دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

از همان جوانی، چین و چروک را به صورتتان راه ندهید.

  • یلدا محمدی
  • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰

افزایش سن برای اغلب افراد با نگرانی از دست دادن زیبایی طبیعی همراه است. تقریباً از ۲۵ سالگی، اولین نشانه‌های پیری روی پوست دیده می‌شود. ابتدا تنها خطوط ریزی ایجاد شده که با گذشت زمان به چین و چروک عمیقی تبدیل می‌شوند.

چرا با افزایش سن، شاهد ایجاد چین و چروک بر روی پوست هستیم؟

افزایش سن برای اغلب افراد با نگرانی از دست دادن زیبایی طبیعی همراه است. تقریباً از ۲۵ سالگی، اولین نشانه‌های پیری روی پوست دیده می‌شود. ابتدا تنها خطوط ریزی ایجاد شده که با گذشت زمان به چین و چروک عمیقی تبدیل می‌شوند. عوامل مختلفی باعث چین و چروک پوست می‌شوند. برخی از آن‌ها اجتناب ناپذیرند در حالی که برخی دیگر را می‌توان تا حد زیادی کنترل کرد.

رطوبت بالا در پوست‌های جوان است که منجر به شادابی، طراوت و خاصیت ارتجاعی آن‌ها می‌شود. متأسفانه افزایش سن با کاهش رطوبت پوست همراه است. مولکول اصلی که در رطوبت پوست نقش دارد هیالورونیک اسید نامیده می‌شود. این مولکول قابلیت منحصر به فردی در حفظ رطوبت پوست از خود نشان می‌دهد.

جلوگیری از پیری و از بین بردن چین و چروک صورت

چگونه می‌توان از دهیدراته شدن پوست جلوگیری کرد؟

مطالعات نشان داده‌اند که مراقبت‌های پوستی به همراه سبک زندگی سالم، بهترین روش برای جلوگیری از چین و چروک پوست است. با افزایش سن، مقادیر طبیعی هیالورونیک اسید در پوست کاهش می‌یابد. این امر منجر به ایجاد چین و چروک عمیق در پوست می‌شود.

درک سازوکار هیالورونیک اسید در لایه‌های مختلف پوست و برهمکنش آن با اجزای پوست، این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم رطوبت پوست را در حد مطلوبی حفظ کنیم. هیالورونیک اسید برای بافت‌های همبند در مفاصل و پوست مانند لوبریکانت عمل کرده و نقش مهمی در سلامت کلی پوست ایفا می‌کند.

چگونه می‌توان به کمک هیالورونیک اسید با چین و چروک مبارزه کرد؟

آنچه موجب توجه فراوان به هیالورونیک اسید شده است، توانایی آن در حفظ رطوبت پوست در طولانی مدت است. هیالورونیک اسید یک هومکتانت است، یعنی با جذب رطوبت و حفظ آن باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود. جذب هیالورونیک اسید در پوست صورت از ایجاد چین و چروک در آن جلوگیری می‌کند. همچنین هیالورونیک اسید از طریق آبرسانی به پوست موجب انعطاف‌پذیری، جلوگیری از افتادگی و بهبود قوام پوست می‌شود. این ماده می‌تواند در لحظه، خطوط پوست را تا حد زیادی کاهش دهد و نسل جدیدی از محصولات ضد چروک را به بازار عرضه نماید.

چگونه می‌توان تولید هیالورونیک اسید در پوست را افزایش داد؟

مطالعات نشان داده‌اند که گلایسین ساپونین زیست فعال تولید شده از سویا، یکی از مؤثرترین مواد برای افزایش طبیعی هیالورونیک اسید در پوست است. این ماده، سلول‌های پوستی فیبروبلاست که مسئولیت تولید هیالورونیک اسید در پوست را بر عهده دارند، تحریک می‌کند. به این ترتیب، در مطالعات برون تنی توانسته است سنتز هیالورونیک اسید را تا ۲۵۶ درصد افزایش دهد.

هیالورون فیلر اوسرین چه محصولاتی هستند؟

کارخانه بایرزدورف در آلمان از سال ۱۹۰۰ میلادی محصولات اوسرین را به محصولات تخصصی پوست خود افزوده است. این کارخانه قدمتی ۱۲۵ ساله دارد و در زمینه تولید محصولات پوستی و حفظ زیبایی طبیعی از شهرت و اعتبار بی‌نظیری در دنیا برخوردار است. برند اوسرین بر پایه تحقیقات پیشرفته متخصصین پوست تولید شده است. ویژگی شاخص این برند، بی‌ضرر بودن و کارایی اثبات شده آن است. محصولات اوسرین برای تمام افراد حتی کسانی که پوست حساسی دارند، مناسب است. این کارخانه آلمانی در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار از هیالورونیک اسید در محصولات ضد چروک هیالورون فیلر استفاده نمود.

محصولات هیالورون فیلر حاوی ترکیبات کم تا زیاد هیالورونیک اسید و گلایسین ساپونین زیست فعال تولید شده از سویا هستند. اگر نگران چین و چروک ناشی از افزایش سن هستید، محصولات هیالورون فیلر ترکیب مناسبی از ضد چروک و قوام دهنده پوست را ارائه می‌دهند.

این محصولات دارای SPF-15 بوده و می‌توانند از پوست در برابر آفتاب هم محافظت کنند. هیالورون فیلر به منظور حفظ زیبایی طبیعی دارای محصولات مختلفی برای روز، شب و دور چشم است. یکی از این محصولات، فلوئید هیالورون فیلر CC است. بافت کرم پودری این محصول به گونه‌ای تولید شده است که کاملاً جذب پوست شده و می‌تواند پوشش مناسبی روی پوست ایجاد کند. اطمینان داشته باشید که استفاده منظم و صحیح از محصولات هیالورون فیلر در هر سنی، شما را به نتیجه مطلوب می‌رساند.

منابع

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23467280

https://www.en.eucerin-me.com/products/hyaluron-filler

www.skincarebyalana.com/blog/the-top-26-things-you-should-know-about-hyaluronic-acid

https://www.en.eucerin-me.com/products/hyaluron-filler/cc-cream-medium#glycine-saponin

https://www.eucerin.co.za/skin-concerns/ageing-skin/in-general

https://iranbeauty.com/products/brand/1469

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *