دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از معجزه ماسک جوانه گندم غافل نشوید!

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

ماسک جوانه گندم نوعی ماسک طبیعی است که دارای خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی برای پوست صورت است این نوع ماسک برای انواع پوست های خشک و خشن بسیار مناسب است در ادامه مطلب ۴ نوع ماسک متفاوت جوانه گندم را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

ماسکهای جوانه گندم از جمله ماسکهای طبیعی است که شما می توانید آن را در منزل بدون صرف هزینه زیادی تهیه کنید. در این بخش از سلامت پوست طرز تهیه ماسکهای جوانه گندم با ۴ روش تهیه و تاثیرات آنها بر زیبایی و سلامت پوست صورت را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

ماسکهای جوانه گندم از انواع ماسکهای طبیعی ضد چروک است که در درمان جوش های صورت موثر می باشد. در اکثر کرم ها و لوسیون ها شیمیایی از جوانه گندم استفاده می شود پس بهتر است که شما خودتان این نوع ماسکها را در منزل تهیه کنید تا هیچ نوع اثر مضر شیمیایی بر روی پوست شما نداشته باشد. ماسکهای جوانه گندم در درمان جوش های صورت موثر هستند.

انواع مختلف ماسک جوانه گندم

انواع ماسک های جوانه گندم

جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین های C و E است یک ضد لک بسیار قوی است و استفاده از ماسکهای جوانه گندم از بروز لکه های ناشی از آفتاب سوختگی ممانعت می کند. در این بخش طرز تهیه ماسکهای تهیه شده با جوانه گندم را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

ماسکی از جوانه گندم همراه با تخم مرغ

ماسک تخم مرغ و جوانه گندم، برای لطافت و لایه برداری پوست شما بسیار مفید است قبل از زدن این ماسک بر روی صورت خود حتما صورتتان را بشویید و به خوبی تمیز کنید.

مواد لازم

جوانه گندم آسیاب شده : ۱ قاشق غذاخوری

جوانه گندم آسیاب شده
زرده تخم مرغ : ۱ عدد

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تخم مرغ

طرز تهیه ماسک

ابتدا جوانه گندم را به خوب آسیاب کنید سپس آن را در ظرف مناسبی بریزید و زرده تخم مرغ را از تخم مرغ جدا کنید و با جوانه گندم آسیاب شده به خوبی مخلوط کنید بعد از اینکه به صورت خمیر شکل در آمد آن را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت نیم ساعت قرار دهید. در مدتی که ماسک تخم مرغ و جوانه گندم، بر روی صورت شما قرار دارد نباید به هیچ عنوان عضلات صورت خود را حرکت دهید بعد از مدت زمان ذکر شده آن را از روی سرعت خود بردارید و صورتتان را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک جوانه گندم همراه با عسل

ماسکی از جوانه گندم همراه با شیر

این نوع ماسک خاصیت شاداب کنندگی و لطافت پوست را به همراه دارد.

مواد لازم

پودر جوانه گندم : ۱ قاشق غذاخوری

انواع ماسک جوانه گندم
شیر : به میزان لازم

شیر

دستور استفاده

مقداری جوانه گندم آسیاب شده را در ظرفی بریزید و شیر را به تدریج به جوانه گندم اضافه کنید تا مخلوط شیر و جوانه گنم به شکل خمیری شکل در آید سپس پوست خود را بشویید و به خوبی بخور دهید و مخلوط بدست آمده را از قسمت پایین صورت خود به سمت بالای صورت بمالید و با حرکت های چرخشی پوشت خود را ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیق صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک شیر و جوانه گندم

ماسکی از جوانه گندم همراه با ماست

این نوع ماسک برای شفافیت و طراوت پوست شما مناسب است. اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب در طرز تهیه این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم

پودر جوانه گندم : ۱ قاشق غذاخوری
ماست : به میزان لازم

جوانه گندم و ماست

دستور استفاده

جوانه گندم اسیاب شده را در ظرف مناسبی بریزید و آن را با مقداری ماست مخلوط کنید و بر کمک قلم مو و انگشت آن را بر روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با اب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک طبیعی جوانه گندم

ماسکی از جوانه گندم با عسل

این ماسک خاصیت تقویت کنندگی و پاک کنندگی صورت را به همراه دارد. و برای درمان جوش های سر سیاه و لک های صورت بسیار مفید است.

مواد لازم

پودر جوانه گندم : ۲ قاشق غذاخوری
عسل : دو قاشق غذاخوری

جوانه گندو و عسل

دستور استفاده

جوانه گندم را به خوبی آسیاب کنید سپس آن را در ظرفی بریزید و دو قاشق عسل به آن اضافه کنید و آنقدر مخلوط حاصل را هم بزنید تا به صورت ترکیبی خمیری شکل در آیند سپس ماسک عسل و جوانه را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست تمیز صورت خود قرار دهید و عضلات صورت خود را حرکت ندهید بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب شستشو دهید.

ماسک جوانه گندم همراه با عسل

ماسک جوانه گندم به همراه نشاسته

از این نوع ماسک می توانید به عنوان یک روشن کننده طبیعی و لایه بردار پوست صورت مورد استفاده قرار دهید.

مواد لازم

نشاسته : یک قاشق چای خوری

ماست : یک قاشق چای خوری

جوانه گندم : یک قاشق غذاخوری

گلاب : چند قطره

طرز تهیه ماسک و نحوه استفاده آن

برای تهیه این ماسک در ابتدا نشاسته و ماست را به خوبی با هم مخلوط کنید و بعد جوانه را به آن بیافزایید و در نهایت گلاب را اضافه کنید.

سپس ماست آماده شده را به آرامی روی صورت تان بمالید در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و در آخر پوست صورت خود را با آب سرد شست و شو دهید.

 ماسک جوانه گندم و سیب زمینی

استفاده از سیب زمینی و جوانه گندم در ترکیب این ماسک تاثیر زیادی در چاق کنندگی صورت دارد، بنابراین استفاده از آن برای صورت های لاغر انتخابی عالی می باشد.

مواد لازم

پودر جوانه گندم : ۲ قاشق غذاخوری

ماست : یک قاشق غذاخوری

سیب زمینی رنده شده : یک قاشق غذاخوری

آبلیمو : چند قطره

ماسک صورت

طرز تهیه ماسک به همراه نحوه استفاده

برای تهیه ماسکی از جوانه گندم با سیب زمینی، پودر این جوانه و یا پودر جوانه ای دیگر را داخل یک کاسه کوچک بریزید و بعد به تدریج ماست را به آن اضافه کنید و همزمان هم بزنید تا پودر جوانه حالت خمیری پیدا کند. سپس ۲ قطره آبلیمو تازه اضافه کنید و بعد عسل بریزید، در انتها نیز سیب زمینی رنده شده را اضافه کرده و همه مواد را هم بزنید.

طریقه استفاده از این ماسک نیز به این صورت می باشد که مقداری از آن را بر روی صورت بمالید و کمی ماساژ دهید، سپس اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت بماند تا کمی خشک شود و در آخر صورت خود را با آب بشویید.

ماسکی از جوانه گندم و موز

این ماسک به عنوان روشن کننده و جوان کننده پوست استفاده می شود و نیز برای پوست های مختلف مناسب می باشد و با از بین بردن سلول های مرده می تواند موجب لطافت و صافی پوست شود.

مواد لازم

زیتون : ۲ قاشق چای خوری

پودر جوانه گندم : یک قاشق غذاخوری

موز رسیده : یک عدد

طرز تهیه و روش استفاده از ماسک

در ابتدا لازم است مواد ذکر شده را با هم مخلوط نمایید تا ترکیب یکدستی بدست آید. سپس ماسک حاصل را روی صورت خود بمالید و مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید روی صورت تان بماند و خشک شود، سپس با آب گرم چند دقیقه ماساژ داده و بعد بشویید. برای گرفتن نتیجه، بهتر است این ماسک را دو بار در هفته انجام دهید.

ماسک جوانه گندم و موز

ماسکهای گندم برای پوست صورت شما بسیار مفید می باشد که در این بخش از سلامت پوست با طرز تهیه چند نوع ماسکهای مختلف آشنا شدید. برای مشاهده انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *