعیلیان:

این قلعه معروف متعلق به دوران اسماعیلیان است قلعه هایی با دژ و پایه های محکم که بر بالای کوه ها قرار گرفته اند و یک بنای تاریخی قدیمی و ارزشمند هستند.

 مکان های پرجاذبه خراسان جنوبی

آبشارهای دره سبز رود:

در فاصله ۳۵ کیلومتری از سرایان آبشاری با چشم اندازهای بسیار دیدنی قرار دارد این منطقه ییلاقی به شکل پلکانی است و گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است. مسیر دستیابی به این آبشار بسیار سخت و صعب العبور است و توصیه می شود که برای تماشای آن با تجهیزات کوهنوردی اقدام کنید.

 مکان های توریستی خراسان جنوبی

مسجد جامع قاین، باغ امیرآباد، آرامگاه سپهسالار، آرامگاه ابن حسام خوسفی، کویر شهداد و … از جمله دیگر مکان های دیدنی خراسان جنوبی هستند که گردشگران زیادی را جذب می کنند و توصیه می شود تا از این مکان های پرجاذبه دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *